Gierende hartkleppen

Ik was vandaag om zakelijke redenen met een collega in mijn ziekenhuis. Na onze afspraak besloot ik mijn oncoloog te bellen of hij al iets meer wist over mijn hartfunctie. Hmmm,… er stond nog steeds niets in de computer. We spraken af dat ik zelf even bij Nucleaire Geneeskunde langs zo gaan om polshoogte te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. De dame achter de balie ging even kijken. Het verslag was wel gemaakt, maar…. er was nog niet op ‘autorisatie’ gedrukt. Om gierende hartkleppen van te krijgen, toch? Nouja, in elk geval kon de dame dat wel even doen en ze kon me ook wel vertellen dat de ejectiefractie 52% was. Pffff… Het is nog niet wat het was, maar in elk geval goed genoeg om morgen mijn infuus door te laten gaan. Mooi zo. Hebben we ook weer gehad.

DyannebeekmanOndertussen heb ik mijzelf (op advies van mijn tamelijk hippe collega’s) een Dyanne Beekman-kapsel aangemeten. Nouja, geinspireerd op Dyanne Beekman. Het was uit noodzaak geboren, want mijn kapsel werd met de dag hopelozer. De helft bleef eigenwijs omhoog staan, maar middenop viel het plat. Time for a change. Ik creëer mijn kapsel alsvolgt: Ik pak een enorme kledder gel (superstrong fixation) en plak alles naar beneden. Dan maak ik een soort zijscheiding (waarvan Robert in het begin riep dat het wel wat van Hitler weg had) en dan hoop ik dat het zo de hele dag blijft zitten. Ik smeer dan wat rode lippenstift op en ik probeer eraan te denken dat ik dat af en toe bijwerk (wat ik dus prompt vergeet). Nouja, echt hip zal ik wel nooit worden, maar ik kan toch altijd een poging wagen om een beetje in de buurt van hip te komen. (Pikant detail is ookwel dat ik, sinds die Curvesmeting van vorige week, de indruk heb dat ik strakke(re) billen heb gekregen)

7 Reacties op “Gierende hartkleppen

  1. Leuk hoor, ga het volgende week ook weer korter laten knippen kan er opeens ook niets meer mee en dan kan je een tijdje voor l@l gaan lopen of gewoon pittig kort.
    Moet zeggen dat ik het ook wel heel makkelijk en vond.
    Enne de kleur ??? Ook aangepast ???
    Gelukkig dat je door kan met de Herceptin.

  2. Waar blijft de foto?? Ben toch wel benieuwd hoor!!
    Mijn haar is inmiddels al een keer of drie geknipt.

    Groetjes Diane

  3. Fijn Dees dat je herceptin kan doorgaan! 52%, je bent een bikkel. En ik ben wel benieuwd naar een foto van jou ipv dyanne. Heb je het ook donker geverfd?
    Kus

  4. Pfft Dees, jij hebt wel ingangen zeg! Goed te lezen dat je kuur weer door kan gaan.
    Haar…. ik ben dan niet kaal geweest, maar wel veel uitval en vreselijk dun, niks mee te beginnen. Je hebt me gezien met dat jongenskoppie destijds, dat vond ik hmm niet leuk al die tijd. Is nu eindelijk over m’n flapoortjes gegroeid, hopeloos een poos… grinnik, steeds weer laten kortwieken/modelletje voor zover dat kon, nu begint ’t ergens op te lijken, heerlijk gevoel als je je haren in de wind voelt waaien!
    Geduld…

    Liefs
    Ellen

  5. Hihi, hier ook model poedel en het proberen in te tomen met gel van zoonlief. Morgen bel ik de kapper! Fijn, dat je door kan meid! Liefs Diaan

  6. Ha Dees, Mooi dat de behandeling weer ‘gewoon’ door kan gaan. Pak van je hart, zo gezegd.
    Jij hebt me op een idee gebracht met dat curvesen van je. Ik ga ook een locatie opzoeken hier in de buurt, zeker nadat pikante detail van je!!! Liefs, Joos

  7. Hallo,ik heb altijd lang haar gehad,maar mn haar is erg fijn van structuur,dus ik besloot het flink kort te knippen,dat heb ik gedaan en ruime tijd erg kort gehad,sinds een jaar denk ik heb ik nu een bob-line maar door dat het zo fijn is bevalt dit me eigenlijk helemaal niet,wel als ik net van de kapper kom,perfect,maar na 1 week is het alweer hopeloos,dus ik bedacht me het nu maar weer eens kort te gaan doen,zucht………….

Geef een reactie

