Zweten, janken en werken

Het eind is in zicht. Nog drie bestralingen te gaan en dan mag ik een dikke punt achter dit grote project zetten. Ik ga natuurlijk wel door met Herceptin en met de antihormoontherapie, maar vergeleken bij alles wat er achter me ligt, mag dat geen naam hebben. Van de bestraling heb ik nagenoeg geen klachten.

Het blijft saai om steeds te herhalen, maar het meeste last heb ik dus van de overgang. Zo heb ik van de week een aantal keren ’s nachts onder een hete douche gestaan omdat ik zo nat bezweet was dat ik het koud kreeg en niet meer kon slapen. Ik ben aan een zoektocht begonnen naar middelen en manieren die klachten kunnen verminderen of doen verdwijnen en die ook nog eens toegestaan zijn voor borstkankerpatiënten. Ik geef niet op voordat ik iets gevonden heb of het moet zo zijn dat het probleem door de tijd vanzelf opgelost wordt. Momenteel ben ik bezig met Sepia D6, dat zijn homeopathische tabletjes. Sepia (oftewel zeekat) is dat witte spul dat je in het kooitje van een kanariepietje hangt. Moet helpen, want heb je ooit een kanarie gezien met zweetaanvallen en opvliegers? Nee, hè? Ik ook niet.

Donderdag heb ik met mijn manager om de tafel gezeten en gesproken over mijn rexefntegratie. Ik word absoluut niet gepushed, maar ik voel me goed en ik wil gewoon erg graag aan het werk. Geen idee hoe het zal gaan, maar we doen gewoon stap voor stap en een stap terug als het niet gaat. Komende donderdag en vrijdag ga ik deelnemen aan een teambuildingsessie. Ik heb er zin in. De week erna ga ik naar een Herfst Midweek Verwenarrangement van Woman Wizard (www.womanwizard.nl) op Texel. Dit is een arrangement speciaal voor borstkankerpatiëntes. We zitten met zijn allen in een hotel en er is een programma met workshops en behandelingen. Ik ga samen met Mandy, Car en Linda en heb intussen ook al gemaild met Thea. Ik heb er enorm veel zin in. Het voelt ook echt als een manier om deze hele periode af te kunnen sluiten. Er zullen nog wel wat traantjes vloeien, denk ik zo. Dus naast de ventilator en oordopjes, neem ik bergen zakdoekjes mee.

11 Reacties op “Zweten, janken en werken

  1. Yes Dees lekker wandelen, eten, kletsen, verwend worden, lachen en vast ook nog wel een potje janken. Lucht lekker op.
    Niets moet alles mag is het motto en dat gaan we dus ook doen.
    Heb gisteren al een extra fles champagne geregeld.
    Komende week nog even de laatste loodjes van je bestralingen en dan kan ook jij achter dit stuk een punt zetten.

  2. Zucht, wat zou ik graag mee willen…

  3. Moest wel weer even kostelijk lachen om je kanariepietje! Haha. Nou, ik mag hopen dat er iets voor je is wat je helpt. Want wat een ellende lijkt me dat zeg!
    Lekker even naar Texel, dat is er echt ff uit zijn, en dan met gelijkgestemden, heerlijk, zal je vast een goed gevoel geven. Maar de emoties maken ook moe, dus ik hoop dan maar dat de nachten goed zullen zijn.
    Dag lieverd, je heb je bijna door de zware behandelingen heengeworsteld! Knap hoor. En nu al denken aan werken. Ongelooflijk.
    Veel liefs Talitha

  4. Dees,

    Wat blijf ik je knap vinden, met je levenslust, instelling en daadkracht. Je brief aan de marketing draken vind ik ook echt nodig, en wat je schrijft over andere soort kanker patienten is ook zeker waar. Ik heb trouwens gezegd tegen Fre dat ik probeer me aan te passen als jullie iets afspreken. Zou je graag weer willen zien…

    liefs Isis

  5. Henriette en Jan Jansen

    Hoi Desiree,
    Veel succes met de reintegratie. Wel rustig aandoen. Heerlijk dat je die stap al kan maken.
    lieve groetjes,
    jet

  6. Hoi Dees,

    Nog drie, ik tel met je mee af.
    Ik zeg ’t maar weer eens, ongelooflijk dat je al aan werken denkt.
    Nachtzwemmen… gelukkig heb je je humor, moest ook errug lachen om het kanariepietje.
    Wat een heerlijk vooruitzicht, verwendagen met lotjes, dit is wel super zeg, dat zijn betere initiatieven dan Pink Ribbon he.

    Liefs,
    Ellen

    PS ik heb een ‘bedbadjas’ als ik ’s nachts verkleumd wakker word, zweetpon uit en badjasje aan.

  7. Lieve Desirée,
    Wat fijn voor je dat de bestralingen er bijna opzitten en dat je er zo weinig hinder van hebt ondervonden.
    Petje af voor de wijze waarop je alles hebt doorstaan.
    Wat heb je toch een levenslust. Nog maar net een heel zwaar traject achter de rug en dan al weer aan het werk willen gaan. Ik hoop dan ook van harte dat het gaat lukken en je je oude leventje zo zoetjes aan toch weer kunt gaan oppakken.
    Veel succes bij de teambuildingsessie en geniet van het Herfst Midweek Verwenarrangement.
    Liefs van Jeanne.

  8. He Dees,

    Kijk eens of je mee kunt doen aan het onderzoek van het AVL naar opvliegers. Dat loopt nog steeds, wordt door Annelies Boekhout gerund en er wordt onderzocht naar effect van 2 stofjes waarvan ze sterke aanwijzingen hebben dat het helpt. Ik heb het overwogen maar heb zelf momenteel weinig overlast ervan. Zie:
    http://www.nki.nl/Ziekenhuis/Nieuws/Archief/2006/OproepVrouwenOpvliegers.htm

    Groetjes, sterkte en succes, fijn dat het zo goed gaat!!!

    Stef

  9. Nou Dees, jij laat er ook geen gras over groeien zeg…. al een gesprek met je manager over je reïntegratie!!! Achja, ik kan maar een ding zeggen en dat is: doen waar jij zin in hebt en waar jij je goed bij voelt……enne… dat verwenweekend klinkt helemaal niet verkeerd!!! Geniet ervan…..

  10. tante Tineke / ome Ad

    Hoi Désirée,

    Onze bewondering voor de vechtlust van jou (èn Robert en Isis) blijft groeien. Ongelofelijk dat je al met je werk bent gestart.
    Chapeau!!!

  11. ha Dees, Geweldig om te horen dat je weer aan je werk kunt gaan,doe het rustig aan want van die stapjes terug wordt je lijkt mij ook niet vrolijk,je kunt beter elke keer een stapje erbij doen is veel leuker.Heel veel sucses.En volgende week alvast een fijne week gewenst.Doei lieve gr ook aan Robert en Isis,liefs Rina.

Geef een reactie

