Rondreizend circus

We hadden woensdag ontzettend gezellig Sinterklaas gevierd met mijn zusje, zwager, mijn ouders en de kinderen. Heerlijk om die kindersmoeltjes te zien bij al die cadeautjes. Geweldig. ’s Avonds met een slapende Isis weer naar huis gereden. Het had allemaal grote indruk op haar gemaakt en ze werd dan ook prompt wakker om 01.00 en kroop bij me in bed.

En toen… ging ik aan mijn presentatie liggen denken en kon ik niet meer slapen. Ik ben maar opgestaan en ben doorgegaan tot het verhaal af was en … tot tevredenheid (zelfs van mezelf en ik ben toch altijd wel mijn meest kritische toehoorder). Ik had in Powerpoint onder andere foto’s van mezelf, ter illustratie van de shit, zeg maar….. Van een ‘gewone’ lachende dame met half lang haar, naar de eerste chemo, naar het afscheren van mijn haar, naar een foto net na de operatie (kaal en wel) …. Ik moet zeggen, het knalde er wel in….. Zelfs bij mij… Ik herkende mezelf nauwelijks met halflang haar, dat lijkt al zooooo lang geleden.

Maar….. het tripje naar Zwitserland was hartstikke leuk. We hadden niet zo’n goede reis. Veel vertraging en enorme turbulentie (het was voor het eerst in mijn leven dat ik me afvroeg waar eigenlijk de nooduitgang was), maar we waren net op tijd om de Big Boss van Europa te ontmoeten. Dat was leuk. Daarna de meeting. Ik had mijn verhaal helemaal uitgeschreven en begon met voorlezen, maar halverwege kreeg ik vertrouwen en kon ik ook een beetje dingen uit mezelf gaan vertellen.

Het verhaal maakte absoluut indruk. Gelukkig, dat was de bedoeling. Die avond lekker samen uit eten geweest en de volgende dag nog wat geshopt (nouja,…. rondgekeken want Zwitserland is veeeel te duur) en ’s avonds weer naar huis gevlogen. Het was de moeite waard en ik heb er echt weer energie van gekregen.

By the way,… ik heb ook al een uitnodiging voor een presentatie op ons eigen kantoor in Breda, aanstaande vrijdag en in Engeland…. Dat gaat januari worden. Een soort rondreizend circus, zeg maar. Het blijft zo ontzettend ongelooflijk, een Neulasta-artsenbezoekster die Neulasta-gebruikster werd….. En ik,… ik maak er alleen maar het beste van….

15 Reacties op “Rondreizend circus

  1. Lieve Dees,
    Fijn joh dat het zo goed gegaan is!! En dat jezelf er tevreden over bent. Proficiat!
    liefs Annemieke

  2. heeee Daas, kijk alweer toevallig net nadat je hebt gepost. Ik was er graag bij geweest bij jouw presentatie, al had ik het waarschijnlijk niet droog gehouden. Knap hoor, mooi om je ervaring zo weer voor anderen tot leven te brengen en daardoor weer waarde te geven. Maar dat is wel aan jou besteed… je hebt een sprankelend en warm hart, liefs, Fré

  3. Hihi, moet zijn heee DEES natuurlijk (bloos 😉

  4. Hé stoere Dees,

    Super man!! Gaaf dat het zo goed is gegaan!!!

    X Esmée

  5. Jij bent stoer en sterk. Zo knap van je om de wereld rond te gaan met je verhaal!! Enne..verjaardag Isis..(mooi meisje) weet je nog, ben zelf ook 22ste jarig..dus wij komen andere keer
    liefs Armelle en Tineke

  6. Mooi Dees….. fijn dat jezelf ook zo tevreden erover bent!! En dat de rest tevreden is blijkt wel uit de uitnodigingen. Je wordt nog eens beroemd (of berucht, kies zelf maar!)
    Hoe dan ook: Goed gedaan wijffie!!! Enne…Zwitserland is écht duur hè?? Wij zijn er op doorreis naar Italië doorgereden en hebben er toen 1 nacht overnacht…. ’t is er echt duur…héél duur!

