Foto-shoot

Wij zijn Typies Casting, een castingbureau, dat mensen zoekt voor tv, film, commercials en fotografie. Voor onze klant, een zorgverzekeraar, zijn we met redelijke spoed voor een kleine fotocampagne op zoek naar het volgende:

– Een jonge vrouw/ moeder (30-45), die ziek is en een chemokuur ondergaat/ het liefste kaal is. Met eventueel een kindje (6,7,8,9), dat niet hoeft ziek te zijn.

De slogan, die erbij komt is: "Als je vecht voor je leven, zijn alle middelen dan geoorloofd?" De foto zal alleen in kleine advertenties en op de internetsite van de verzekering geplaatst worden en natuurlijk krijgt de persoon ervoor betaald. De foto zal een positieve uitstraling hebben en je zal de kracht zien van de mens om te vechten om nog langer bij haar kind te kunnen zijn.

We snappen heel goed, dat niet iedereen hierin gexefnteresseerd is, tijdens hun zware proces, maar wellicht brengt het iets positiefs in het moeilijke proces. We zullen dan ook erg zorgvuldig omgaan met omstandigheden en het is een integer project.

Typies Casting heeft zelf besloten om geen winst te willen maken met deze campagne en het verdiende geld te doneren aan het kankerfonds en de kankerstichting.

Deze advertentie stond op het forum van De Amazones, site voor jonge vrouwen met borstkanker. Ik las hem en dacht: "Ja, leuk. Lachen, why not? Brengt dat kale hoofd in elk geval nog iets positiefs…." De contacten werden gelegd en vanmorgen vond de foto-shoot plaats.

De fotograaf was er om 9 uur en even later kwam de crew, bestaande uit een visagiste en stylist. Isis en ik werden opgemaakt en in meegebrachte kleding gestoken. Onze eigen huiskamer werd omgetoverd tot een set, waarvoor de stylist een aantal attributen meegenomen had, een plaid, kussens… Het was de bedoeling om een ‘huiselijk’ plaatje te schieten, lekker knus. Ik bleef leuk in de camera kijken, maar de grote uitdaging lag bij Isis, die als een pingpongballetje door de kamer stuitte en haar meest fantastische circuskunsten ging tonen (in plaats van mama lieve kusjes geven of geinteresseerd mee lezen in een boekje).

Het werd een ontzettend leuke ochtend met fantastische foto’s. Ik ben benieuwd welke ze uiteindelijk voor de campagne gaan kiezen. Opgelet dus, over een paar maanden zijn Isis en ik in tijdschriften en dagbladen te bewonderen. Heel herkenbaar ben ik dan waarschijnlijk niet meer, want mijn haar groeit als een tierelier. Het lijkt soms wel alsof je het ziet groeien !!!

P.s. Op mijn verzoek wordt er een bijdrage gestort op rekening van Stichting Amazones, omdat ik op deze website zoveel herkenning vind en zoveel steun krijg.

Photoshoot2_1

Photoshoot1_2Isis_en_oscarPhotoshoot3_1   

17 Reacties op “Foto-shoot

  1. Zo zie je maar Dees dit soort rolletjes komen regelmatig langs.
    Kwam je toch nog aan de beurt.
    Leuk !!!!

  2. Dees….. bijzonder hoor! Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat, laten ze jou weten wanneer er foto’s gepubliceerd gaan worden??? Mag je ons even tippen!!!!

  3. Super. Zo maak je nog eens wat unieks mee!!!

  4. Wowwwww Dees!!! Wat gaaf!!!
    Super stoer dat je dat doet!!

    Dikke kus,
    Esmée

  5. Amazing Dees! Jeetje ik sluit me aan bij Esmée, wat stoer van je.
    Na de Flair, Opzij en Margriet, nu in een advertentiecampagne met je beeldschone Isis.
    Laat je idd weten wanneer die campagne start?

    Nog niet met de B’s begonnen? Valt het mee de 1e kuur, hope so!

