Happy Birthday to me

7-5-’07,…. echt zo’n prachtige datum waar je iets speciaals van hoopt….

En dan ben ik jarig, 37 jaar en blijk ik in vol gevecht tegen de recalcitrante celletjes in mijn lijf…. Niet precies wat ik in gedachte had bij iets speciaals….

Ik moet zeggen, ook dit keer is de kuur wel te doen. Ik heb een beetje dezelfde bijwerkingen als vorige keer, zonder de maagpijn want daar heb ik nu goede pillen tegen. Al met al gaat het best goed. Ik heb zelfs de was gestreken en het gras gemaaid, om vervolgens uitgeteld op de bank in slaap te vallen.

Melancholisch als ik ben, word ik soms overvallen door een verdrietig gevoel. Het komt aan de oppervlakte om met dezelfde snelheid ook weer te verdwijnen. Het is gewoon zo ontzettend ‘jammer’ dat ik ziek ben. Ik weet dat dit klinkt als een dom understatement, maar zo bedoel ik het niet. Het doet soms gewoon zeer me te realiseren dat het zo allemaal niet had moeten lopen.

AardbeientaartjeIsis heeft het reuze naar haar zin gehad bij Hilde en Pieter. Ze lijkt dan in twee dagen zo groot en zo wijs geworden, zo grappig is dat. Vanmorgen heeft ze al samen met Robert voor me gezongen. Het eerste aardbeiengebakje hebben we gisteren al soldaat gemaakt. Ging er goed in !!!

This day is the first day of the rest of my life….

32 Reacties op “Happy Birthday to me

  1. goedemorgen jarige dees

    dees gefeliciteerd vanaf deze kant met je 37 verjaardag en robert en isis ook gefeliciteerd met deze geweldige vrouw en mama die zo dapper aan het vechten is met haar f@cking k@tziekte.

    big hug vanaf deze kantxxxxxx

    knuffel annemarie

  2. Lieve Dees,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We gaan voor nog heel veel jaren erbij!!!!
    Dank je wel voor je dagelijkse gedachten. Ik kan ze helaas niet openen, dus er gaat iets niet goed. Ik ga zo voor de botscan, morgen MRI, spannende week voor mij. Maak me best zorgen…Ik wens je nog een fijne dag. Fijn dat ook de 2e kuur om te doen is. Dag, meissie…take care!

  3. Lieve Dees, hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. verdrietig en dapper ga je je 38e jaar in. Isis mag wel heel trots zijn op zo’n mamma. Het zal geen makkelijk jaar worden maar jou kennende zal je er ook van genieten… Je bent echt een pluk de dag voorbeeld voor me… dikke kus!

  4. Dees/Cécile,

    Van harte gefeliciteerd en ik wens je heel oprecht nog heel veel jaren. Gooi er vandaag nog maar een gebakje in en hou je taai!

    grt. Gitte

  5. Hoi lieve Dees,

    Van harte gefeliciteerd meid.
    Een jaar waarin je moet strijden maar je gaat die tumor om zeep helpen. Op je 38e verjaardag krijg je een mooi cadeau en die heet toekomst. We gingen onze 30 e levensjaar in met een wens en hebben we daardoor 4 jaar niet van onze verjaardag kunnen genieten. Want ouder worden was terugkijken op weer een jaar waarin onze wens niet in vervulling ging en we zagen ons alleen maar ouder worden. Wat een beloning toen we als moeder onze verjaardag mochten vieren geen zorgen meer de wereld lag weer voor ons open en nu moet je weer stilstaan bij je verjaardag. Maar nu sta je boven je lot ben je gegroeid in je verdriet en schop je tegen al dat leed aan wat nu op je pad is gekomen. Je gaat door en ze zeggen dat je bij 40 echt in het leven gaat staan. Ik hoop dat je tegen die tijd de jaren 30 tot 39 in een boekvorm afsluit met slot en grendel en ver weg op een plank zet. Je met Isis naar buiten loopt en je de wind door je nieuwe kapsel laat waaien en je je mooie zwarte jurk nog steeds draagt en je je nagels rood gelakt kan houden.

    Hele lieve knuffel ook voor Isis en Robert !!!
    Liefs Peet

  6. Hoi Cecile,

    Ik ben op je web-log gekomen via de Freya-site en ik moest gewoon even reageren… Ik zit zelf in de mmm om zwanger te raken, heb 2 jaar geleden lymfeklierkanker gehad, heb ontzettend gevochten tegen die rotziekte, net zoals jij nu, daarvoor 2 keer een miskraam gehad. Ik herken veel in je logjes, de frustraties, de controle uit handen moeten geven, de grote vechtlust die je ervan krijgt, het toch nog kunnen en willen genieten van de mooie dingen van het leven. Ik wil je langs deze weg laten weten dat ik met je mee blijf lezen en met je meeleef en dat ik je alle kracht en liefde en vechtlust van de wereld toewens! Go for it girl!!! Als je het misschien leuk vindt om mijn web-log eens te bezoeken (met overigens dezelfde achtergrond en lay-out!!! Hoe bedoel je ‘toeval’??) staat dat adres hierbij.