  7. hoi dees

    knap van je hoor meid

    dikke knuffel annemarie

  8. Lieve Dees, wat heerlijk dat het zo goed is gegaan, dat jij door het vertellen van jouw verhaal ongetwijfeld weer anderen kunt helpen en inspireren (zoals je altijd al deed op ‘Freya’), maar vooral dat het je zelf kracht, positivisme en energie geeft! Niet gek dat je even moet slikken als je dat originele Dees-koppie met half-lang haar weer ziet; wat een ongelooflijke reis heb je gemaakt in korte tijd…
    Engeland zal ook wel een kort zakenreisje worden maar mocht je toevallig in Londen zijn en een uurtje over hebben, geef me een seintje.
    Bijna Isis’ haar verjaardag, zelfde dag als mijn zoontje Lukas, ik zal zeker aan jullie denken. Hoop dat het net zo’n mooi feestje wordt als jullie Sinterklaas!
    liefs,
    Mar

  9. Hee wereldreiziger, zo kom je nog een ergens!
    Super dat je er met een goed gevoel op terug kijkt.

    Groetjes,
    Mariska

  10. Tjee Dees, wat fantastisch, Robert zal wel apetrots op je zijn!

    Ik heb aan je gedacht, ook dat jullie gingen vliegen met die storm, brrr! Ronald was die avond in Genève, hij is een hele goeie piloot juist met zwaar weer, zal toch niet zo zijn…???

    Voor morgen veel succes, dat wordt een eitje voor je na het hoofdkantoor/de vuurdoop denk ik!

    Liefs,
    Ellen

  11. Hoi Dees,

    wat geweldig dat je in Zwitserland je verhaal hebt gedaan. En straks naar London. Ik ben net terug uit London en daar kun je wel leuk shoppen hoor. Harrods is erg duur, maar bij Harvey Nichols is het wel te doen en dit warenhuis is veel moderner dan Harrods.
    Groetjes en heel veel succes met alles!,
    Marjolijn

  12. Hoi Dees,

    wat geweldig dat je in Zwitserland je verhaal hebt gedaan. En straks naar London. Ik ben net terug uit London en daar kun je wel leuk shoppen hoor. Harrods is erg duur, maar bij Harvey Nichols is het wel te doen en dit warenhuis is veel moderner dan Harrods.
    Groetjes en heel veel succes met alles!,
    Marjolijn

  13. Hoi Dees,
    bedankt voor je lieve reacties op mijn site. Echt lief!
    Het kerststalletje staat niet onder de kerstboom, we hebben 2 katten die zich graag nieuwe speeltjes toe eigenen, dat durfde ik dus niet aan!
    Hij staat nu in een kerststukje op de kast.
    Stoer man, al die presentaties die jij hebt! Tof dat je met zon kloteperiode ook iets positiefs weet te doen.
    Succes met de andere presentaties!

    Liefs Marloes

  14. Moest je verhaal weer even bijlezen, jij schrijft niet meer dagelijks mar ik kijk nog wel minimaal 3 keer in de week. Dank voor je mooie kerstkaart-foto. ik stuur geen kerstkaarten maar mijn hart heeft al duizende goede wensen aan je gestuurd. Dikke kus Ursula.

  15. Lieve Desirée,
    Een interessant stukje over die aardpeer.Ben benieuwd waar je die groente kunt kopen.
    Als jouw lezing in Zwitserland net zo geweest is als de stukjes die je op je weblog hebt geplaatst, dan weet ik zeker dat die heel goed is geweest.Ik ben nog steeds van mening dat je van jouw weblog een heel goed boek zou kunnen maken. Je hebt talent.
    Ik wens jou, Robert en Isis hele fijne Kerstdagen toe en hoop dat het jaar 2008 jullie zal toelachen en veel goeds voor jullie in petto heeft.
    Tot schrijfs en de allerliefste groetjes van Jeanne.

Geef een reactie