    Knuf
    Ellen

  6. wowww echt een cecile aktie
    Dit is ook echt iets voor jou altijd het positieve eruit halen en nu flik je het weer superrrrr

    Enne die fotos?? die worden prachtig moet je zien welke 2 topwijffies erop staan 1 hele sterke vrouw en een sterke vrouw in wording.

    liefs tam

  7. dees….. wow dus ben ik benieuwd hoe het geworden is meid

    xxxx annemarie

  8. Hoi Dees,

    Wat bijzonder! Jouw portret bij iets positiefs, dat past ook echt bij je!
    Helemaal verliefd werd ik op jouw mooie meisje, wat een stralende blauwe ogen!

    Weer een paar kleurige kralen aan je ketting!
    Liefs, Mien

  9. Zo sta je in de Margriet en zo ben je weer in the Picture. Beetje wrang misschien maar toch positief om er op deze manier iets mee te kunnen doen. Vind het echt iets voor jou!
    Kus! Joske

  10. Geweldig Dees, ik zat het net pas te lezen bij de Amazones (keek even naar het laatste nieuws over de Damloop). Metteen doorgeschakeld naar je log om verder te lezen. Dees, ben heel benieuwd naar de resultaten!
    Echt leuk! Eerst Mandy in de Volkskrant, nu jij met je dochter, hihi, nu ik nog!
    Liefs, Diaan

  11. Henriette en jan jansen

    Zó! Een fotomodel in de familie.
    Leuk om te doen hoor.
    De vorige keer kwam ik je fotosessie in een blad tegen bij de kapper.
    Ik ben benieuwd waar ik je nu tegenkom, maar nu ben ik erop bedacht.
    met veel groetjes,
    Jet

  12. Wauw, wat dapper van je Dees!
    Ik ben heel benieuwd naar het resultaat.

    En ooh, wat is Isis een mooi meisje!
    Prachtige blauwe kijkers heeft ze.

    Die zorgverzekering boft maar met jullie.

  13. Cooolio! Echt wat voor jou om te doen. Ik ben heel benieuwd naar DE foto! Wat zal hij mooi en puur zijn. Zeker als Isis er ook bij staat.
    Sterkte met de bestralingen. Ik denk veel aan je.
    Kus Tal

  14. Hoi Dees,
    Ik blijf je volgen, vind je een superwijf echt waar!!
    Zet em op,

    Liefs, Louisa “Kim” Inmiddels bevallen van de tweede, wat zit het leven toch raar in elkaar he!?

    Groetjes

  15. HEY Kanjer,
    Wat ben je toch stoer en mooi..
    trots zo trots ben ik op jou .
    niet te omschrijven wat voor emoties jij in een persoon losmaakt..
    Zelf sta ik op de de rand van kinderloos los te laten …
    Op weg naar een leven van nieuwe studies en toekomst plannen ..
    begonnen in arnhem bij de imko met pedicure
    Het valt mee ,maar aan de andere kant oo zo tegen..
    Rot emoties…wiebel wiebel….
    meid dikke knuf ik blijf je volgen….kussies dreamer

  16. Hoi Desirée,
    Het is al even geleden dat ik gereageerd heb. Dat komt omdat de renovatie van mijn vaders’huis ten einde loopt en er momenteel heel veel te doen is. Dat wil echter niet zeggen dat ik niet aan je denk. Elke dag is er wel een moment waarop mijn gedachten bij jou zijn en ik me afvraag hoe het met je gaat.
    Dapper van je om mee te werken aan die fotosessie. Ik zal de dagbladen in de gaten houden.
    Heel veel succes met de bestralingen en nu maar hopen dat ze al die “recalcitrante celletjes” een flinke genadeslag toebrengen.
    Desirée, ik blijf aan je denken en voor je duimen. Liefs van Jeanne.

  17. Hoi Dees,

    Wat gaaf we hebben een filmster in de familie leuk hoor ben reuze benieuwd in welk tijdschrift en waar ik je nu weer tegen kom.En wat dacht je wat ,die Issis is net als haar moeder,gaaf zoals ze op die foto staat erg mooi,trouwens die fotograaf mag er ook wel zijn geloof ik.Heel erg fijn dat je er zo positief mee bezig kunt zijn .Heel veel lieve gr Rina.

Geef een reactie

