Plas en poep

Ons huishouden wordt sinds een paar weken gedomineerd door gesprekken over plas en poep. Voor dat jullie denken dat wij wel erg laag zijn afgezakt, die gesprekken hebben Robert en ik niet met elkaar, (ik hoor de zucht van verlichting al) maar met Isis, die een verwoede poging doet om zindelijk te worden. Nooit gedacht dat ik zo verrukt zou raken van een door mijn kind aangekondigd drolletje….. Voor elk plasje en poepje op de wc of op de pot krijgt ze een snoepje en daar raakt mevrouw bijzonder gemotiveerd van, dus bivakkeert ze zowat de halve dag in ons kleinste kamertje.

Isis, de wereld is niet mooi
maar jij kan haar een beetje mooier kleuren.
Isis, je hebt nog heel wat voor de boeg,
maak je geen zorgen, daarvoor is het nog te vroeg,
veel te vroeg….

De wijzers van de klok gaan snel,
dat merk je later wel.

Isis,
van de pot naar de wc,
gaat 1 2 huppekee.

Isis,
Je hebt net je bromtol al uit gepakt
of bent al weer een jaar ouder.
Voor ik goeiemorgen zeg
ben jij op je brommer weg….

5 Reacties op “Plas en poep

  1. Hee Dees,
    Ahhh en voordat je het weet, gaat de deur van diezelfde WC ineens op slot en gaat mevrouwtje ‘privacy’ bedwingen (zie ik bij mijn dochter, die net alweer 8 is geworden!). Wat een mooie aanpassing op ‘Anne’ schrijf je. Ik wilde je eigenlijk zeggen dat ik net als de anderen, blij was met de resultaten van de MRI-scan. En dat ik veel aan je vorige stukje heb moeten denken. Wat een wijsheid heb je Dees. Ondanks die grote heftige onzekerheid, al die onbeantwoordde vragen (en o wat kan ik me de frustratie voorstellen van het niet kunnen vinden van concrete antwoorden!)gooi je je heel hard op de dag van morgen, en weet je steeds weer iets positiefs te vinden om de motor op draaiende te houden. En wat moet dat soms een kracht kosten!
    Liefs,
    Mar

  2. zuchtttttttt wat worden kleine meisje dan al weer groot he?
    Joyce wordt 7 volgende maand en ooo dat wordt ook al weer zo n dame soms vergeten we wel eens dat ze groter wordt en je haar moet leren loslaten(wat ergggg moeilijk is)

    liefs tam

  3. hoi dees

    wat een grote meid die isis van jullie geef dr ff een dikke knuffel

    xx annemarie

  4. liedje voor isis

    xxx

  5. Dees, moet je bedenken wat dat liedje met mij doet…… Met een Anne als dochter….. toen ze net geboren was, heeft ze 17 dagen in het zh gelegen, ik was na 10 dagen thuis toen Roy dit liedje opzette…… ik heb gebruld als een klein kind. Het is een orachtig liedje en kinkt met Isis net zo mooi als met Anne!!!!
    We zijn een weekje weg geweest en lees nu al je blogs van afgelopen week….. wat een goed nieuws heb je toch gehad zeg, heerlijk, dat heb je gewoon nodig zo af en toe lijkt me!!!!Nu weer verder met je gevecht, want de rest van die recalcitrante celletjes moet je ook nog even de nek omdraaien!!!!
    En als je een beetje benieuwd bent naar waar wij geweest zijn, dan kom je maar eens op mijn weblog lezen, klik maar op mijn naam!!!
    Blij om te lezen dat het goed gaat (naar omstandigheden dan) En dat Isis ineens zo groot wordt!!!
    Knufff!!!
    Anja

Geef een reactie

