24 augustus

24 augustus ga ik onder het mes. Wat ben ik opgelucht zeg. Ik zit hier met tranen in mijn ogen te typen. Ik had vandaag een afspraak met de mammacare-verpleegkundige. Robert kon niet mee omdat hij Isis naar de Peuterspeelzaal moest brengen en haar ook weer op moest halen. Voor Isis is de vakantie afgelopen. Ze gaat weer twee ochtenden in de week naar de Peuterspeelzaal (wat ze erg leuk vindt).

Ik was wat eerder in het ziekenhuis in de hoop nog iemand van de opname-afdeling te kunnen spreken. Helaas bleek deze afdeling alleen telefonisch bereikbaar (wat ik overigens erg goed begrijp). Dus ik bellen. Daar zeiden ze dat als de gynaecoloog gezegd had dat ie wel even naar de OK zou komen, dat ik dat dan met hem moest kortsluiten. Dus ik naar Gynaecologie. De desbetreffende arts was er niet, maar zijn asssistente wist ervan en wist ook dat ie inderdaad bereid was om even naar de OK te komen (tijdens zijn dienst op Verloskunde). Ze heeft dat voor de zekerheid nog even met hem gecheckt en belde me zojuist op. De gynaecoloog is zelf naar de afdeling Opname gegaan en heeft het daar geregeld. Wat een lieverd zeg. Ik ben zo ontzettend blij. Ik ben er ook echt klaar voor.

De afspraak met de mammacare-verpleegkundige was ook echt super. Ze heeft me alles verteld over de operatie, over de mogelijke complicaties, over protheses, nazorg etc etc. Fijn om zo goed voorgelicht te worden en wat een lieve vrouw zeg.

Thuis aangekomen vond ik daar een brief van de Rechtbank Arnhem. Of ik wilde getuigen tegen een aantal mensen, die werkzaam waren bij een bedrijfje waar ik kort gewerkt heb. Ze worden verdacht van fraude en lidmaatschap van een criminele organisatie. EEEEEKKKKSSSSS…… Hoewel er redenen genoeg zijn om ze achter de tralies te stoppen, heb ik gebeld dat ik vanwege mijn ziekte niet kan komen. Ik moet mijn energie echt in mijn herstel stoppen en de stress, die je toch krijgt van dit soort dingen, kan ik niet gebruiken. Ik hoop maar dat ze zonder mij genoeg bewijs kunnen verzamelen.

Pffff…. genoeg spannende momenten voor vandaag. Ik geloof dat ik maar even onkruid ga wieden ofzo…

16 Reacties op “24 augustus

  1. Pooeeehh Dees wat fijn dat ’t toch geregeld kon worden, wat een schat de gyn! En je hebt zo te lezen ook een goed gevoel over je gesprek met de vk, duidelijke uitleg, tijd voor je, dat is zoo belangrijk he, je gevoel van vertrouwen.

    Laat anderen dat onkruid van je ex-werk maar wieden (heftig verhaal zeg…), hou jij het maar rustig aan bij je tuin!

    Liefs,
    Ellen

  2. Wauw. Dat is gelukkig snel. Prima tijd om je echt voor te bereiden. Natuurlijk heb je jezelf voorbereid maar deze paar dagen heb je toch echt nodig want een datum weten is definitiever dan weten dat het gaat komen. Ja je hebt boeren van artsen maar je hebt ook geweldige artsen. Gelukkig dat jij die ook treft.
    Welk ziekenhuis wordt je ook al weer opgenomen. Ben het denk ik kwijt als ik het al wist :-))
    Meis ik kom goed door deze 10 dagen heen.
    Wiet ze, bij ons is het ook nodig 🙂 ga vanaaf maar even.

    Gr Rona

  3. Hoi Dees,

    fijn dat je toch de 24e mag!! Ik ben aan het aftellen, maar wordt nu toch wel zenuwachtig hoor.
    Hou je haaks,

    Diane

  4. Hoi Dees,

    Heel fijn voor je dat je niet nog langer op de ingreep hoeft te wachten.
    Heel veel sterkte de komende tijd en ik bel je als de operatie geslaagd en voorbij is !

    Groetjes,

    Jaap.

