Boeddha

Jaren geleden las ik onderstaande tekst, die ik steeds onthouden heb en die me van tijd tot tijd kracht en moed geeft.

BuddhaHeel inspirerend voor mij is het beeld van een Boeddha in meditatiehouding op een surfplank. Surfend op een zeer onstuimige, soms bijna angstaanjagende, maar tevens prachtige zee. Mijn levensdoel is dan ook niet om de golven in de oceaan van het leven tot kalmte of bedaren te brengen maar om te leren surfen te midden van deze golven. Het gaat er niet om te proberen de stroom van het leven onder controle te houden maar om innerlijke rust te vinden te midden van de vreugden en teleurstellingen van dit leven.

Geef een reactie

