Dees in de Margriet

Magriet_1_2

Twee jaar geleden stond ik in de Margriet, in een artikel over borsten. Ik vertelde hoe gelukkig ik was dat ik uiteindelijk een kind had gekregen en hoe trots ik was dat ik haar borstvoeding gaf. Ik heb haar uiteindelijk met veel plezier 11 maanden zelf gevoed. Het hele traject om Isis te krijgen had zoveel verdriet met zich meegebracht dat ik, toen ze eenmaal geboren was, mijn geluk van de daken wilde schreeuwen.

Voor het artikel werden speciale foto’s gemaakt. Dat gebeurde in Magriet_2een studio in Amsterdam. We kregen kleren aan die daar klaarhingen, we werden gekapt en opgemaakt. Het was een ontzettend leuk dagje uit.

Ik vind het nu haast ongelooflijk dat juist ik aan dat artikel meewerkte en dat er precies onder mijn stukje staat dat 1 op de 9 vrouwen borstkanker krijgt. Het is echt ontzettend wrang.

4 dagen voor mijn operatie… Ik ben de blues wel weer te boven. Ik tel de dagen. Laat me er maar aan beginnen. Ik heb mijn eerste prothese-bh gekocht. Ik ben er klaar voor (voor zover je er ooit echt helemaal klaar voor bent…). Klaar om een echte amazone te worden…

20 Reacties op “Dees in de Margriet

  1. LIEVE DEES

    WENS JULLIE HEEL VEEL STERKTE DE KOMENDE TIJD EN JE BENT EEN KANJER HEB ER GEEN WOORDEN VOOR OP DIT MOMENT.

    BIG HUG ANNEMARIE

  2. Lieve Dees, als je dat zo ziet staan is het idd zo ontzettend wrang dat jij getroffen bent door deze ziekte, ik wil je even heel erg veel sterkte wensen voor de operatie.

    Liefs Mathilda

  3. Lieve Dees,

    Inderdaad erg bizar dit… Pff…
    Je zou er bijna een artikel voor gaan schrjven voor de Margriet.

    Lieve dappere Dees, ik ga morgen een weekje op vakantie, maar weet dat ik ook daar aan je zal denken!
    En dat ik de 24e een kaarsje voor je zal branden!

    Kus Esmée

  4. Dees, veel sterkte de komende dag en en natuurlijk a.s. vrijdag.

    Je bent zo sterk…maar wat moet dit moeilijk zijn..

    denk aan je!

    X Pien

  5. O meeeen, ik weet het nog zo goed dat artikel. En dan nu dat stukje eronder dat ineens pijnlijk bij jou hoort. Waanzin. En de 24e al? Ik denk aan je. Ook gek, ik ga op vakantie die dag. Heel veel sterkte. Ik hoop dat je in elk geval een mooie narcose hebt. Je hebt je goed voorbereid. Voorzover dat kan. Sterkte, stoer wijf!
    Liefs Tal

  6. Dees, ja, dat weet ik nog wel dat stuk in de Margriet. Het lijkt nu wel of dat toen de goden verzoeken is geweest. Raar he.
    Ik zal aan je denken vrijdag. En ik hoop dat je gauw weer opknapt meid.

    Dikke kus.

  7. Och ja, Dees, ik heb die Margriet toen meteen bij mijn moeder gevraagd want die heeft een abonnement.
    Ik heb er de afgelopen maanden al vaker aan gedacht want het stond me nog zo voor ogen.
    Meis, het is toch ook wel heel wrang allemaal. Toch is het ook een heel mooi document voor altijd.
    Ik wens je heel veel liefde, sterkte en kracht op weg naar iets wat blijkbaar moet gebeuren.
    Liefs Edith

  8. Daar kan ik me zelfs nog vaag iets van herinneren, dat je dat destijds schreef…… (je hebt mensen met een olifanten geheugen en je hebt mensen die dat niet hebben, ik behoor tot de laatste categorie.) Hoe dan ook, het is nu inderdaad wel extra wrang…. Je bent veel in mijn gedachten de laatste tijd en aanstaande vrijdag zal ik een kaarsje voor je branden….. Hang in there!!!

  9. Wat heet wrang… Ik wist trouwens niet dat je ook in de Margriet hebt gestaan, wel heb ik altijd de Flair (of was het de Viva, ook geen best geheugen…) bewaard waar je met je beste vriendin in stond. Jou kennende komt er straks vast weer een artikel in een tijdschrift.

    Wat ook bizar is, net als Esmée en Tal ga ik ook deze week een paar daagjes weg, maar mijn gedachten zullen vrijdag bij jou zijn.

    Dikke knuf
    Ellen

    P.S. Laat Robert ons allemaal hier weten wat je zkh-adres is (en ook hoe het met je gaat hopelijk!).

  10. Dees het is haast ongelooflijk wat een “toevalligheden” allemaal.
    Nog 4 dagen, ik leef met je mee.

    Gr Rona

  11. Lieve Dees,

    Dit stukje vind ik ook heel bizar, zeg! Die tekst eronder en je eigen tekst: dat je je geamputeerd voelde…brr..te bizar!

  12. Jeetje dat is toch ook iets bizars dat dat nu net onder jouw tekst stond,toen stond je daar vast niet echt bij stil en zo wordt je zelf getroffen door deze vreselijke ziekte.

    En vrijdag is het dan zover ik zal aan je denken en een kaarsje branden voor je ik weet zeker dat je je er weer super door heen zult slaan maar laat ook je tranen stromen hoor als ze je hoog zitten want je bent een enorme sterke vrouw en dat zal je nog sterker maken.

    dikke knuf tam

  13. wat idioot zeg, dat zoiets juist onder jouw foto stond. Er worden gelukkig heel wat kaarsjes voor je gebrand vrijdag, en ik mag weer voor je lieve Isis zorgen! Kus Hilde

  14. Ook hier iemand die aan je denkt en je heel veel sterkte toewenst. Ik vind het zo knap hoe jij je er doorheen slaat.
    groetjes,
    Mo

  15. Lieve Dees,

    Ook wensen wij jou,heel veel sterkte in gedachten ben je aanwezig.Wat een moeilijke stap,maar jij red dat wel je bent een echte kanjer.Ook voor Robert heel veel sterkte het moet ook voor hem vreselijk moeilijk zijn.Maar samen zijn jullie sterk.Doei lieve gr Henk en Rina.

  16. Henriette en Jan Jansen

    Hoi Desiree,
    Heel veel sterkte toegewenst voor donderdag. Het lijkt mij heel zwaar voor je. Wij denken aan je.
    Ik zou je graag bundels energiestralen toe willen sturen om hier goed door te komen.
    Robert, jij ook heel veel sterkte. Henriette

  17. De operatie is vrijdag, 24 aug, lees ik. Heel veel sterkte toegewenst.
    Maar…….ik denk dat je de dag voor de operatie ook veel sterkte kan gebruiken. Veel liefs! Jet

  18. voor deze keer een reactie op het delen van je lief en leed: we denken aan jullie,bidden en branden een kaarsje. Hopelijk geeft het kracht en energie om deze klus weer te klaren.groetjes van alle veertjes.dank voor alle informatie en inkijkjes, sterkte.mariet

  19. Lieve Desiree, Robert en Isis,

    Veel sterkte nu, vrijdag en alle tijd daarna. We denken aan jullie.

    Rob, Marije en Frederiek

  20. Lieve Dees,
    Morgen en vrijdag ga ik de hele dag duimen voor je! In gedachten bij je meid! Liefs, Diana

Geef een reactie

