10 jaar samen

December 1997… Ik was alweer anderhalf jaar terug uit Frankrijk, waar ik mijn toenmalige geliefde achterliet. Vrijgezel en de kerst naderde. Ik was op een feestje bij Bas en Marianne, waar ook Arend en Carla waren. Ik had hen het jaar daarvoor ook al eens ontmoet. We raakten in gesprek. "Wat doe je met Kerst?" vroeg Carla. "Eh,…. tja,… niks bijzonders." zei ik. Wat doet een vrijgezel met Kerst? Ik zou gewoon naar mijn ouders gaan, verder niks. "Kom gezellig bij ons Kerst vieren." zei Carla, "Bas en Marianne komen ook."

Het leek me een leuk idee, maar ik twijfelde ook een beetje. Ik bedoel, ik kan me ook voorstellen dat je zoiets roept op een feestje en de volgende dag een beetje spijt hebt van je uitnodiging. Dus belde ik Marianne om eens te vragen of het allemaal wel zo bedoeld was. Marianne ging checken, maar de uitnodiging bleek oprecht, ze zouden het echt leuk vinden als ik kwam.

Dus zo geschiedde en was ik Kerstavond 1997 bij Arend en Carla. We aten onder andere ossenstaartsoep waar Madeira bij werd geserveerd (die ik toch maar liet staan.) Om een uur of 10 ging de bel en daar waren de moeder van Carla (de bijna buurvrouw van Marianne en Bas) en de broer van Carla.

Hij stelde zich aan me voor:"Robert" We raakten aan de praat. Ik was erg gecharmeerd van deze man en Robert was dusdanig onder de indruk dat ie alle Madeiraatjes, die er nog stonden, soldaat maakte. De avond ging voorbij. Een paar dagen later zat Arend bij Robert te peilen of ie me al gebeld had. Had ie niet gedaan. Hij had het niet aangedurfd. Arend belde Marianne voor mijn nummer. Met mijn nummer in zijn handen besloot Robert me toch maar te bellen. Het was meteen weer gezellig aan de telefoon en we spraken af om in Amsterdam (waar hij toen woonde) te gaan eten. Weer gezellig. De week erna spraken we weer af en sindsdien zijn we nooit meer uit elkaar gegaan. We zijn inmiddels alweer 8,5 jaar getrouwd.

Vanavond vieren we weer Kerst bij Arend en Carla. Ik kan het niet laten om even terug te blikken. Het waren 10 heftige jaren. We hebben veel meegemaakt. Teveel meegemaakt. Hectiek alom. Veel mooie momenten maar ook veel verdriet. Godzijdank zijn we niet uit elkaar gegroeid maar juist closer geworden. Robert is nog steeds de leukste man die ik ken.

Ik kijk vooruit en wens me nog minimaal 50 jaren met deze man, maar ik hoop wel dat we alleen maar hectiek krijgen waar we zelf voor gekozen hebben. Het mag allemaal een stuk saaier worden dan de afgelopen 10 jaar.

Ik wil iedereen gelukkige Kerstdagen wensen !!!

Isis_kerst1_1

10 Reacties op “10 jaar samen

  1. Dit soort jubilea hebben echt een gouden randje.
    Dat jullie nog maar jaaaaaaaaren van elkaar mogen genieten Dees.
    Hele fijne dagen voor jouw en je gezin.

    Carla

  2. Robert en Dees: (alsnog) gefeliciteerd met jullie kleine meisje en jullie jubileum. Hele fijne dagen voor jullie, nu en ook in 2008, 2009, 2010, 2011, en … liefs, Diana

  3. hoi dees

    gefeliciteerd met jullie jubileum en nog vele jaren erbij

    xxx annemarie

  4. Zo blijft kerst wel altijd heel bijzonder!!! Proficiat met julie 10-jarig jubileum!!! En ook ik hoop dat er nog minstens 50 van deze jaren volgen. (met of zonder hectiek, het leven komt zoals het komt). Ook nog proficiat met de verjaardag van Isis trouwens, dat heb ik ff gemist volgens mij…
    Nog een mooie kerst verder!!! Geniet ervan!!!

    Anja.

  5. Lieve Dees en Robert

    Te laat maar alsnog van harte met Isis’ verjaardag!
    Wat een “jubileum”, oeff.. het zal vast een bijzondere avond zijn geweest. Zelf hadden wij ook weer een geweldige kerstavond waar altijd ook de traantjes komen. Mijn zusje heeft het zo zwaar gehad, eerst ik en toen haar vriend, op zulke dagen sta je daar toch extra bij stil en zijn we zooo blij dat we er allebei, met onze gebreken, nog zijn!

    Laten we duimen voor heerlijk saaie tijden, zo lang mogelijk!!

    Dikke kerstknuf,

    Ellen

  6. Lieve Dees,
    Ontroerend mooi. Dank voor het delen ervan.
    Ik ga zo meteen naar het ziekenhuis voor herstelwerkzaamheden…
    liefs Annemieke

  7. Dees,

    Gefeliciteerd met je 10 jaar samen en met de verjaardag van Isis haar verjaardag.
    Ja het einde van het jaar is vaak erg dubbel zeker als je in een idoooooote achtbaan hebt gezeten.

    Moest vanmorgen even heel erg aan je denken toen ik de krant zat te lezen en je advertentie stond echt te pronken in de krant. Jemig wat een trots en liefde en kracht komt er van die foto af.
    Meid hoop dat de komende jaren geen leed meer komt maar dat het prachtige jaren worden.

    x daan

  8. tante Tineke / ome Ad

    Hoi gezinnetje!

    Proficiat met 10 jaar samen zijn. Wij wensen jullie nog vele jaren daarbij.
    We beginnen met het jaar 2008: Dat het een fijn jaar voor jullie mag gaan worden!!!

    groetjes

  9. Allerliefste Desirée,
    Van harte proficiat met jullie 10-jarig samenzijn en de verjaardag van Isis. Ik weet dat ze vlak voor Kerstmis jarig was, maar niet meer precies de exacte datum.Dat jullie samenzijn inderdaad nog minstens vervijfvoudigd mag worden.
    Het is heel ontroerend te lezen wat de ziekte met jou als persoon heeft gedaan. Ik hoop dat de ziekte het komend jaar en al die jaren daarna wegblijft en dat je de persoonlijke winst die je eruit gehaald hebt mag behouden en verder uitdiepen.
    Ik wens jullie een fijne jaarwisseling toe en proost van een afstand op vele gezonde, fijne jaren voor jou , Robert en Isis.
    Lieve groetjes van Jeanne.

Geef een reactie

