Dilemma, dilemma

Lieve mensen, ik ben nog niet uitgeschreven. De berichten worden minder frequent, maar er is voor mij nog genoeg te schrijven over mijn leven na de diagnose kanker. Kortom, ik ga door.

Nu werd ik afgelopen week geconfronteerd met het volgende. Iemand (iets te fanatieke werkneemster bij een concurrerende firma), die het adres zeker niet direct van mij heeft gekregen, gebruikte de hier verkregen informatie om hiermee mijn toekomstige werkgever te benaderen en op mijn woorden aan te spreken. Dat is natuurlijk nooit de bedoeling geweest en ik ben er ook niet van gediend. Ik heb er vanaf het begin voor gekozen om dit weblog beperkt publiek te maken. Dat wil zeggen dat het niet automatisch oppopte via Google en ook niet via de eigen zoekmachine van Weblog. Iedereen die mijn weblog las, had het adres op de één of andere manier van mij of via via (of soms zelfs via via via) gekregen. Dat vond ik prima. Ik heb me door een grote groep mensen gesteund gevoeld, ook door de stille bezoekers.

Tja, dilemma, dilemma, wat zal ik doen? Weblog opheffen? Wachtwoord erop zetten? Of….. me er gewoon niets van aantrekken, totally ZENNNNNNNNN……?

10 Reacties op “Dilemma, dilemma

  1. Inderdaad moeilijk dilemma Dees,
    het weblog heeft je heel veel gebracht maar kan je als je niet uitkijkt je ook schaden.
    Je kijkt tenslotte toch heel ver mee in iemands priveleven en leeft mee met zijn gevoelens.
    Over heel veel dingen kan je je hier heel open uiten en als iemand dat dan misbruikt dan moeten zijn of haar ogen uit z’n kop branden.
    Heb er ook wel eens over lopen denken om er een paswoord op te zetten of het blog alleen open te zetten voor de mensen die ik zelf kies.
    Maar hadden wij als lotgenoten elkaar dan getroffen en al die mensen die na ons komen en zo moed, kracht en info uit je blog putten.
    Denk zelf dat je hem open moet houden zolang het je zelf nog iets brengt.
    Voor mij geld dat zeker nog.

  2. Lieve Dees, ik las je bericht en dit moet ik je toch even vertellen. Wij hebben laatst een nieuwe laptop gekregen en ik was dus jouw weblog adres kwijt, gegoogled en zo heb ik het dus wel weer gevonden! Moet wel zeggen dat ik gegoogled heb op iets wat op jouw weblog adres leek, maar toch….doe het maar eens volgens mij verschijn je zelfs op een site van CZ verzekeringen. Wel vervelend voor je zeg! Succes ermee. gr. Berbera

  3. Hi Dees,
    nou, dat is toch helemaal te zot ! Ik snap dat het gebeurt, want Internet is zo publiek en je hebt altijd wel idioten die informatie tegen je gebruiken. Maar je doet het wel voor jou ! En voor alle mensen die er kracht uit halen. Zo zie ik het ook. Ik weet dat zoveel mensen mijn blog lezen en het als heel prettig ervaren dat ze me kunnen volgen. Maar het is erg verveldend als bepaalde uitspraken in een andere context geplaatst worden en zeker bij een werkgever worden gebruikt…
    Nou, sterkte en veel wijsheid gewenst, en bovenal, veel plezier bij je nieuwe baan

    Marieke

  4. Lieve Dees,
    Moeilijke vraag. Ik sluit me grotendeels aan bij Car. Het heeft denk ik ook te maken met jouw eigen gevoel over jouw privacy; hoe schadelijk het voor jou is of voelt, om zo indirekt met je eigen woorden te worden geconfronteerd. Ik denk dat alleen jij dat kan beantwoorden. Voor mij persoonlijk geldt dat ik alles wat jij opschrijft, ervaar als zuiver, eerlijk, verhelderend en ontroerend, en ja, persoonlijk, maar daarom ook juist zo waardevol. Ik blader ook wel eens als stille lezer bij een paar van je lotgenoten, en alhoewel ik daar niets mee ‘doe’ (behalve meelezen en -leven) is mijn bewustwording van borstkanker, mijn begrip en empathie duizenden malen vergroot. Sterkte met de beslissing! Oh, en beter laat dan nooit: van harte met je nieuwe baan!! Liefs, Mar

