Zuster Isis

Isis_ziekenhuis3Donderdag verliep alles weer naar wens. Ik merk wel dat ik heftiger reageer op de middelen en dat ik sneller misselijk ben, maar het was goed te doen. Tegen zo’n kuur aanhikken is bijna erger dan het ondergaan. Weer bekende verpleegkundigen en dat is toch altijd weer erg gezellig. Omdat ik wat last had van vanalles, heeft de arts-in-opleiding nog even naar mijn hart en longen geluisterd, maar alles was in orde. Hij kwam precies op het moment dat Isis er ook was, compleet opgedofd in

Isis_ziekenhuis5_1haar verpleegstersuniformpje. Ze vond het een groot avontuur allemaal. Ijsje gekregen van papa, stoeien op de stoel,… jaja,… het ziekenhuis is the place to be…

Gisterenochtend is ze met mijn ouders meegegaan. Daar heeft ze vannacht gelogeerd. Vandaag is mijn moeder jarig (Proficiat, mam !!!). Mijn zusje was daar vanochtend al vroeg en Isis is met haar en haar kindjes naar Bunnik gegaan. Voor Isis is het weer een groot logeerfestijn. Gelukkig is ze niet eenkennig en gaat ze erg graag logeren. Anders zou ik er nog een schuldgevoel van krijgen.

Ondertussen voel ik me lamlendig. Ik krijg steeds enorme hitte-aanvallen, waarbij de zweetdruppels echt als parels van mijn lijf af glijden. Als dat weer voorbij is, krijg ik het koud. Ik heb een dikke, witte tong en eigenlijk smaakt helemaal niets, maar als ik niet eet, word ik zo slap dat ik daar weer misselijk van word. Ik houd me vast aan de gedachte dat deze toestand met een paar dagen weer voorbij is….. Dan zitten we, qua chemokuren, echt op de helft….

15 Reacties op “Zuster Isis

  1. Hoi Dees,

    Heel veel sterkte deze vreselijke dagen,ik hoop dat ze toch een beetje dragelijk zullen zijn voor je.Robert jij ook sterkte want het moet ook voor jou erg vervelend zijn om alleen maar toe te moeten kijken maar niet echt te kunnen helpen.Wat een leuke foto,s van Isis het is echt een dot van een kind .doe gr Henk en Rina.

  2. hoi dees

    ten eerste gefeliciteerd met je moeder.

    trouwens mooie fotos van isis en wat fijn dat ze niet eenkening is dus mooie logerpartytjes voor haar.

    hoop dat jij je gauw beter voelt meid

    big hug annemarie

  3. Hoi Cecile,

    Wat een snoetje is die meid van jullie toch zeg en fijn zo n zustertje in de buurt toch?

    Vervelend dat je je weer zo beroerd moet voelen maar net wat je zegt de helft is bereikt en nu duimen we met zn allen heeel erg hard dat het allemaal voor een superdoel is geweest
    you go girl.

    dikke knuffel van tam

  4. Jeanne Schrover

    Lieve Desirée,
    Van harte proficiat met de verjaardag van je moeder. Zo meteen ga ik ze bellen om haar te feliciteren.
    Op de foto zie je er hartstikke goed uit, maar dat wil niet altijd zeggen dat je je dan ook hartstikke goed voelt, zoals jezelf al aangeeft.
    Ik wist niet dat je een bril draagt. Die staat je overigens erg goed, evenals de pruik. Ik vind je veel lijken op Hilde.
    Fijn, dat die kleine meid van jullie zo goed met de situatie omgaat.
    Desirée, nu je op de helft van het aantal kuren bent aangekomen, kun je gaan aftellen.
    Ik hoop dat je je snel weer beter voelt.
    Groetjes, Jeanne.

  5. Lieve Dees,

    meid, het is zwaar lees ik en je voelt je niet altijd even jofel! Maar met zo’n zustertje als Isis komt er vast af en toe wel een lachje op je gezicht door!
    Heel veel sterkte weer deze eerste dagen voor jullie drietjes! En al ben je blij dat Isis de logeerpartijtjes als feestje ziet, ik weet dat diep in je hart je gehoopt had dat ze deze alleen zou moeten doen als ze zelf zou willen. Het is een gelukje dat zelfs “noodgedwongen” ze de logeerpartijtjes leuk vindt.

    En natuurlijk voor vandaag een dikke proficiat voor je moeder! En de rest van de familie!

    Dikke knuffel weer… en ook hier heb je je mijlpalen (de helft weer gehad). Stap voor stap hè en over het hekkie springen als je ervoor staat!

  6. Lieve Dees,

    Klote zeg, dat je je zo beroerd voelt. Hopelijk gaat het snel een beetje beter!
    Wat een scheet zeg, zuster Isis! Heel mooi hoe jullie hierin met haar omgaan en haar er op haar manier bij betrekken, knap hoor!

