Be realistic, demand the impossible

Mri Op naar de MRI. Morgen om 11.00 mag ik weer de buis in. Dan wordt er weer een plaatje gemaakt van mijn tumor. Ik ga met een totaal ander gevoel dan vorige keer. Vorige keer was ik er van overtuigd dat er niks zat en vond ik het vakinhoudelijk wel interessant om eens een MRI mee te maken. Achteraf klinkt het haast belachelijk, maarja, na tweemaal een mammografie en een echo waarop niks verontrustends te zien was, kon ik me niet voorstellen dat er wel wat zat. Wist ik veel dat zowel de mammografie als de echo niet alles laten zien….. Val ik ineens in de categorie ‘Vals-negatief’ en dan dus eigenlijk ‘dubbel-vals-negatief’. ZUCHT….

De rest van het verhaal kennen jullie. Het blijft ongelooflijk maar het is allemaal echt waar. Inmiddels zitten er al weer drie kuren op en hopelijk kunnen we met de plaatjes van morgen de verwoestende effecten zien, op de tumor dan, wel te verstaan. Het allermooiste zou zijn als ze me gaan zeggen dat ie verdwenen is, Pathological Complete Response, maar dat lijkt me, na 3 kuren en zo’n groot geval, een beetje sterk. Ik moet zeggen, ik denk ook nog wel iets te voelen, maar… omdat ik de tumor eerder ook niet goed heb kunnen voelen, weet ik het niet precies.

Na de MRI mag ik de chirurg bellen. Hij gaat kijken of hij woensdag genoeg ruimte in zijn agenda heeft om elkaar even te zien. Ik wil erg graag het rapport van de Patholoog-Anatoom inzien en bespreken. Er zijn een aantal vragen die door mijn hoofd blijven spoken. Hoe is het nou toch mogelijk dat de tumor niet gezien is? Hoe zit het met de hormoongevoeligheid? Moet ik rekening houden met eierstokverwijdering en 5 jaar anti-hormoontherapie? Heb ik nou een snelgroeiende tumor of valt dat eigenlijk wel mee?

Eigenlijk ben ik natuurlijk op zoek naar het antwoord op de vraag waarom mij dit nou juist moest overkomen en…. of ik dit ga overleven of niet. Ik weet wel dat ik op beide vragen geen antwoord ga krijgen, maar ik hoop door een antwoord te krijgen op de vragen over de tumor, dat ik me er een beeld bij kan vormen, zodat de vragen niet langer door mijn hoofd spoken en ik, wat dat betreft, een soort rust kan vinden.

Mijn ouders komen op Isis passen en Robert gaat met me mee. We lopen eerst even langs de dagbehandeling, zodat ze daar mijn port-a-cath kunnen aanprikken. Dikke kans dat dat bij de afdeling Radiologie niet kan. Scheelt weer een infuusje en hoe minder er in mijn lijf geprikt wordt, hoe beter.

Nou, op naar een Pathological Complete Response, ik blijf ervan dromen want,…. als je geen dromen hebt, kunnen ze ook niet gerealiseerd worden. Be realistic, demand the impossible.

P.s. Nadat ik het berichtje van Fré had gelezen, moest ik zo lachen en heb mijn titel aangepast. Ik had haar eens verteld hoe lastig ik soms ben, voor mijn collega’s, voor mijn omgeving en misschien nog wel meer voor mezelf. Daarop kreeg ik een kaart van haar: “Be realistic, demand the impossible.” Dat was het precies. Sindsdien is het inderdaad mijn lijfspreuk. Bedankt, Fré, dat je me eraan helpt herinneren.

16 Reacties op “Be realistic, demand the impossible

  1. inderdaad cecile,

    ‘loose your dreams and you’ll loose your mind’ aldus een van mijn lievelingsliedjes.

    dikke knuffel en wens en stuur je alle goeds,

    maan

  2. laat ik het gewoon nog een keer zeggen:”be realistic, demand the impossible…” das jouw lijfspreuk toch??? Hoe gaat het met je ‘ei’? Hopelijk wat beter. Heel veel sterkte morgen en ook voor het gesprek. Ik weet niet of het een voor- of nadeel is om zo veel te weten. maar ja voor mensen zoals jij en ik, die toch alles WILLEN weten misschien wel goed dat je al zo veel weet. Ik hoop zo dat alles goed is…… ik zal aan je denken!