    Liefs, Anke

  7. En nog vergeten: HARTELIJK GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG!!!

    Liefs, Anke

  8. lieve Cecile,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.

    veel liefs,
    Berdie

  9. Lieve Cecile / Dees,
    Ondanks alle ellende gefeliciteerd met je bursdee. Elke dag die er is, is om te vieren en vandaag dus helemaal. Ik zeg óp naar de 38! Heel veel dikke knuffels!! Liefs, Joos

  10. Hieper de piep hoera dag…
    Voor jou Cecile.
    Dees van harte proficiat met je 37ste verjaardag meid.
    Elke dag is er een om op terug te kijken met een tevreden glimlach ,hoe zwaar die ook is. Er is vast elke dag wat moois om te ontlijsten.
    En meid jouw gouden randje van vandaag is vlgs mij, dat je met robert en isis deze dag heb mogen meemaken.
    Is zeker een dubbele gouden rand > > > > > > >
    Meid op naar de ochtend van 38 beschuitjes op bed met een mooie roos in een vaas en een kop thee en je geliefde om je heen..
    > > > Liefs dreamer ***

  11. Hieper de piep hoera dag…
    Voor jou Cecile.
    Dees van harte proficiat met je 37ste verjaardag meid.
    Elke dag is er een om op terug te kijken met een tevreden glimlach ,hoe zwaar die ook is. Er is vast elke dag wat moois om te ontlijsten.
    En meid jouw gouden randje van vandaag is vlgs mij, dat je met robert en isis deze dag heb mogen meemaken.
    Is zeker een dubbele gouden rand > > > > > > >
    Meid op naar de ochtend van 38 beschuitjes op bed met een mooie roos in een vaas en een kop thee en je geliefde om je heen..
    > > > Liefs dreamer ***

  12. Hallo DD,
    Van harte gefeliciteerd met je 37ste verjaardag! Dat er maar MINIMAAL het dubbel aantal jaren bij mag komen! Geniet van de dag en symbolisch eet ik een gebakje met je mee!
    Liefs,
    Jerney

  13. Van harte gefeliciteerd met je 37 lentes !!!
    Liefs Agnes

  14. Hoi Dees,

    Van harte gefeliciteerd! Vast heel dubbel, ouder worden terwijl je zo hard aan het vechten bent om er nog minstens zoveel jaartjes bij te krijgen….

    Maar ja, deze leeftijd heb je ook niet zonder strijd gehaald, dus je weet dat er een kracht in je schuilt die veel voor je doet!

    Veel liefs, sterkte en voor volgend jaar minstens weer een gebakkie met verse aardbeien!
    Liefs, Mien

  15. Lieve Dees,

    Heel hartelijk gefeliciteerd dappere Dees. Laat het aardbeiengebakje je lekker smaken.

    Natuurlijk ook voor Robert en Isis felicitaties en een fijne dag gewenst.

    Dikke kus,

    Tessa

  16. Lieve Dees,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Natuurlijk meen je het altijd als je iemand “nog vele jaren” wenst, maar in jouw geval meen ik het dubbel zo hard. Nog vele jaren!! Zoals ik je ken zul je hier ook wel weer veel van leren en toch genieten van de dingen die wel goed zijn in je leven – en dat zijn er veel gelukkig.
    Ondanks alles wens ik je toch een fijne verjaardag!
    Alexandra

  17. Hoi Dees,
    Blij dat je je weer wat beter voelt. Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Probeer er toch lekker van te genieten, heb ik ook gedaan vorige week! Fijne dag, en probeer de boze mannetjes uit je hoofd te houden.
    Diane

  18. He die dees?

    Van harte met je verjaardag! Goed om te horen dat het gebak er een avond te voren al als een warm broodje in ging. Ondanks dat het zeker geen verjaardag is zoals je die had gewenst, geniet er toch van. Jullie hebben een uniek gezinnetje en genieten zo van elkaar. Doe dat ook vandaag extra en om je weer op te laden voor de strijd. Je moest eens weten hoeveel mensen er met je meeleven, mijn moeder (ken je niet) leest ook elke dag trouw jouw verhalen.
    Zet hem op, dikke knuffel!
    Ellen

  19. Dees, gefeliciteerd! Ondanks alles, het dubbele gevoel en, nou ja, alles… Het is een bijzondere dag. Buiten doet de aarde nieuwe energie (=water) op voor de komende tijd, daar wordt ze mooi en sterk van. Snuif die energie op en… ga je vechtjaar maar aan! Toi toi toi!

