Ziekenhuisdagje

Morgen hebben we een ziekenhuisdagje. Om 08.00 gaan we ons melden op de Oncologie Dagbehandeling. Ze gaan daar namelijk een infuusje aan mijn port-a-cath hangen. Dan heb ik om half 9 een echo van mijn oksel om te kijken of er nog iets aan de lymfeklieren te zien is. Dan om 9 uur MRI. Mag ik weer de buis in. Hopelijk worden het mooie plaatjes en is er helemaal NIETS meer van die tumor te zien. Dat zou echt heel mooi zijn. Dat verandert het vervolg niet, hoor, de borst gaat er evengoed af, maar dat geeft mij meer hoop dat de cellen die eventueel elders in mijn lijf zitten ook het loodje hebben gelegd. Dan moet ik nog bloed laten prikken. Kijken of ik alweer helemaal hersteld bent van de chemo en hoe het zit met mijn hormonen. En dan hebben we pauze, want ’s middags krijg ik nog een onderzoek naar de pompfunctie van mijn hart, het ejectiefractie-onderzoek, om te zien of de chemo schade heeft toegebracht aan mijn hart. Gelukkig kon alles op één dag gepland worden.

Mijn moeder is nu al hier en gaat morgen op Isis passen. Gaan Robert en ik tussendoor gewoon lekker even de stad in, beetje shoppen, lekker lunchen… Ja, wel mager, hoor, want sinds twee dagen doen we voorzichtig aan de lijn. Geen crashdieet, maar het VDHM-dieet…. Vreet De Helft Minder Dieet….. Ik was al niet de slankste, maar ik ben nu zelfs nog een kilootje zwaarder dan voor de chemo’s (en door de overgang komt dat dan op mijn buik terecht…. NEEEEEEE !!!). Pffff…. Van chemo zou je af moeten vallen, toch?? Nou, bij mij werkte het zo dat ik een dag of 5 niet met smaak kon eten, dus elke keer als dat voorbij was, trakteerde ik mezelf op overheerlijke broodjes…  Dat wil wel. Nouja, ik ben voorzichtig aan het minderen. Totaal verantwoord en niet overhaast, don’t worry….

7 Reacties op “Ziekenhuisdagje

  1. Hee wijffie, neem jij nog zo’n overheerlijk broodje, als iemand het verdiend heeft… OK, de helft dan ;-)! Ik wens je een goeie dag morgen, en een ‘mooie foto’, en vervolgens zal ik volgende week ook heel regelmatig aan je denken, in de aanloop tot de operatie, en vooral op de 24e zelf natuurlijk. Ik ben weer weg (nou ja; dichter bij je in de buurt, in Nederland) dus ik ben hier even niet, maar in mijn hoofd en hart bij je. Grote dappere stap; alle kansen aanpakken, maar natuurlijk ook de bibbers. Succes de 24e, dikke kus, ik kom gauw kijken hoe het ging. Liefs, Mar

  2. Henriette en Jjan Jansen

    Veel sterkte morgen in het ziekenhuis.
    Dat wordt een lange dag in het ziekenhuis. Ik hoop zo dat de uitslagen allemaal goed zijn.
    Ik duim voor je.
    Jet

  3. Hoi Dees,

    ik herken het hoor!! Ik ben maar liefst 8 kilo aangekomen:(
    Inmiddels weer 3 eraf met plaspillen(bloeddruk ook mega hoog).
    Groetjes Diane

  4. Hier vliegen de kilo’s er ook weer aan. Was ook al niet de slankste, maar er was 10 kilo af met Sonja. Nu weer 4 kilo erbij….. Grrrrrrr

  5. Hoi Lieverd,

    Vandaag weer een kijkje in je lichaam en ik zie je liggen met je ogen dicht, denkend aan wat de uitslag zal zijn. Bang, hoopvol, scheldend van binnen op de rotcellen. Ik hoop dat de achtergrondmuziek een beetje meezat niet te triest maar erg opbeurend. Nu zit je hoop ik aan een half lekker broodje met een smile op je gezicht….ik hoop het zo. Ik zit aan het scherm gekluistert !!!!

    Liefs Peet

  6. lieve dees

    big hug weet ff niets te schrijven vandaag hoop gauw weer wat te lezen hoe je dag was

    xxxx annemarie

  7. Lieve Desirée,
    Het is al weer even geleden dat ik gereageerd heb.
    Ondertussen is er bij jou weer heel wat gebeurd.
    Spannend, wat ze vandaag allemaal hebben ondernomen. Ik hoop dat je de uitslagen meteen gekregen hebt, zodat je niet weer een hele tijd in spanning hoeft te zitten.
    Het begint dus al dichterbij te komen, de operatie. Fijn, dat je toch nog op 24 augustus terecht kunt. Ik kan me heel goed voorstellen dat een week langer wachten een grote tegenvaller zou zijn als je je eenmaal op een week eerder hebt ingesteld.
    Veel sterkte, de komende week. Ik hoop dat je toch nog wat afleiding kunt vinden, ook al is het allemaal heel spannend.
    Als je moeder nog bij jou is, doe ze dan maar heel veel groeten van mij.
    Liefs, Jeanne.

Geef een reactie

