Zeven maal

Zeven maal om de aarde te gaan,
als het zou moeten op handen en voeten;
zeven maal, om die ene te groeten
die daar lachend te wachten zou staan.
Zeven maal om de aarde te gaan.

Zeven maal over de zeëen te gaan,
schraal in de kleren, wat zou het mij deren,
kon uit de dood ik die ene doen keren.
Zeven maal over de zeëen te gaan…
zeven maal, om met zijn tweëen te staan.

Ida Gerhardt

(van Car, lotgenoot-vriendin, kreeg ik de gezongen versie van dit gedicht door Trijntje Oosterhuis. Ik kan de MP3 doorsturen, maar stuur me dan even een mail !!!)  

6 Reacties op “Zeven maal

  1. Lieve Dees, wat een prachtig gedicht, en wat een mooi, eerlijk en persoonlijk verhaal van Wil in de eerdere reakties. Wat een intens gemis en verdriet spreekt uit beide!! En ik kan me voorstellen dat het verliezen van iemand die zo close is, ook weer angst en onwelkome gedachtes oproept naar jouw eigen situatie (of, voor jouw moeder, naar haar dochter). Succes, sterkte en kracht met dit enorme gemis, en met de ‘ride’ op de rollercoaster. Ik hoop dat het je lukt af en toe troost en rust te vinden bij elkaar en aan de goeie herinneringen. Liefs,
    Mar

  2. Lieve Dees,

    Je was zo sterk en breekbaar tegelijk vandaag. Erg ontroerend, je hebt ze geraakt. Sterk spul dat Fishermans friend.

    Dikke kus Ans

  3. Graag ontvang ik de mp-3 versie van zeven maal gezongen door Trijntje. Mijn zoon is overleden en dit gedicht doet me veel.

    Vriendelijke groet,

    Carla Tilma

  4. Hallo,

    graag ontvang ik van je de gezongen versie van Zeven Maal… Mijn moeder is in juni overleden, ik kreeeg dit gedicht van een vriendin en ik vind het erg mooi.

    Groeten, Marjolein

  5. Hallo,

    Af en toe google ik op zeven maal in combi met trijntje oosterhuis. Ik heb haar dit nummer live zien zingen in de Kleine Komedie, kippenvel. Nu kom ik op jouw site terecht en zie dat jij de MP3 versie hebt. Ik zou hem ook zooooo graag hebben (binnenkort is het 7 jaar geleden dat mijn kanjer overleed)

  6. Beste,

    Graag ontvang ik van je de gezongen versie van Zeven Maal…
    Dank ..

Geef een reactie