  20. Lieve Dees,

    van harte gefeliciteerd met je 37e verjaardag….. maak er een mooie dag van met alle lieve mensen om je heen en naturlijk met Robert en Isis!!! Ik kan nog maar één ding toevoegen en dat is: op naar de 38!!!!! En nog vele jaren daarna!!!!

  21. Ha Dees,
    elke keer als ik vandaag de datum opschrijf, denk ik: o ja, en Dees is vandaag jarig!! Dus bij deze: gefeliciteerd met je verjaardag!! Ik hoor Isis in mijn gedachte al zeggen: Tante Hilde, mama is jarig en, tante Hilde, we hebben taartje gegeten, en tante Hilde, ik mocht op het bed springen!! Zo lief, zoals zij “tante Hilde” zegt! Ik zie al weer uit naar een volgende logeerpartij! Fijne verjaardag verder, ik bel je gauw, Hilde

  22. rien, joke en kids

    Hoi Desiree,

    ondanks alle ellende, toch gefeliciteerd met je verjaardag (ook dat gaat gewoon door, toch!!) van ons.
    Vat er mar inne op as da mag.

  23. Lieve Desiree…

    Hoop dat je vandaag een hélé leuke dag hebt gehad…een hele dikke kus en een GEWELDIG JAAR met een grote overwinning!!
    xxx
    Ingeborg/Sam

  24. Lieve Dees,
    Een bijzondere dag, al kan ik me je dubbele gevoelens en ook verdriet maar al te goed voorstellen. Het is ook nogal wat, wat er allemaal op je afgekomen is de laatste weken, MAG je af en toe even goed verdriet hebben?! Ben blij dat het taartje heeft gesmaakt, dat de 2e chemo en de resultaten redelijk te behappen zijn, en hoop dat je een goeie dag hebt gehad vandaag. Gefeliciteerd!!! Liefs, Mar

  25. Mariet van Schijndel

    Desiree, van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Gelukkig voel je je niet al te slecht, zoals je zelf schrijft. Ik ben blij met je weblog, hoewel het misschien een klein nadeel heeft. Omdat ik al weet hoe het met je gaat heb ik minder de neiging om je ouders te bellen of op te zoeken en die moeten we toch niet vergeten, zeker niet in deze meimaand, de verjaardagsmaand van de familie.
    Heel veel groeten,
    Mariet

  26. Lieve Dees,

    Van harte met je 37e verjaardag

    Liefs Mathilda

  27. Hai Desiree,
    ik volg je weblog ook dagelijk en zag dat je jarig bent! Heel erg gefeliciteerd!! Inderdaad, ik sluit me bij hierboven aan: en nog vele vele mooie jaren toegewenst!
    groetjes, Fiona

  28. Marlies Schoenmakers

    Lieve Desiree,

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Ik hoop dat je er een leuke dag van hebt gemaakt en dat ervan hebt kunnen genieten,

    liefs,
    Marlies

  29. Lieve Dees,

    Van harte gefeliciteerd met je 37e verjaardag!!!
    Enne….volgend jaar eten we een extra gebakje (wat zeg ik…..een extra taart) op je 38e verjaardag én de grote overwinning!! Deal?

    X Esmée

  30. He Dees,

    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag. We hebben je vandaag ongeveer 12 keer gebeld maar zonder succes. Ik hoop dat je de voicemail op je mobiel gehoord hebt. Eerst hebben we in de ochtend je nummer gezocht, want dat heb ik niet meer, dat was niet makkelijk want het internet lag eruit op mijn werk en Hilde en spapenonsmam waren er niet. Toen een internationale kaart gekocht, die niet werkte, waar we naar ongeveer een half uur achterkwamen. Toen ging hij een paar keer over maar het leek alsof jullie de hoorn erop gooide.
    Een oefening voor ons geduld zal ik maar zeggen. Hoedan onze geachten waren bij jullie en ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad,

    Besos Hugo Andie en Aleksei

  31. Repel en Willem

    Ha Dees!
    Gisteren ben je dus jarig geweest. Wij wensen je het allerbeste. Ik bel snel weer om wat te ouwe hoeren. Ik vind dat je geweldig schrijft. Mooi direct en zonder franjes. Hou je taai (ben je zo te zien erg goed in)

  32. lieve cecile,

    van harte gefeliciteerd met je verjaardag (ik ben een dagje te laat).
    ik wens je nog vele jaren met isis lekker warm tegen je aan, veel liefde van iedereen om je heen en veel redenen om aarbeiengebakjes te eten.

    heel veel liefs, en een fijne tijd in italie!

Geef een reactie

