Home sweet home

Zo, veilig en wel thuis gearriveerd. We hebben een hartstikke leuke week gehad. De reis was goed te doen. De enige, echte hindernis kwam vanwege die belachelijke veiligheidsmaatregelen. Ik vermoed dat een beetje terrorist getraind wordt om zonder zweten en stress voorbij de beveiliging te komen, maar ik, zonder enige vorm van training, heb echt peentjes staan zweten. Hoe krijg je alles op de band, houd je je spullen in de gaten (inclusief boarding pass en portemonnee) en verlies je tegelijkertijd je kind van 2 met heeeele snelle beentjes niet uit het oog? En dat met ‘vermomming’ in de vorm van een pruik en een bril? Zowel heen als terug was ik blij dat ik met kind, spullen en al op onze plaatsen in het vliegtuig zat.

Img_3555_1

In Italië werden we opgewacht door mijn ouders. Het was meteen prachtig weer. Wat wil je nog meer? Het dorpje waar we verbleven, telde maar een paar huizen en de gemiddelde leeftijd was 85+. Niet zo moeilijk om de vamp van het dorp te zijn, al helemaal toen ik mijn zwarte jurk aantrok en mijn teennagels rood lakte.

Elke ochtend, na het ontbijt, bezochten we een plaatsje in de buurt. Isis stopte haar favoriete knuffel Dribbel (spreek uit: Dremmel) in een poppenbuggietje en daarmee legde ze kilometers af. Zo grappig. We kochten heerlijke tomaten, aubergine, rode uien, mozzarella, andere kazen, salami en prosciutto op de lokale markt en daarmee wist ik elke middag een heerlijke lunch en elke avond een behoorlijk italiaanse maaltijd te bereiden. Niet doorvertellen, want thuis kook ik namelijk nooit. Als Robert er lucht van krijgt, mag ik thuis ook mijn kunsten gaan vertonen. Altijd jammer, want eten is het lekkerst als het voor je wordt bereid.

Img_3538_4Img_3543_3

Elke middag, als Isis ging slapen, gingen mijn moeder en ik bij de lunch aan de rosé. Dat leidde dan automatisch tot een siësta, totdat Isis wakker werd. Ze vermaakte zich met de speelgoedjes en wist ook indruk te maken op een Italiaans jongetje met wie ze ging voetballen.

Img_3541_1Img_3564_1

 

De tweede helft van de week was het iets kouder, maar dat mocht de pret niet drukken. Verjaardag van mijn vader gevierd, 63 jaar. En toen was het tijd om naar huis te gaan.

 

Verjaardag_pa_1Img_3557_2

Op Schiphol werden we opgewacht door Ella, Robert en Hugo, mijn broertje, die na een half jaartje Argentinië gelukkig weer gewoon in Nederland woont. Erg blij om Robert weer te zien, die zichtbaar genoten had van het weekje zonder ons, hoewel er voor ‘nergens aan denken’ weinig tijd was, want ondertussen werd er inderdaad verder gebouwd aan de badkamer.

Al met al erg fijn om er een weekje tussenuit te zijn, even bij te tanken en op te laden. Fijn om weer thuis te zijn, home sweet home. Nog een paar dagen kuurvrij en donderdag ga ik weer wat gif halen.

Isis_bij_kapelletje

17 Reacties op “Home sweet home

  1. Ha die Dees, daar is ze weer!!! helemaal bijgekomen van een weekje Italië…… het klinkt als een héééérlijk weekje in ieder geval!!!! En wat een prachtige foto’s van Isis en je vader en moeder. Echt een bijtank weekje voor jullie….. en nu op naar a.s. donderdag, weer met frisse tegenzin aan het gif….. weer met beide beentjes op de grond…. Meis, met deze week kun je weer even vooruit!!!!! Fijne zondag nog!!!!

