I run for life

It’s been years since they told her about it
The darkness her body possessed
And the scars are still there in the mirror
Every day that she gets herself dressed
Though the pain is miles and miles behind her
And the fear is now a docile beast,
If you ask her why she is still running,
She’ll tell you it makes her complete

I run for hope, I run to feel
I run for the truth, for all that is real
I run for your mother, your sister, your wife
I run for you and me my friend
I run for life

It’s a blur since they told me about it
How the darkness had taken its toll
And they cut into my skin
And they cut into my body
But they will never get a piece of my soul

And now I’m still learning a lesson
To awake when I hear the call
And if you ask me why I am still running
I’ll tell you I run for her soul

I run for hope, I run to feel
I run for the truth, for all that is real

I run for your mother, your sister, your wife
I run for you and me my friend
I run for life

Oh Oh Oh Oh Oh Oh
Oh Oh Oh Oh Oh Oh
Oh Oh Oh Oh Oh Oh
Oh Oh Oh Oh Oh Oh

And someday if they tell you about it
If the darkness knocks on your door
Remember her, remember me
We will be running as we have before
Running for answers, running for more

I run for hope, I run to feel
I run for the truth, for all that is real

I run for your mother, your sister, your wife
I run for you and me my friend

I run for hope, I run to feel
I run for the truth, for all that is real
I run for your mother, your sister, your daughter, your wife
For you and me my friend

I run for life

Oh Oh Oh Oh Oh Oh

I run for your mother, your sister, your wife
I run for you and me my friend
I run for life

http://www.youtube.com/watch?v=LgiwrvEX8wY

En zo is het, elke dag is het rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. Elke dag is een dag nxe1 de diagnose Borstkanker. Het is er altijd. Het is nooit weg. Ik voel elke dag mijn andere borst en en elke dag opnieuw voel ik iets dat me angstig maakt, al duurt die angst maar vijf minuten. Ik was moe de afgelopen dagen, weken. Een paar nachten echt slecht geslapen en vervolgens moeite om het weer in te halen. Een net te kort lontje. Niet de mama en niet de echtgenote, die ik graag wil zijn. Dus daar ook nog een schuldgevoel over. Warm weer en opvliegers die met die hitte een nog grotere impact lijken te hebben. Papbenen, hartkloppingen en het gevoel haast niet meer uit zo’n aanval te komen. Begint mijn hartfunctie nu echt af te nemen? Of is het vanwege mijn nieuwe baan?

Of moet ik gewoon weer even stilstaan, me realiseren wat voor een krater die kanker heeft geslagen? Het verdriet, de angst en de woede voelen, om vervolgens weer op te staan en door te gaan…..

5 Reacties op “I run for life

  1. Stef de Wit (voluit Stefanie)

    He Dees,

    Ja zo ben je vreselijk sterk, en zo breek je ineens. Ik herken het zo.
    And the fear is now a docile beast: ook daar is weinig voor nodig om op te laaien, die angst. Ik vraag me soms af waar ik over een jaar ben, maar betrap mezelf daar altijd heel snel op denk gauw aan leuke(re) dingen. Maar ik lees dat het meestal erg goed met je gaat, denk dat we gewoon -nog- wat gevoeliger zijn, en dat is geen wonder, allemachtig.

    Wat zie je er goed uit op de foto!

  2. Lieve Dees, ik snap wel dat je wil (moet?) rennen, dat je je in het leven wilt storten, dat je vooruit en vooral niet achterom wil kijken. Ik snap ook dat je af en toe tijd moet nemen voor pas op de plaats, dat juist die ziekte je dwingt om af en toe hard naar binnen te kijken en dingen te confronteren, te voelen. Het allermoeilijkste lijkt mij, om die balans te vinden. Ik kan je geen zinnig advies geven, alleen zeggen dat ik een stukje met je meeloop (ren, slenter?). En me aansluit bij eerdere schrijfster (Stef); je foto toont een stralend mooie vrouw; dat je af en toe even struikelt, jemig mag het even… Succes met het vinden van een nieuwe balans.
    Liefs,
    Mar

  3. dank je Dees, voor deze tekst….ik heb geen woorden voor je, wél heel veel respect!

  4. Hoi
    Ik ben Marjolijn en lotgenoot,
    wat spreekt deze tekst, geweldig!!
    En ja, zo is het echt, hollen of stilstaan.
    Alle goeds voor jou.
    groet Marjolijn.

  5. Wij hebben dit nummer gebruikt in een kort filmpje over onze run for live. Het is werkelijk een machtig nummer! Dat aan beide kanten van het bureau van toepassing kan zijn!

    Heel veel succes en ik hoop dat het schrijven helpt!

    Vriendelijke groet,

    Jacob

Geef een reactie