  3. Hou jullie haaks en ik hoop zo dat de uitslag een beetje positief is, dat geeft de burger weer moed, zoals ze zeggen. Ik ga in elk geval, zoals afgesproken, elk kaarsje in huis voor jullie branden……wie weet helpt het…Heel veel sterkte!!!!
    Berbera

  4. hoi dees

    denk morgen aan jullie hoor heel veel sterkte.

    big hug annemarie

  5. Jeanne Schrover

    Hoi Desirée,
    Het zou inderdaad geweldig zijn als je morgen te zou horen krijgen dat je helemaal geen tumor meer hebt.
    Als dat niet het geval is, hoop ik samen met jullie dat de tumor zich flink aan het terugtrekken is, waardoor de genezingskans toeneemt.
    Ik hoop dat je voldoende antwoord krijgt op je vragen, want iedereen wil per slot van rekening weten (en heeft er ook recht op) wat er met zijn lijf aan de hand is.
    Dat de dag van morgen positieve berichten voor jullie in petto mag hebben.
    Groetjes, Jeanne.

  6. Pfff Dees, spannend morgen! Ik denk aan je!
    X Esmée

  7. Héél véél sterkte morgen.
    En dat er morgen positief nieuws wordt gemeld daar duim ik me rot voor. Ben jij het niet die altijd kaarsjes brandde voor iedereen zoveel dat het bijna in de hens vloog bij je thuis ?
    Hier gaat de kaars vanavond aan en morgen denk ik aan je.

    Dikke dikke kus,
    Peet

  8. We gaan duimen dat in ieder geval dat gevaarte een stuk kleiner geworden is. Succes morgen meid!!!!

  9. Lieve Dees,
    Ik denk aan je morgen. Vervelend om weer in dat ding te liggen. Het is nu zo beladen geworden en je voelt je eenzaam in die tunnel met dat harde geluid. Ik begrijp heel goed dat je nog zo veel vragen hebt. Eigenlijk van de gekke dat ze zo’n grote tumor niet eerder hebben ontdekt! Ik wil ook alles tot in de details weten. Heb ook mijn dossier opgevraagd. Misschien een idee voor jou ook. Kan je thuis alles op je gemak nog eens nalezen. Soms is dat heel confronterend, maar ik vind het prettig om alles te weten en volgens mij jij ook. Ik ga voor je duimen dat je woensdag heel positief nieuws te horen krijgt. Laat je het me snel weten? bijv via sms…??
    Big hug

  10. Hee Girlie,

    Ik heb gisteren ook mijn huis bijna in de hens gezet door een aantal kaarsjes voor jou op te steken. Ik zal vandaag veel aan je denken. Het gaat goed komen!

  11. Hoi Desirée,

    Heel veel sterkte gewenst en dat het vandaag allemaal maar positief mag verlopen.

    Een lotgenoot..

  12. Henriette Jansen

    Veel sterkte vandaag!
    Ik hoop dat je een goed gesprek hebt (of gehad hebt)met een positieve wending wat de uitslag betreft.
    Veel lieve groetjes,
    Jet

  13. Hoi Dees, het is nu al morgen, je bent dus al in de MRI geweest!

    Mijn duimen draaien op volle toeren, kan me jouw houding van de voorgaande keer zo goed voorstellen (steek zelf ook een beetje zo in elkaar ;D)..

    En ken dus ook de dreun als het allemaal tegenvalt (understatement!) info vergaren en alles willen weten, voor mij ook de manier om met dingen om te gaan.

    Ook al is wéten soms ook minder fijn (je weet ook veel van wat er fout kan gaan bijv.) toch is het profijt ervan voor mij nog altijd het belangrijkst (al garandeer ik niet dat ik nooit verzucht dat ik iets liever niet had geweten hihi)

    Nou, een boel geblaat over mezelf, maar ik kon het niet laten, herken wel veel in jou (en dat is NATUURLIJK 😀 positief!)

    Hoop dat de uitkomst van de MRI dat OOK is!

    Duim!!!!!!!!!

    Liefs, Mien (Harma Obgyn)

  14. Hallo Cecile/Dees,
    Als trouwe lezer van je weblog, las ik net dat je morgen een MRI hebt. O wat hoop ik op een gunstige uitslag. Flink gekrompen of inderdaad: helemaal weg. Waarom afvragen of dat realistisch is als je erop kunt hopen. Nee heb je en ja kun je krijgen. En (met jouw goede advies op Obgyn in mijn hoofd): het nieuws kan best positief zijn totdat het tegendeel bewezen is.
    Als ‘zuidnederlandse’ zou ik eigenlijk een kaarsje voor je moeten opsteken en een Noveen moeten bidden, maar ik houd het op een schietgebedje en heel erg duimen! Succes, Kim

  15. Hoop op goede berichten !! Sterkte meid !

    Kiek

  16. ben een trouwe lezer van je weblog.. denk vaak aan je en heb me duimen kapot gedraaid voor je op goed nieuws…

    Hoop snel een update lezen !!
    Geef jezelf een dikke knuffel die heb je verdiend !!

    Liefs Tamara

Geef een reactie

