De bladzijde omslaan

Isis vindt het interessant om de dagen van de week te oefenen en zo begon ik deze week over de maanden. Dat het December is en dat zij in December jarig is, evenals Sanne en Iris en Joey (die we van de zwangerschapsgym kennen) en dat het dus bijna Januari is. Ze snapt het niet echt, maar ze weet wel dat het iets te maken heeft met de verjaardagskalender die in het toilet hangt. “Mama, mag ik de bladzijde al omslaan?” “Nee, schat, nog niet, het is nog steeds December.” Vanavond vroeg ze het weer en besloten we dat het al best een beetje tijd is om de bladzijde om te slaan. Laat Januari maar komen….

Vanmorgen heb ik nog een shot Herceptin gehaald in het ziekenhuis. Ik vond het best even slikken om juist daar in het ziekenhuis te zijn op de allerlaatste dag van dit jaar. Gelukkig waren er gezellige patiënten en ik moet toegeven, mijn trieste gevoel voelde toch wat anders toen ik besefte dat ik daar ‘alleen maar’ zat voor de Herceptin, wat snel inloopt en waar ik geen noemenswaardige bijwerkingen van heb en dat zij daar zaten aan een gekleurde chemo-cocktail waar ze weer een paar dagen knap beroerd van zouden zijn. Die shit is voor mij namelijk wel voorbij.

Vanmiddag had ik de blues. 2007 was een rotjaar. We hebben er echt het allerbeste van gemaakt en dat is behoorlijk goed gelukt, maar het was natuurlijk toch een rotjaar, het jaar waarin ik de diagnose borstkanker kreeg.

Isis heeft groot gelijk. Het is de hoogste tijd om de bladzijde om te slaan. Januari, 2008, here we come…. (En ondertussen wordt er in Huissen al zo geknald met vuurwerk dat ik vermoed dat alle boze geesten hun biezen hebben gepakt en naar heeeeel Verwegiestan zijn vertrokken).

Ik wil jullie ontzettend bedanken voor alle support, medeleven en liefde die wij in 2007 hebben mogen ontvangen, het heeft echt enorm geholpen. Ik wens iedereen voor 2008 veel gezondheid en veel liefde !!! Probeer je dromen te realiseren en vergeet nooit: “Be realistic, demand the impossible”.

14 Reacties op “De bladzijde omslaan

  1. Dit moet gewoon een goed jaar worden Dees!, jou jaar!
    Vandaag heb ik “wenspijlen” gekocht. Een deel van de opbrengst gaat naar de “doe een wens stichting” (zorgt dat wensen van ernstig zieke kinderen uitkomen)
    Het is de bedoeling dat je een papiertje invult met een eigen wens. Zo komen er 2 wensen uit stond er op het papiertje…!
    Heel de week tegen vanavond opgezien, maar toen ik de pijlen gekocht had, had ik pas rust. Gek hé?
    Ik schiet over 2 uur mijn wens tussen de sterren.
    Mijn wens: dat ik mijn kinderen heel oud mag zien worden!
    Dees een prachtig 2008 voor jou met veel gezondheid,
    liefs, Diana

  2. Ik wens jou en je gezin een heel gelukkig en prachtig 2008 toe.

    veel liefs van antonia

  3. Hoi Dees/Cecile,
    Regelmatig lees ik je weblog (via Freya en obgyn op geattendeerd, heb veel gehad aan je berichten en advies daar) en regelmatig raak ik ontroerd door je kracht en levenslust. Je verhaal lijkt enorm op dat van een vriendin van mij en met haar hebben we gisteren het nieuwe jaar ingeluid: alweer een jaartje kankervrij! Hoop voor jou en je gezin dat 2008 een fantastisch jaar gaat worden! Hartelijke groet, Toca.

  4. Hoi Dees,
    Dat 2008 maar alles mag worden, wat jullie je wensen. Op naar nieuwe hoogtepunten, de dieptepunten hebben we gehad.
    BERG OP!!!!

  5. lieve cecile/dees,

    zo op de eerste dag van het jaar kom ik weer even buurten op je log. ik wil jou en je gezin een intens gelukkig nieuwjaar wensen, vol bruisende energie!

    lfs,
    maan

  6. Hallo Dees
    Zoals ik merk in je weblog schrijven, loop je in de goede richting.
    Je vindt het vast niet erg als ik achter je aan loop.
    Afgelopen maanden heb ik met veel emotie jullie verhaal gevolgd. Veel goeds voor de toekomst met name 2008!

  7. LIEVE DEES

    WENS JOUW EN JE GEZIN EEN GOED EN GEZOND 2008

    XXX ANNEMARIE

  8. Hier nog zo’n emo doos die het fijn vindt dat er nu gezegd kan worden dat was in 2007.
    Ook jouw en je gezin wens ik alleen nog maar voorwaarts vooruit.

    Liefs Car

  9. lieve Dees,
    Jij bedankt voor je mooie ontroerende weblog.
    Gezondheid en plezier toegewenst!
    a big hug Annemieke

  10. Lieve Dees, ik hoop met heel mijn hart dat 2008 wordt wat jullie ervan hopen dat het wordt!!! Ik heb IEDERE log van jou altijd met ontroering en diepe bewondering gelezen. Je was altijd al een sterke vrouw, maar afgelopen jaar heeft wel bewezen hóe sterk je bent. Ik weet niet meer wie het schreef, maar is sluit me er volledig bij aan: in 2008 gaan we voor de hoogtepunten, bergop!!!!

    een hele dikke kus voor jullie alledrie!!!!

    Veel liefs van Anja!

  11. henriette en jan jansen

    Hoi Desiree,
    wij wensen jou en je familie eeen geweldig jaar toe.
    Wij hopen dat nu een jaar komt met veel vreugde en voorspoed!
    Met veel liefs, van Jet

  12. Hoi lieve Desirée, Robert en Isis,
    Ik hoop dat jullie een schitterend 2008 te wachten staat.
    Dat is jullie van harte gegund na alles wat jullie in 2007 hebben moeten doorstaan. Ik vind dat jullie je er – samen met jullie familie en vrienden – geweldig doorheen hebben geslagen.
    Liefs van Jeanne.

  13. Lieve Dees,
    Effe een dikke knuffel van mij voor jou. Maandag krijg je een echte.
    We gaan 2007 snel achter ons laten.

    Veel liefs,
    Linda

  14. Ha die Dees,

    De beste wensen voor 2008!!
    Geniet er van en van elkaar!!
    Ook nog gefeliciteerd voor Isis, door de eindejaarsdrukte helemaal vergeten, errug he?!
    Vergeet je niet naar jezelf te luisteren? en alles een beetje realistisch, gezellig, rustig en met humor op te bouwen?
    Dank je wel alvast,
    Hanneke

Geef een reactie