    Dikke kus Esmée

  7. Lieve Dees, je slaat je er weer kranig doorheen zo te lezen. Maarja, met zo’n verpleegstertje als Isis aan je zijde kan het haast niet anders!! Wat is het toch ook een möpke (op z’n limburgs gesproken). Ook vanaf hier een dikke proficiat voor je moeder en de rest van de familie!!! Hou je haaks!!!

    Kus Anja

  8. Lieve Dees,
    Goed weer van je te lezen.
    Minder dat je je niet zo best voelde, hoop dat het gauw weer beter gaat.
    Wat een lieve verpleegster hebben ze daar!!!!!!!!!
    En mam van Dees, nog van harte gefeliciteerd!
    Groeten Edith

  9. Henriette en Jan Jansen

    Hoi Desiree,
    Ik hoop dat je je binnenkort weer beter gaat voelen. Heel veel sterkte!
    Mooie foto’s van Isis. Kan ook niet anders. Zo’n mooi kind.
    Veel liefs,
    Jet

  10. Lieve Dees, we blijven berichtjes over en weer sturen op die weblogs van ons, hé? Het is inderdaad vervelend dat niets meer smaakt, maar je móet eten. Wat bij mij bleef smaken was chocomel en poffertjes met roomboter en suiker, misschien een idee? Die hitte-aanvallen had ik ook, echt vreselijk. Een kop als een boei en dan weer ijskoud. Tip: laagjes over elkaar aan trekken en een waaier bij de hand. Dees, ik spreek je snel weer, veel sterkte in de strijd. Ik denk aan je…je vecht je er heel goed door!!!! kus, Mandy

  11. Ha die Dees,

    Het ziet er naar uit dat de gezonde cellen in je lichaam toch moeite hebben met het leger dat is ingezet om je foute cellen uit te moorden. Toch jammer dat ook in het lichaam er niet altijd het vertrouwen in een vreemde is. Maar ja, het is niet anders, en chocomelk en poffertjes lijkt me ook niet zo een slecht idee!!!
    Ik hoop dat de MRI gaat uitwijzen dat de oorlog wel gewonnen gaat worden!
    Wil je nog wat goeds horen?
    Gisteren om 7:03 uur is mijn zus bevallen van een dochter en ze heet Lieve (haar vriend is van origine belgisch en ik vind het ook een leuke naam). Ik heb nog nooit van zo dicht bij een bevalling meegemaakt, heb zelfs een wee gezien (klinkt gek he?, maar dat had ik nog nooit meegemaakt). Ik heb op haar zusje Evi gepast nadat ik om half 5 uit mijn bed was gebeld, en om 7 uur was ze al geboren. Ik heb nog nooit van zo een snelle bevalling gehoord en alles is wonderbaarlijk goed gegaan.
    Ook gefeliciteerd met je mama trouwens!
    Ik denk aan je!
    Groetjes van Hanneke

  12. Lieve Desirée,

    Via mijn zus Mandy, hoor ik altijd, hoe het met je gaat, maar daarbij lees ik ook nog jouw weblog. Het zijn altijd mooie verhaaltjes.
    De strijd tegen kanker, valt niet mee, maar wat mij opvalt is, dat mensen met deze ziekte, zo krachtig zijn.
    Ik hoop, dat je van deze 3e kuur weer snel opknapt en dat de MRI gunstige resultaten laat zien.

    Sterkte,

    Joke

  13. Lieve Dees,

    Ik hoop dat de dagen omvliegen en je je weer wat beter zult voelen.
    Blijven eten ja, hoe moeilijk dat ook is. Al is het maar een beetje snabbelen. Ik hou niet van zoet, maar vond cakejes ineens wel lekker, wat ook goed hielp was drinkbouillon om dat nare flauwe gevoel wat te verminderen.

    Schattig, Isis in haar pakje, en fijn dat ze graag uit logeren gaat. Jij ziet er trouwens ook hartstikke goed uit, Blondie staat je geweldig! Als je ’t niet zou weten.. ben je helemaal niet ziek….
    De MRI komt er nu snel aan he, superspannend.

    Hou vol meid, en ook Robert.

    Dikke kus
    Ellen

  14. Twee mooie meiden: mama Dees met haar flitsende blonde pruik, en verpleegster Isis met haar leuke koppie! Dees er is al veel gezegd. Ik hoop dat je je door deze dagen net na de chemo een beetje heen weet te slaan; ik kan me voorstellen dat dat gif er elke keer een beetje harder inhakt. Laat maar lekker hakken in die rottige rot cellen, en je hopelijk voor de rest een beetje sparen… Op naar een positieve MRI. Op naar de helft van je behandelingen. Sterkte en hang in there!
    Liefs,
    Mar

  15. Marlies Schoenmakers

    hi Desiree,

    heel veel sterkte weer de komende tijd, je doet het fantastisch! Op naar de MRI !!! We duimen met je mee.
    Fijn om te lezen dat je vakantie zo goed heeft uitgepakt, dat AMGEN je niet vergeten is en dat je barst van de support van je familie, vrienden en collega’s.
    Wordt maar snel beter,

    liefs,

    Marlies

Geef een reactie

