Fantoomhaar

Ik heb er enorm tegenop gezien om mijn haar te verliezen, maar toen het er eenmaal af was, wende het behoorlijk snel. Nu varieer ik naar hartelust, hoewel de blonde wel mijn favoriete is. Er groeien steeds stekeltjes op mijn hoofd en omdat die hard zijn, scheer ik die af. Is ontzettend lekker om je kop te scheren, wel electrisch natuurlijk, echt heerlijke massage…..

Straks belde Aico op: “Hé, Dees”

“Hé mister Kampman (spreek uit: Kempméééén)”

“Hoe is het?”

“Ja, goed, echt wel goed”

“Welke kleur vandaag?”

“Nou, nu kaal, het was vandaag blond, maar eh… die haren liggen momenteel effe in de fruitschaal.”

….

Ja, want als ik thuis ben en het is niet al te koud, dan slingeren mijn haren door het huis. Dat levert geweldige scènes op als er iemand onverwacht aanbelt, collecte ofzo. Robert roept: ” Shit, shit, shit…. waar is mijn lap?” (hij heeft namelijk een ooglap) En ik roep: “Shit, shit, shit, waar zijn mijn haren?” Als hij zijn lap heeft en ik mijn haren, fatsoeneren we ons even en alsof er niets aan de hand was, doen we dan de deur open. “Heeft u nog een bijdrage voor het huttemetut-fonds?” “Ja, hoor, tuurlijk….”

Hoewel ik er dus enorm aan gewend ben geen haar meer te hebben, vergeet ik het ook wel eens. Sta ik onder de douche met de straal op mijn schouders, …. zodat mijn haren niet nat worden….  Dúúúúúúúh. Het is een soort fantoomhaar, haar dat er niet is maar waarvan je hersenen denken dat het er wel is.

Mandy vertelde dat ze laatst de straat uit reed en opeens dacht: “Volgens mij ben ik iets vergeten, oja … mijn haren…..” Blij dat te horen, anders zou ik denken dat de chemo nu definitief mijn hersenen aangetast had.

9 Reacties op “Fantoomhaar

  1. Oh Dees…… begrijp me niet verkeerd…. maar de tranen lopen me over de wangen….van het lachen welteverstaan!!!!! Ik zie het gewoon hélemaal voor me….. al kan ik me bij Robert en lap niet veel voorstellen, maar mensen die dichtbij je staan zullen dat wel begrijpen. Meis…. dankjewel…. heb even heerlijk gelachen!!!!!

    Kus Anja!!!

  2. hoi dees

    dikke knufffffffffffff

    xxx annemarie

  3. Whoehahahaha… Nou, je humor is in ieder geval niet aangetast! En nog even over die support: het is het minste wat wij (mensen die jou niet persoonlijk kennen, maar wel denken je te kennen van de forums / fora – hoe zeg je dat? ) kunnen doen van veraf! Voor mij vanzelfsprekend.
    Ik heb enorm gelachen om je laatste bericht! Jij bedankt!

  4. hahaha, Dees, ik zie het tafereel helemaal voor me: Robert op zoek naar zijn lap en jij naar je haar! Pas maar op met die “shit, shit” want die wordt hier inmiddels door mijn oudste al serieus gebezigd, bij jullie?!

    Liefs, Joos

  5. Haha haha…haha..haha…moet weer net zo lachen als toen ik je aan de telefoon had.
    XXX

  6. Zit te wachten op de dag, dat Robert met jouw pruik en jij met zijn ooglap de deur open doet…..

  7. Oh…dat was ik hiervoor….zit op mijn werk…kus Berbera

  8. Hihi Dees, ik lag ook dubbel, en dacht hetzelfde als Berbera!
    Als je dat dan voor je probeert te zien krijg ik weer de slappe lach.

    Jullie humor is geweldig hoor, een huilbui lucht op, maar een lachbui nog meer!!!

    Huggie
    Ellen

  9. Hallo Dees,

    Ik sluit mij helemaal aan bij de rest. ondanks alle narigheid heb je een enorm gevoel voor humor. Ik moest dan ook erg hard om lachen!

    Groetjes van Lisa

Geef een reactie

