Nieuwe woonkamer en een nieuwe baan

In December bespraken Robert en ik wat we zoal in 2008 wilden gaan doen. De verbouwing van de woonkamer stond al lang op de planning. Schrootjesplafond (eeeeeks) eruit, de oude keuken eruit (de nieuwe zit namelijk al een jaar een verdieping lager), een kitchenette maken, een boerenraam (eeeeeks) dicht maken en dan gewoon alles strak en modern. Lowbudget, maar wel goed.

We hadden nog niet echt bedacht wanneer we dat gingen doen, maar net voor oud en nieuw zei ik tegen Robert: "Joh, wat zou er nou voor plafond onder die schrootjes zitten? Kun je er niet even twee afhalen?" En toen er twee af waren, zei ik: "Hmm, zo kan ik het nog niet zien, kun je er niet een paar meer afhalen?" Gevolg was dat drie dagen laten de oude keuken tegen het huis stond en vier dagen later ook het schrootjesplafond. We hebben al onze frustratie en agressie in het slopen gestopt en vanaf het balkon (huiskamer zit op de eerste verdieping) hebben we alle stukken met een boogje op de oprit gelanceerd. Afgelopen weken zijn Jan en Robert druk geweest met het verleggen van leidingen, het maken van een verlaagd plafonnetje en het stuc-klaar maken. Maandag komen de stucadoors al. Heerlijk !!! Verbouwen, daar zijn Robert en ik dol op.

Verder heb ik net ‘ja’ gezegd tegen een nieuwe baan bij een nieuwe firma, Glaxo SmithKline. Ik word vertegenwoordiger van een cytostaticum (chemotherapie), dat onder andere gebruikt wordt bij longkanker en eierstokkanker en een nieuw geneesmiddel tegen borstkanker, wat al langer mijn bijzondere interesse had. Ik weet dat de artsen er naar uit kijken en de patienten ook en dat maakt mijn werk dan weer extra leuk. Ik ga 1 maart al beginnen en heb er superveel zin in. De vermoeidheid waar veel kankerpatienten mee te kampen hebben, die heb ik niet. Gelukkig maar. Ik voel me goed, barst van de energie en ik stik dus weer van de plannen.

Daarmee neem ik dus ook afscheid van mijn huidige werkgever, Amgen, een prima werkgever met veel belangstelling en liefde afgelopen jaar en ontzettend leuke collega’s. Het voelt een beetje ondankbaar om weg te gaan en tegelijkertijd weet ik ook wel dat het zo niet werkt, dat dat geen reden kan zijn om te blijven. Deze baan kwam op mijn pad en het voelt dermate goed dat ik gewoon ‘ja’ moest zeggen.

Toen dit een paar weken geleden begon te spelen, was Robert nou niet meteen enthousiast. Ik had hem een saai jaar beloofd en het jaar was nog geen twee weken oud of ik begon alweer over een nieuwe baan na te denken. Zucht. Mijn vriendin Ankie begon te lachen toen ik het vertelde. Ze kent me langer dan vandaag en weet dat dit weer zo ontzettend Dees is. 

15 Reacties op “Nieuwe woonkamer en een nieuwe baan

  1. Nou ja Dees, gefeliciteerd, chapeau, wat een power !!! Je dochter heeft vleugeltjes maar het kan jou ook niet ontzegd worden.
    Hoe doet ze het? Waar haalt ze het vandaan? Ik zal niet de enige zijn die zich dit afvraagt. Ik kan niet zeggen dat je een voorbeeldfunctie vervult in deze.
    Heel moedig van je om dit aan te gaan na alle loyaliteit die je ook voelde. Daarin ben je wel weer een voorbeeld.
    Nou geniet van je wervelend bestaan(ik zie nu dat door een fout lettertje (v ipv w)een heel ander woord tevoorschijn komt)
    Dag meid, groetjes Annemieke