  2. hoi dees

    fijn te lezen dat jullie een mooie week hebben gehad.nog gefeliciteerd met je vader meid.

    en wat een leuke fotos van isis en je ouders fijne zondag weer.en donderdag weer dat rot gif bah ben in gedachten bij jullie

    geniet maar lekker van deze zondag meid

    xxxx annemarie

  3. Welcome Back!!
    2 down, 4 to go………
    hou je goed he?!
    gezonde cellen je kunnen het, nog maar een paar!!
    Hanneke

  4. Tjonge dat is waar ook! Je moest met pruik (en zonnebril) door de douane! Stiekem moet ik wel een beetje lachen als ik denk hoe het had kunnen gaan 😉 Niet dat ik je dat gegund had hoor! In tegendeel…. Maar ik zie het komische er gewoon van in 😉
    Maar heerlijk dat je terug bent en nog veel heerlijker dat jullie zo genoten hebben!
    En dan nu op naar gifronde 3 en de MRI…… spannend weer zeg!
    Denk aan je!
    Liefs Agnes

  5. Hee meissie, lekker vakantie gevierd??? Heb je ook verdiend hoor, met deze ellende. Heeft je vast goed gedaan, zo te lezen. En Isis al een italiaans vriendje??? Oei, zit er vroeg in hahahaha.

    Knuffie van Noëmi en kusje van Dion.

  6. Lieve Cecile, Zo te lezen heb je echt even onbezorgd bij kunnen tanken. Goed zo! Hier nog alles rustig in de buik, zoals je al gelezen had…. Boel liefs!! Joos

  7. Welkom thuis!

    Lijkt me dat het een heerlijke week is geweest. Wat fijn dat je hebt kunnen genieten van al het goeds. Gelukkig mag Nederland de komende dagen er geloof ik ook wel wezen. Geniet nog de komende dagen en daarna….. Back to reality. Sterkte!

    X voor jullie allemaal

  8. Jeanne Schrover

    Hoi Desirée,
    Fijn, dat je zo’n geweldige vakantie hebt gehad.
    Leuk,die foto’s van Isis. Wat is het al een dametje, zeg!
    Jammer, dat het donderdag al weer zo ver is. Veel sterkte en beterschap voor de dagen daarna.
    Groetjes, Jeanne.

  9. Hé Dees,

    Welcome back! Klinkt als een heerlijk weekje! Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad! En zo te lezen Isis ook!
    X Esmée

  10. sannie mama van Joey en Mitch

    hoi cecile/Dees
    zo te lezen is het weekje bij je ouders in Italie heerlijk geweest.
    wat een leuke foto’s heb je erbij..
    even opgeladen voor de komende periode.
    KNUFFF sannie

  11. PS Wat staat die pruik je gaaf!! Liefs, Joos

  12. Henriette Jansen

    Hoi Desiree,
    Ik heb vaak aan je gedacht…..hoe zou de vakantie toch verlopen?
    Maar ik lees dat je genoten hebt. Heerlijk voor je!
    Veel sterkte voor donderdag.
    Met veel groetjes,
    Jet

  13. Beste Desiree,

    Fijn om te lezen dat je genoten hebt van je vakantie. Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je vader. De foto’s zijn erg leuk.
    Ik wens je heel veel sterkte toe voor aankomende donderdag.

    Groetjes lisa

  14. Wat een heerlijke fotos van je meisje zeg, wat een heerlijke griet is het toch, fijn dat jullie zo genoten hebben op de vakantie.

    Groetjes,
    Sandra

  15. Hoi Desiree/Cecile,
    Mmmm…. ik zie toch echt nog duchtige concurrentie voor jou, zelfs met zwarte jurk hoor…. Sorry, maar ik denk dat Isis toch echt DE vamp van het dorp was… 😉 Wat leuk om haar te zien op de foto’s, ik heb haar alleen als baby op foto’s gezien, al lang geleden dus. En dat was toch wat we “vroeger” gemeen hadden he. Ze is een beauty en ze lijkt me erg lief. Is ze al uitgehuwelijkt? 😉
    Fijn dat je het leuk hebt gehad, hopelijk is je batterij nu goed opgeladen om er weer tegen aan te gaan.

  16. Hoi hoi,

    Ik wordt helemaal warm als ik die foto’s zie. Even lekker eruit geweest. Isis moet wel heel veel te vertellen hebben gehad aan haar papa. Hoop dat de badkamer al aardig vorm krijgt. Zodat je je lekker terug kan trekken tijdens je volgende behandeling in een lekker geurend bad.

    Liefs Peet

  17. Heeee Dees!

    Fijn dat je weer veilig thuis bent en dat je zo’n heerlijke week gehad hebt.
    Leuke foto’s van Isis en een indruk van Bella Italia.

    Geniet van je bad… en weer van Robertje natuurlijk!

    Liefs,

    Eef

Geef een reactie