  5. Lieve Dees,

    eerlijkheid en oprechtheid duren het langst! gewoon laten staan, zolang het jouw iets opbrengt zoals eerder werd gezegd.

    Groetjes van Hanneke

  6. Ik heb dit pas gelezen ná het stukje over Margreet. Lieve Dees, je brengt de mensen en vooral de lotgenoten zoveel met je weblog…. ik zou zeggen, laat het voor wat het is, deze blog zegt meer over jou persoonlijkheid, de mooie mens en de harde werker dan één CV ooit zou kunnen verwoorden…ik zou als baas heel blij zijn met een werknemer als jij!! Misschien heeft ze je wel een dienst bewezen!
    Ik zou je blog heel erg missen, dat kan ik je wel vertellen. En dan ben ik nieteens een lotgenoot (naja, eentje van vroeger……).
    Hou je taai meissie en laat je niet door een persoon zo van slag brengen!!

    Dikke kus van Anja!

  7. Hee Dees,
    ik lees steeds je stukjes mee, ben steeds weer benieuwd hoe het je vergaan is.
    Ik heb eens teruggelezen en volgens mij heb jij niets gezegd wat jou, of jouw werkgevers, in een slecht daglicht kan plaatsen. Ik snap dan ook niet zo goed wat je concurente hiermee denkt te bereiken, en dan laat ik me maar niet uit over hoe ik over haar denk (als je zó carrière wil maken, pfoe, wees maar trots op jezelf dan).
    Ik zou het erg jammer vinden als je zou “verdwijnen”, maar ik zou het wel kunnen begrijpen….
    Liefs, Elma

  8. Elma, dat is ook het zielige. Er wordt een merknaam genoemd en dat het revolutionair nieuw is. Blijkbaar is de concurrent zo bang voor de impact van dit geneesmiddel dat ze helemaal op van de zenuwen zijn en al gaan flippen van dit soort dingen. Dat iemand fanatiek is, kan ik waarderen, maar dat ze over MIJN rug probeert carriere te maken, dat kan ik echt niet waarderen. Als er echt iets was geweest, had ze namelijk ook MIJ kunnen mailen, mijn emailadres staat gewoon op de site…. Nouja, ik laat het maar van me afglijden.

  9. Hoi Dees!

    Al een poos niets van me laten horen, maar ik lees nog regelmatig mee hoe het met je gaat..Ooit via het OGnet hier beland, om mee te leven, om nadien tot de ontdekking te komen hoeveel ik van jou leer.

    Ik zou snappen als je je weblog meer ´privé´ zou willen, maar ik denk ook dat veel mensen kracht putten uit jouw verhaal, dus een moeilijke afweging..

    En die zogenaamde collega, die moet zich schamen, het zegt oneindig veel meer over HAAR dan over jou.. belachelijk dat je met iemands persoonlijke verhaal probeert iemand een hak te zetten, dat is geen mentaliteit!

    Sterkte met beslissen, ik zou je missen iig!

    Liefs, Mien (Harma op OG)

  10. Hoi Dees,
    aha, wringt daar de schoen….Tja, misschien had de concurrent zijn werk beter moeten doen, dan waren ze eerder geweest met de ontdekking van een nieuw middel??
    Nog steeds vind ik niet dat je iets verkeerds hebt gezegd hoor…als je het van je af kan laten glijden dan is dat knap!!!
    (Ben wel erg nieuwsgierig hoe je nieuwe werkgever op dit alles reageert!)

Geef een reactie