  2. tja, inderdaad, je vriendin heeft gelijk, dat klinkt echt weer als Dees, wie is er nou een (b)engel??? Heel veel succes en gefeliciteerd! En wie weet kom je nog eens in de buurt voor je werk 😉 dikke kus, Fré

  3. Mariet van Schijndel

    Van harte gefeliciteerd Desiree. Half en half had ik al iets van het aanbod gehoord. Mooi en spannend. Succes met de verbouwing en de nieuwe baan.
    Mariet v S

  4. Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    En super om te horen dat je je zo goed voelt.
    Ik mail je snel.
    Liefs,
    Mariska

  5. De kogel is dus door de kerk, van Harte met je nieuwe baan.
    Fantastisch dat je de uitdaging aan durft te gaan.
    Robert verveeld zich niet met jouw.

    Car

  6. Nou Dees, misschien hoort het er wel bij dit nieuwe jaar! Nieuw jaar, nieuwe kansen, waarom geen nieuwe baan? Als deze baan jou aanspreekt en hij kwam zomaar op je pad…. met 2 handen aangrijpen zou ik dan zeggen!!!
    Heel veel succes ermee!!! Misschien had je dit wel nodig!! Enne…die Isis…’t is toch ook een echte (b)engel!!! Schoonheid hoor, dat meiske van jullie!!!
    Lieve groet van Anja.

  7. Ik dacht toch weer s doorklikken en ook al lees ik bij de amazones al je verhalen: hier ziet het er zoveel mooier uit 😉
    zoveel rose en foto’s eromheen.
    Nog heel hartelijk gefeliciteerd met je nieuwe baan Dees.
    X
    Ellen

  8. succes met je nieuwe baan.
    een nieuwe uitdaging!
    met groetjes, henriette

  9. Lieve Desirée,
    Van harte proficiat met je nieuwe baan, volgens mij een baan die helemaal bij jou past.
    Wat een beeldje, dat engeltje Isis op de foto! Ze is erg fotogeniek, net als jij.
    Ik wens je heel veel succes toe met je nieuwe baan en de verbouwing.
    Veel liefs van Jeanne.

  10. Schitterende foto van je dochter!! Gefeliciteerd met je nieuwe baan. Hier ook een ex-patiënt met alle energie!!
    Niks vermoeidheid, ik bruis, loop over en wil eigenlijk al die verloren maanden gewoon weer inhalen!!

  11. Hoi Dees.

    Wat ben je toch een geweldig mens.
    Hoe je omgaat met alles wat op je pad komt. Nu weer die nieuwe baan. Knap hoor. Ik zou het erg moeilijk vinden om de beslissing te nemen terwijl het alleen maar goed is om een uitdaging aan te gaan. Die uitdaging ben je wat betreft je ziekte zeker aangegaan.
    Ik heb gewoon ontzettend bewondering voor je.
    Ik heb heel lang niet gereageerd op berichten van je maar nu wilde ik het zeker wel doen.
    Meis je bruist gewoon. Geweldig.

    Gr rona

  12. Hoezo een saai en rustig leventje? Haha, typisch Dees!!!
    Heel veel werkplezier bij GSK!
    Kus, Mandy

  13. hoi dees

    gefeliciteerd met je nieuwe baan en wat een mooie foto van isis

    gr annemarie

  14. Zooooo wat goed Dees, gefeliciteerd met je nieuwe baan, nieuwe uitdaging! (Nieuw leven?!) 😉 )
    Ik was even niet langs geweest hier, maar wat een mooie foto’s! Super hoor. En wat ga je er goed mee om. Volgens mij kun je het niet beter doen dan jij. Hulde ook van mij!
    Liefs Talitha

  15. Lieve Dees,

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan!
    Echt een nieuw jaar…verbouwen, nieuwe baan…geweldig toch!

    Veel succes met je nieuwe baan! Ze boffen daar met een (nieuwe) werknemer als jij!

    X Esmée

Geef een reactie

