Het leven gaat door

Inmiddels heb ik er al weer wat arbeidstherapeutische dagjes op zitten. Het bevalt me goed. Aan de ene kant duw ik mezelf een beetje om dingen te doen die ik best spannend vind en aan de andere kant rem ik mezelf ook wel weer op tijd af. Vroeger had ik hoogtevrees en om mezelf er overheen te helpen, ging ik in ons studentenhuis op één hoog, staand op de vensterbank, met één hand aan het kozijn hangend, ramen aan de buitenkant wassen. Mijn eigen angst op de proef stellen, zoiets…. (Ja, ik ben altijd een beetje een rare geweest).

Zo heb ik in een ziekenhuis koffie gedronken met ontzettend lieve verpleegkundigen. Vond ik spannend, maar het was vooral erg leuk om ze weer te zien en op deze manier helpen ze me ook een beetje over de drempel. Eén van hen zei:” Ja, je houdt toch een soort Pavlov-effect met ziekenhuizen. Je hebt een associatie met de ellendige dingen die je er mee gemaakt hebt en dat roept toch een bepaalde emotie op.” Mooi gezegd, want zo is het precies. Vandaag was ik met een collega in een ander ziekenhuis en hebben we gesproken met twee dokters. Ik merkte dat ik niet meer emotioneel werd en zelfs al weer een beetje professioneel kon zijn. Het gaat goed, ik heb er vertrouwen in dat ik binnen afzienbare tijd weer gewoon aan het werk kan. Mooi.

Ik heb het helemaal gehad om patiënt te zijn. Ik wil gewoon leven. Gewoon verder gaan waar we gebleven waren. Ik heb niet eens zin om stil te staan bij mijn angst voor de toekomst. Ik heb het geparkeerd. Nu eerst weer eens gewoon zijn, gewoon doen.

Ik heb nog nooit zo uitgekeken naar de maand December als dit jaar. Het is het einde van het jaar en dat mag gevierd worden. Er mag een dikke punt achter 2007 komen. Het is voor het eerst dat Isis echt iets meekrijgt van het Sinterklaasfeest. Zo waren we voor het eerst bij de intocht, waar niet alleen zij, maar ook wij de spanning voelden toen de boot van Sinterklaas het pontje van Huissen naderde. Ook wij willen onze schoen zetten en vol spanning de volgende ochtend kijken wat de Goedheiligman ons gebracht heeft. Dan, net voor Kerst, wordt Isis 3 jaar en ook dit jaar wordt dat weer een gezellig feestje met een heleboel kindjes, friet en knakworstjes. Superleuk. En dan Kerst. Kerstavond, traditiegetrouw bij Arend en Carla, en daar vieren we dan ook dat Robert en ik elkaar daar precies 10 jaar geleden ontmoet hebben. 10 jaar, wat een tijd, en wat hebben we ongelooflijk veel meegemaakt en wat zijn we op de proef gesteld, maar godzijdank, wat zijn we er samen goed doorheen gekomen. He is my man !!! Tweede Kerstdag komt mijn familie eten en gaan we lekker uitgebreid koken. De familiebanden zijn hechter dan ooit. Cadeautje. En de positieve kant van die ellendige ziekte. Echt wel. En dan Oud en Nieuw. Robert en ik willen samen thuis zijn, Isis gewoon in haar bedje en wij een conference kijken of een film ofzo. En om 00.00 wel vuurwerk afsteken. Om de kwade geesten te verjagen…..

13 Reacties op “Het leven gaat door

  1. Lieve Lieve Dees, wat fijn je weer te lezen, ik begon me net af te vragen waarom het zo stil was hier, maar ik dacht al dat je druk aan het werk was en ook weer ‘gewoon’aan het doorleven was. Voor zover dat ooit ‘gewoon’is. Het boeddistishce boek ligt bij mij op knatoor dus ook daar denk ik dan aan jou. Die balans waar je het over hebt, jezelf over de grenzen heenduwen en tegelijk weer op het juiste moment afremmen, dat is iets dat wat ik ook atijd probeer te leren (aan mezelf en aan anderen als ik werk). Jij bent een groot voorbeeld hierin. Op een zachte manier jezelf toch stevig aanpakken, mild en met liefde maar wel doortastend. dikke kus en heel veel sterkte met het (ver)werken en veel geluk met alle feesten en met je 2 grote liefdes! Fré

  2. Hoi Dees,

    Fijn dat je je draai al weer een beetje gevonden hebt.
    Veel plezier de komende feestdagen met je gezinnetje.

    Liefs
    Car

  3. Hé Dees,

    Ik blijf het zeggen; ooit moet deze weblog uitgegeven worden in boekvorm!
    Wat kan jij schrijven zeg!

    X Esmée

  4. Dees, fijn dat je langzaamaan je draai weer weet te vinden. En dan nu de feestdagen in het vooruitzicht, met zoveel bijzondere dagen…..maak er een mooie tijd van met die mensen die je lief hebt! En geniet ervan!!!!

    Anja

  5. Lieve Dees,
    Leuk om weer wat van je te vernemen! Ik was me al af aan t vragen hoe deze radiostilte geduid kon worden. Maar gelukkig was je druk bezig het leven te leven.
    Liefs Annemieke

  6. Lieve Dees,

    Wat een warmte spreekt er uit je berichtje. Heerlijk om te lezen en ja wat Esmée zegt, je log moet in boekvorm uitkomen!

    Liefs,
    Ellen

  7. Lieve Desirée,
    Wat ben je toch dapper! Ik gun je van harte een heel mooi 2008 toe. Zet op 31 december inderdaad maar een dikke, vette punt achter 2007.
    Veel groetjes van Jeanne.

  8. Hoi Dees,

    Erg fijn om te horen dat je er weer helemaal klaar voor bent ,en laat dit s……jaar maar helemaal stuk knallen en dat het nieuwe jaar voor jullie alle goeds mag brengen.Fijne dagen,pas op voor de zak van de goed heilig man.doei lieve gr Rina.

  9. Superwijf!

    Ursula.

  10. DEEEEES! Ik was soortvan 2uur te vroeg op school en heb toen maar flink de tijd genomen om me bij te lezen op jouw weblog, liep nogal achter! Heel fijn om alles weer te lezen, voel ik me toch nog een beetje dichtbij jullie. Jeetje wat ben ik lang niet thuis geweest, baalde echt ontzetttend dat ik er niet bij kon zijn tijdens de intocht van Sinterklaas. Was nog in staat om naar huis te gaan zondagavond, maar had maandagochtend verplicht college, dat ging ‘m niet worden.
    Vieren wij dit jaar ook sinterklaas met jullie? Aankomend weekend kom ik gelukkig weer thuis, ik denk dat ik donderdagavond al ga, als het lukt! Ik wil jullie heel graag zien, bel jullie als ik er weer ben.
    Geef je een hele dikke kus aan Robert, Isis en jezelf? Ik mis jullie!

    Liefs El

    P.S. Die pink rybbon straightner slaat ECHT nergens op!!

  11. OHJA; En ik heb ook heeel erg veel zin in kerst etc!

    Hou van jullie!

  12. Ha Dees, ik sla gister de Telegraaf open, oeps! Een halve pagina groot lach je me toe, ik kreeg kippenvel. Dat wou ik even zeggen.
    Liefs
    Ellen

  13. tante Tineke / ome Ad

    Hoi Désirée / Robert / Isis,

    Een heel fijne verjaardag van Isis en een fijne kerst toegewenst.

Geef een reactie

