5 f*cking centimeters

Vrijdagochtend begon ik mijn dag met een rondje Curves. De afgelopen weken had ik steeds drie keer per week gesport. Applausje voor mezelf. Ik was nog niet eerder op vrijdagochtend geweest en eerlijk, ik denk ook niet dat ik nog vaak op dit tijdstip zal gaan. Heel kippenhok Huissen had zich op de apparaten en plankjes van Curves verzameld. Het was zo’n herrie dat de muziek en de stem ‘Ga naar het volgende station’ nauwelijks te verstaan was.

PicvetmeterIk mocht niet meteen beginnen. De computer gaf aan dat het tijd was om mezelf te laten meten. Eerst op de weegschaal. Pondje eraf (hartstikke onbetrouwbaar, die weegschaal….). “Heb je je eetgewoontes ook gewijzigd?” vroeg de Curves-dame. Ik raakte een beetje geirriteerd. Ik ben best serieus met mijn dieet, maarja,…. door de overgang is mijn stofwisseling vertraagd en doordat ik geen eierstokken meer heb, schijnt de remmende werking van de oestrogenen op de eetlust weg te zijn. Nee, dat is een lekkere combinatie….. Dat is afvallen met serieuze hindernissen….. Daarna kreeg ik ook nog even de vetmeter in handen. Mijn vetpercentage was afgenomen. Klinkt leuk, maar zegt het ook werkelijk iets? Daarna meten. Buikomvang, armen, dijen, heupen. In totaal 5 centimeters eraf. Tja…. ook een opsteker, maar ik had de indruk dat de dame gewoon wat harder aan de meetlinten trok. Curves is een Amerikaans bedrijf en ja, je wilt deelnemer in kwestie toch een succeservaring laten beleven, zodat ze gemotiveerd is en blijft komen? Daarmee komt er geld in het laadje…. En….. money makes the world go ‘round.

Ik ging aan de slag. De anderen observeren blijft leuk en,… het is ook goed voor de moraal, want steeds is minstens de helft er beroerder aan toe dan ik. Ik dacht aan de zojuist gedane metingen en dat ik het gevoel had in de maling genomen te worden. Toen bedacht ik me dat het niet uitmaakt, omdat ik nu sowieso anderhalf uur per week meer sport dan voorheen (was namelijk nul uur). Het kán gewoon niet slecht voor me zijn. Ik moet zeggen, ik heb minder last van pijn in mijn knieën als ik opsta en ik hoef mezelf niet meer uit de auto te rollen als ik anderhalf uur gereden heb. Ik heb de indruk dat mijn benen, mijn buik en mijn billen strakker zijn geworden, maar misschien is dat omdat ik het zo graag wil geloven. Zou het dan toch kloppen van die 5 f*cking centimeters?

4 Reacties op “5 f*cking centimeters

  1. Hi hi, leuk verhaaltje!!! Ik vind het ongelofelijk knap van je, Dees, dat je maar liefst 3 keer per week gaat sporten!
    En wie weet zijn er binnenkort wel 10 f*cking centimeters af! Ik ga nog even wat eten….heb honger!!!! hihi
    X, Man

  2. Meis, wat de reden ook is, als jij je er beter bij voelt, dan is dat alleen toch al de moeite waard!!! Dus ik zou zeggen: Vooral doorgaan!!! (met die vette Amerikaanse RRRR!)

    Veel liefs Anja!

  3. Jij bent in ieder geval al een “giant step” verder dan ik….
    Ik ga (ooit) ook beginnen. Die overtollige kilo’s moeten er gisteren af. Ik ga heeeeeeeel snel ook beginnen……….

  4. Ik hou gewoon mijzelf voor de gek, want ik heb een heel oude (vast niet meer goed werkende) weegschaal, waar ik nooit op sta. Bij fysio-fitness meten ze nooit (gelukkig!), maar ik voel mijn broeken strakker zitten. Tja…
    Ik vind 3 x per week ook ongelooflijk knap. Ga 1 x en vaak met forse tegenzin, hihi
    Liefs, Diaan

Geef een reactie

