Illusie in een potje

Hèhè, ik ben weer enigszins boven water. De verkoudheid, die Robert en Isis vorige week hadden, heeft mij nu te pakken. Behalve de chemo moeten dus nu ook deze bacillen nog uit mijn lijf. Ik heb keelpijn, echt gruwelijke keelpijn. Ik weet ook wel dat ik dan zo min mogelijk moet praten, maar hallo,… er zijn grenzen aan wat een mens verdragen kan. Kanker, chemo, tot daar aan toe, maar niet praten, dat overleef ik niet…. Mijn moeder vertelt steeds dat ik als kind vroeg kon praten en ook gewoon nooit mijn mond hield. Is er in al die jaren bijzonder weinig veranderd, want zelfs ’s nachts schijn ik gewoon door te praten.

Niet praten is dus geen optie, dus trek ik een medicijnkastje open en kijk wat ik verder nog zou kunnen slikken. Fluimicil, why not, mooie aanvulling op het arsenaal… Ik slik verder allerlei vage vitaminepillen, waarvan ik niet overtuigd ben maar waarvan ik toch stiekem hoop dat het iets voor me doet. Een illusie in een potje en dat voor maar 12 euro, dat is een koopje toch?

10 Reacties op “Illusie in een potje

  1. hoi dees

    beterschap meid hoop dat je gauw van je keelpijn en alles af mag zijn

    jij praat dus ook 24 uur perdag nauw ik ook hoor lol hub kan hele gesprekken met me voeren.

    xxxx annemarie

  2. Dees, beterschap meis….ik hoop dat die vage vitaminen snel gaan helpen en je die rottige kou snel kwijt bent. Hier ook iemand met eendochter die echt 24/7 de oren van je hoofd praat…. dodelijk vermoeiend kan ik je vertellen…..zucht…….

  3. Ik heb je net een email gestuurd, maar ook nog even een berichtje op je log. Is altijd leuk!
    Bedenk dat je nu écht in de moeilijkste periode zit, er komen betere tijden. Je zal het zien!!!
    Dikke kussssss

  4. Hoi Desirée,
    Goh, de vijfde chemokuur zit er al weer op. Ik dacht dat je die deze week zou krijgen. Wat gaat de tijd toch snel. Gelukkig heb je ook deze weer goed doorstaan. Jammer, dat je naast al het ongemak ook nog keelpijn op de koop toe krijgt. Ik wens je heel veel beterschap. Lieve groetjes van Jeanne.

  5. Hoi Dees.

    Hopelijk gaat die vervelende keel pijn snel weer over. Dit kan je er net niet bij hebben.
    Beterschap hoor.

    Gr Rona

  6. marietvanschijndel

    Hoi Desiree, ik ben blij dat ik vandaag weer een bericht op je weblog vond. Meestal gaat het dan weer de goede kant uit. Een flinke verkoudheid duurt echt een paar weken en als je ermee doktert, zeggen ze, 14 dagen. Tijd uitzitten dus. Ik kan de uitspraak van je moeder bevestigen. Ik heb het van dichtbij allemaal meegemaakt.
    Groetjes en sterkte,
    Mariet

  7. Lieve Desiree, even een berichtje om te laten weten dat ik regelmatig je weblog lees en me verwonder over je kracht en doorzettingsvermogen!
    Heel veel sterkte!
    Liefs, Dorrit

  8. Krijg je zo’n rotte keelpijn op de koop toe… Nee, niet praten zou voor mij ook geen optie zijn :-). Alhoewel, als je je zo goed kan uitdrukken in geschrift als jij, moet je je communicatie-vaardigheden misschien maar even verleggen! Hoop dat het meevalt Dees. Weer een kuur verder in ieder geval; ik lees en leef mee met iedere stap. Liefs en sterkte,
    Mar

  9. Hallo wijfie, al even geen nieuw verhaal van je dus moet ik me zorgen maken? Alles wat helpt is goed voor je en het maakt dan niet uit of het illusie is of niet. Je weet 30% van de werking van medicijnen op placebo berust en dan weet je dus hoe sterk je eigen geest is en daar moet je op bouwen.
    Dikke knuffel U

  10. tante Tineke / ome Ad

    Hoi Désirée,

    Goed zo, die brief van jou. Niet alleen voor jezelf, maar om de medische wetenschap “scherp” te houden. Zij “speelt” met onze gezondheid.
    Veel sterkte samen!

    groetjes

Geef een reactie

