Moe

Mijn lotgenootjes zullen wel denken: “Hèhè, is ze dan nu eindelijk ook moe?” Welnu, ja, dat ben ik, gesloopt, doodmoe……

Niet zo verwonderlijk als je ziet hoe de afgelopen dagen waren. Vanaf zondag logeerde Isis, met haar neefje en nichtje, bij opa en oma en hadden Robert en ik de tijd om flink te klussen. We hadden haast, want we wilden zoveel mogelijk doen. De woonkamer was volledig afgeplakt en dus was dit hét moment om ook de kozijnen te schilderen, de deuren, de radiator, de verwarmingsbuizen, de plinten, de tuinbank. We begonnen om 8 uur ’s ochtends en we stopten pas tegen 12 uur ’s nachts (en dan kon ik door een teveel aan adrenaline niet slapen). Nauwelijks tijd om te eten of te drinken, we moesten door, door, door. Stucloper eruit, vegen, stofzuigen en dweilen….. Vier dagen aan een stuk me uit de naad gewerkt. Gisterenavond ook nog een presentatie gehouden bij een avond van de Vereniging Borstkanker Nederland over de vervroegde overgang, vanmorgen fysio en vervolgens Isis opgehaald. Vanmiddag naar de begrafenis geweest van Margreet, tranen met tuiten gehuild en nu moet ik ook nog mijn spullen verzamelen, want morgen is mijn laatste werkdag bij Amgen.

Ondertussen zijn er vragen gerezen wat er in godsnaam in mijn infuus heeft gezeten. Hier en daar wordt ‘speed’ gemompeld en vanwege mijn connecties met de farmaceutische industrie wordt ook doping vermoed.

Maar nu ben ik dan toch moe. Gek hè?

Ik geloof dat ik met een gerust hart kan zeggen dat ik geen last heb van vermoeidheid door de kankerbehandelingen en die verminderde hartpompfunctie door Herceptin zal ook wel meevallen. Bovendien was mijn fysiotherapeute tevreden over de vorderingen met betrekking tot de mobiliteit van mijn arm en schouder. Waar een potje dweilen al weer niet goed voor is….

5 Reacties op “Moe

  1. Haha Dees, herkenbaar. Ik ben ook af en toe moe. Niet van de behandelingen, maar van al de feestjes tot vroeg in de ochtend. Geen rust in mijn kont.
    Hier geen connecties met de farmaceutische industrie, maar toch ook zeker doping in de infusen gehad!!
    Heb mezelf beloofd om eind april echt te gaan rusten!!

  2. Jeetje Dees….. ik wordt al moe als ik het lees….. Nu ben jij volgens mij nooit iemand geweest die stil kan zitten, maar ergens heb ik het gevoel dat je tijd aan het inhalen bent, tijd die je bent verloren met behandelen en ziek zijn…. correct me if i’m wrong!!
    Hoe dan ook, ben blij dat je de energie hebt en nu lekker VOLDAAN kunt uitrusten!!! Krijgen we een foto van het eindresultaat???

    De begrafenis van Margreet zal zeker moeilijk geweest zijn, confronterend??? Of gewoon mooi en emotioneel?? Hoe dan ook, een dikke knuffel!!

    Fijn weekend!!!

  3. Turbo-Dees…. je bent niet te filmen hoor. Mag ik ook wat van die speed!!

    Heel veel succes morgen met je 1e dagje.

    Liefs
    Ellen

  4. Lieve Desirée,
    Morgen is het dan zover: een nieuwe start in een nieuwe baan. Ik heb er alle vertrouwen in dat het een groot succes wordt, zowel voor jou als voor je nieuwe werkgever. Heel veel werkplezier!
    Ik sluit me aan bij een van de reacties, namelijk dat ik het leuk vind mettertijd een foto van het verbouwde deel van je huis te zien.
    Heerlijk voor je dat je zoveel energie heb om van alles aan te pakken en te kunnen genieten van het leven.
    Veel liefs van Jeanne.

  5. Even niet gelezen, jij bent al met je nieuwe baan begonnen.
    Afgelopen week schoot er opeens door mijn hoofd dat ik qua energie de kant van jouw en Wendy op ga, heerlijk ik schuif weer naar de goede kant op.

Geef een reactie

