Woman Wizard

Afgelopen week ben ik vier dagen met lotgenotes op Texel geweest. We hadden ons aangemeld voor het Verwenarrangement van Woman Wizard . Annemarie Oosterbaan, zelf lotgenote, organiseerde dit arrangement voor de 7e keer. Ik had afgesproken met Mandy en Car, beiden bloggers, en Linda.

Het was waanzinnig. Alsof ik werd ondergedompeld in een warm bad van aandacht en liefde. Ongelooflijk. We zaten met zijn allen in het Beatrix Hotel dat speciaal voor ons was afgehuurd. Je kon je inschrijven voor allerlei behandelingen en voor workshops. Ik zat al een tijdje te dubben of Dees_rood_geverfd_haar_1 ik mijn korte haartjes zou gaan verven. Ik had al wat gefantaseerd over die korte, oranje coupe die Annie Lenox jaren geleden had, maar ik durfde toch niet goed. Daar werd ik door de ‘ladies’ over de streep gehaald. De kapster, één van de vrijwilligers, heeft het geverfd. Het is rood geworden, nouja, roodbruin,… Wel wennen, maar eigenlijk wel leuk, minder duidelijk kankerpatiënt.

Toilet_texelVerder heb ik een Reiki-behandeling gehad en een gezichtsbehandeling met makeup-advies van Miranda. Die korte rode haartjes vragen immers om een uitgesproken makeup en dat is gelukt !!! Ik heb deelgenomen aan een Workshop Crème maken onder de bezielde leiding van Marianne Leeuwrik van Aton . Dat wMandy_en_dees_theepot_beschilderenas ontzettend leuk. Ik heb mijn creativiteit gericht op het beschilderen van een theepot die echt superleuk geworden is. We zijn overladen met verrassingen en cadeautjes, monstertjes, wijn, parfum, zeepjes, lippenstiften en een cadeaubon die we mochten besteden bij Texels Kadoshop (waar we ook nog eens warme chocomel kregen en gebruik mochten maken van het meer dan bijzondere toilet).

Mandy_en_dees_aan_het_ontbijtWe ontbeten samen, lunchten meestal samen en ’s avonds was er ook een gezamenlijk diner. We hebben ontzettend veel gepraat, ervaringen uitgewisseld, geluisterd, gelachen en ook gehuild.

Bijzonder om zoveel verschillende vrouwen te ontmoeten, allemaal geconfronteerd met borstkanker, en voor een aantal was er in hun leven nog veel meer ellende geweest. En toch,… geen enkele vrouw was verbitterd. Iedereen was even moedig en sterk.

De laatste avond gingen we uit eten bij Strandpaviljoen Paal 28 in Cocksdorp, waar ons een diner aangeboden werd. Het was weer ontzettend gezellig. Na afloop gingen we naar de vuurtoren. In het mulle zand stonden we allemaal, hand in hand. Miranda nam het woord, want Annemarie was er niet bij omdat haar dochter Esmée ontzettend kiespijn had. Miranda vertelde dat Esmée eigenlijk altijd de vuurpijlen aanstak met de bedoeling om ze boven te laten weten dat we nog lang niet zouden komen. Geen vuurpijlen dit keer, maar we hebben allemaal naar boven geschreeuwd dat we nog niet zouden komen en die boodschap moet toch ook overgekomen zijn. Echt bijzonder om daar zo met zijn allen te staan. Zelfs diegenen die nog geen traan gelaten hadden, konden het daar niet droog houden.

Woman Wizard, Annemarie, Miranda, Sacha en alle vrijwilligers, ontzettend bedankt. En alle ladies, Car, Mandy, Linda, Marleen, Jeanne, Joke, Thea, Netty, Tooske, Lies, Mia en Annemieke, bedankt voor jullie openheid, warmte en wijsheid !!!

7 Reacties op “Woman Wizard

  1. Dees, ik ga er niet veel woorden voor gebruiken, dat zou alleen maar afdoen aan hoe mooi het voor jullie was, want zo klinkt het zeker, als een aantal heel bijzondere dagen die jullie samen hebben doorgebracht. En niks zo fijn als lotgenotes onder elkaar!! Die begrijpen je al met een half woord!!!

  2. Zucht, dit had ik niet moeten lezen geloof ik, hihi. Wat een geweldige dagen moeten het geweest zijn. Hoop dat je veel kracht van daar mee kon nemen voor thuis!
    Liefs, Diana

  3. Hoi Dees,
    Wat een leuk verslag! En dat ik daar deel van uit mocht maken, maakt het bijzonder.
    lieve groet, Annemieke

  4. Hallo Desirée,
    Daar ben ik weer.
    Het is al even geleden dat ik jouw weglog bezocht. Intussen heb jij al weer heel wat meegemaakt. Het lijkt me heel emotioneel, zo’n verwenarrangement met lotgenoten, maar aan de andere kant denk ik ook dat het een hele grote steun kan zijn. Geweldig, dat vrijwilligers zich op deze manier in willen zetten voor mensen die een moeilijke periode doormaken. Het is je van harte gegund, al die aandacht, warmte en verwennerij die ze je geschonken hebben.
    Je hebt inderdaad hele lieve collega’s als ik dat zo allemaal lees.
    De foto, die door de CZ groep gemaakt is, vind ik erg mooi, evenals de foto van jullie dochter Isis, zo heerlijk open en spontaan.
    De bestralingen zijn lekker achter de rug. Weer iets afgesloten en nu maar weer met frisse moed de toekomst tegemoet zien.
    Ik heb veel waardering voor de wijze waarop jij met je ziekte omgaat.
    Liefs van Jeanne.

  5. Hoi Desiree,bij mijn open haardje zit ik even je site te bekijken..Ziet er erg mooi uit,Fijn ook te lezen dat jij het zo naar je zin hebt gehad. Kom nog eens langs,de koffie staat altijd klaar! Liefs vanaf Texel, Margreet van ‘texels’.

  6. lieve dees

    wat heb je het lief omschreven meid knuffff heb er geen woorden voor heb het kippevel op mijn arms staan zo mooi weer dat jij die dagen beschrijft en dan die mooie foto van jouw en isis

    big hug annemarie

  7. Wat leuk om te lezen dat Annemarie nog steeds Lady’s aan het verwennen is. Ik zat in de allereerste verwengroep op Texel en denk er nog steeds met veel plezier aan terug. Geweldig initiatief!

Geef een reactie