  5. Jeetje Dees,
    Over 11 dagen is het zover. Ik weet eigenlijk niet wat ik moet zeggen. Voor mijn gevoel moet het zo’n ingrijpende operatie zijn, een borstamputatie….goh..Ik snap ook wel dat je het liefst de ziekte uit je lijf wil bannen, maar jeetje…..Ik vind je heel moedig zoals je het gevecht bent aangegaan met die k*tkanker, voor jezelf, voor Isis, voor Robert, voor je ouders en voor alle mensen die van je houden.Zo knap hoe jij ons deelgenoot maakt van het proces dat je doormaakt. Toch sta ik er ook bij stil dat het ook maar een tipje van de sluier is dat je oplicht. Wat jij ECHT doormaakt, daar heb ik geen weet van. Ik kan alleen maar meeleven. En ik hoop zo dat je het gevecht gaat winnen. Maar met zo’n wilskracht….weet ik zeker dat het moet lukken. Lieve Dees en Bee hou jullie taai!! We denken aan jullie! Berbera en Job

  6. lieve dees

    wens jullie heel veel sterkte in de komende dagen meid.zal aan jullie denken hoor.

    big hug annemarie

  7. Van deze assertiviteit kunnen heel wat mensen wat van leren.
    Raar om te zeggen maar fijn voor je dat je toch geholpen kan worden wanneer jij had afgesproken.

    Carla

  8. Lieve Dees, wat goed dat het is gelukt… maar ook wel vreselijk spannend allemaal. Niet echt iets om naar uit te kijken maar kan me goed voorstellen dat je geen zin hebt om nog langer te wachten als je eenmaal weet dat het gaat gebeuren. Heel veel sterkte met de voorbereiding (praktisch en mentaal) dikke kus en ik bel je nog, liefs Fré

  9. Heeee lieffie, toch mooi dat het op 1 dag kan. Je was er al zo klaar voor. Toch lief van die gyn dat ie toch voor jou naar de OK komt.
    Het gaat allemaal goed komen hoor, ik weet het zeker.

    Dikke kus.

  10. Yes!!, En ik maar duimen tijdens mijn chemo. Weet niet of het duimen heeft geholpen, maar heel fijn voor je, dat je operatie toch de 24e kan!
    Hier alles o.k.!
    Liefs, Diana

  11. Lieve Dees, wat een opluchting….en wat een schat van een gyn, om even voor jou naar de Ok te komen…. Meis, nu staat deel 2 van je gevecht dan echt op de agenda. Ik wens je reteveel succes en sterkte…..Hou je taai wijffie!!!

  12. Wat fijn dat het nu toch op de 24e kan. Kan me voorstellen dat je het nu ook achter de rug wil hebben en alles met wortel en tak uitroeien. Maar wat moet je er veel voor overhebben dappere Dees. Ik wil je heel veel sterkte wensen in de komende tijd.

  13. Lieve desiree, Ben trots op je, jij krijgt waar je heel hard voor vecht, snel die operatie en goed ook dat alles tegelijk kan, ik wens je alle kracht van de wereld, supervrouw! Heb het boekje van je direct uitgelezen(9 pruiken) en geef het door. Liefs Tineke

  14. Lieve Dees,

    Wat fijn dat het dan nu toch geregeld is en gaat gebeuren de 24e!!!
    Ik ben die datum op vakantie en niet in de mogelijkheid je te mailen, maar weet dat ik aan je denk!!! Ik zal die dag, op mijn vakantie, zeker een kaarsje voor je branden!!
    Go Klavertje!!!

    Dikke kus Esmée

  15. Lieve Dees,

    Wat fijn dat het dan nu toch geregeld is en gaat gebeuren de 24e!!!
    Ik ben die datum op vakantie en niet in de mogelijkheid je te mailen, maar weet dat ik aan je denk!!! Ik zal die dag, op mijn vakantie, zeker een kaarsje voor je branden!!
    Go Klavertje!!!

    Dikke kus Esmée

  16. Hee girlie! Steek jij je tijd nou maar in je herstel! Ik geef ze in de rechtbank wel van een dubbel jetje; voor ons allebei. Met jou in het achterhoofd schoffel ik ze zo hard mogelijk onder.
    Ik bel even met Robert en kom dan, indien ok, je plagen volgende week.

Geef een reactie

