Kussentjesborst

Toen ik net uit het ziekenhuis was, zei Isis tegen me: “Mama, waar is je zieke borst nou?”

Ik zei: “Die heeft de dokter erafgehaald, die is in het ziekenhuis gebleven.”

Isis: “Wanneer gaan we dan een nieuwe borst kopen?”

Ik: “Dat hoeft niet, want ik heb er één van het ziekenhuis gekregen.”

Isis: “Waar is die dan?”

Ik: “Die ligt daar voor het raam.”

Ze pakte de tijdelijke prothese en riep: “Mama, mama, dat is een kussentjesborst.”

Volgende dag, ik liep in mijn nachthemd, wilde ze persé kijken. Toen ze het litteken zag, zei ze: “Ik zal wel even jouw kussentjesborst pakken.” Lief hè?

Gisteren zaten we samen in bad en toen vroeg ze: “Wie heeft die kras gemaakt?”

Ik: “De dokter, toen ie mijn borst erafhaalde.”

Isis: “Hoe heeft ie dat gedaan?”

Ik zat nog te peinzen hoe ik dat nou eens subtiel uit zou gaan leggen, toen ze zei: “Had ie dan gereedschap?”

Ik: “Ja, hij had gereedschap.”

Isis: “Deed het pijn?”

Ik: “Nee, want ik was heel diep aan het slapen.”

Ze keek heel begrijpend en ging toen weer verder de eendjes laten zwemmen. Mooi hè?

8 Reacties op “Kussentjesborst

  1. Wat kunnen kinderen toch heerlijk nuchter zijn.

    Liefs
    Car

  2. Konden wij als volwassenen ook maar zo onbezonnen hiermee omgaan. Kinderen leven echt op het moment, kunnen we nog een hoop van leren!!
    Geweldig, Dees, zo’n meid thuis.
    Dikke kus

  3. Heerlijk hé, die reacties van kinderen. Die van mij zorgen ook voor het nodige relativiveringsvermogen en soms ook een brok in mijn keel.Mijn dochter heeft in mei(na de uitleg van de amputatie) voorgesteld om het overgebleven borstje dan maar in het midden te laten hangen door de dokter!!! hihihi, ik kwam echt niet meer bij, joh! 😉 😉 Liefs, Diana

  4. Wauw Cecile, wat een heerlijke nuchtere dochter heb je, maar ook heel bijzonder om te merken dat ze er zo over heeft nagedacht en ook nog lijkt te snappen wat er is gebeurd “met gereedschap”. Groeten, Hannah

  5. Heerlijk die kinderlijke onschuld en fijne praktische manier van de zaken benaderen!
    Gewoon lekker to the point, maar zeker weloverwogen. Jullie Isis is vast een erg slimme dame.

  6. hoi dees

    wat kan je dochter het mooi vragen meid lief hoor en dat jij het zo goed uit kunt leggen

    big hug annemarie

  7. Lieve Desirée,
    Heerlijk zoals kinderen met situaties kunnen omgaan, zo direct en zo lekker ongecompliceerd.
    Er is weer heel wat gebeurd sinds de operatie. Gelukkig heb je na een kleine dip de moed weer opgepakt om verder te strijden.
    Ik vind dat je het inderdaad getroffen hebt met zo’n geweldige oncoloog en chirurg. Het is je van harte gegund.
    Veel succes met de volgende twee stappen in het genezingsproces.
    Veel lieve groeten van Jeanne.

  8. Aaah Dees, wat een slimmerdje en wat aandoenlijk, zucht.
    Ongelooflijk he, hoe kleintjes er toch over nadenken. Moest om Diana’s dochter ook lachen.
    Zoals jullie daar mee omgaan naar je kind toe, goh goed hoor!

    Ik heb zitten googlen op Herceptin, hmm er staat zo simpel, minder erg dan chemo maar toch, de bijwerkingen, poeh… Geniet zoveel mogelijk deze week meis, voor de volgende horde begint.

    Liefs
    Ellen

Geef een reactie

