Kankerwijven

Het hart vraagt

om een tochtgenoot

voor elke dag,

voor heel het leven

Behalve ruimte, licht en brood

verlangt het hart

een tochtgenoot

om steun te vinden en te geven

(door Johan Hidding)

Tochtgenootjes, lotgenootjes, heb ik afgelopen jaar gevonden. Mandy kende ik natuurlijk al, maar op de één of andere manier kregen we steeds meer contact met andere borstkankerpatiëntes, die ook een weblog bijhielden. Zo leerden we Car, Diaan, Marloes, Mariska en Linda kennen. Omdat we min of meer gelijk opgingen in de behandelingen, volgden we steeds elkaars stories en leefden we met elkaar mee. We werden kankervriendinnen. We gingen naar Texel, sommigen deden samen Herstel en Balans en gingen daarna door met Nordic Walking, we aten samen in Rotterdam en zo spraken we afgelopen donderdag af om samen naar de Viva la Donna-dag te gaan, een dag waarop schoonheidsinstituten hun deuren openzetten voor (ex-)kankerpatiëntes.

We werden hartelijk ontvangen bij Soul Essentials in Almere en vonden daar ook andere lotgenotes. Een tafel vol lekkers, potten thee en koffie en een team van mensen, die ons stoelmassages, hotstonemassages, pedicure, yogales, reiki-behandelingen en gezichtsbehandelingen gaven. Ook mochten we heerlijk in de jacuzzi. Wat zijn we ongelooflijk verwend en wat was het weer gezellig. Na afloop zijn we met zijn zevenen nog lekker gaan eten in Almere.

Kankerwijven onder elkaar, dat is gewoon ontzettend lachen.

Kankerwijven_2 

5 Reacties op “Kankerwijven

  1. HOI DEES

    FIJN DAT JULLIE EEN MOOIE DAG HEBBEN GEHAD MET ELKAAR EN HOOP DAT JULLIE DAT NOG VAAK SAMEN MOGEN MEE MAKEN

    DIKKE KUS ANNEMARIE

  2. Leuk Dees om het gedichtje hier ook weer te vinden (kan ik het nog beter lezen want mijn bril is nog steeds niet opgelost)
    Het hangt aan mijn sleutelbos, en gaat dus zo altijd mee op mijn tochten.

    Car

  3. Blij dat ik me heb laten overhalen om mee te gaan! Nogmaals dank voor het ophalen bij het station!
    Liefs, Diaan

  4. Nou… klinkt iig als een super dag!!!
    Fijn dat je onder lotgenotes ook echte vriendinnen hebt gevonden, waardevol!!!

    Groetjes Anja!

  5. nicole guyot vialle

    desiree je crois que je suis sur ton blog envoie moi de tes nouvelles

Geef een reactie

