Bald is beautiful

Tjongejonge, wat kan het soms toch weer meevallen. Dinsdag was zo’n vreselijke dag. Ik was echt onhebbelijk. Mijn haren begonnen meer en meer uit te vallen. Robert en ik kregen de hele dag ruzie om niets. Ik stond achter het besluit om het meteen af te laten scheren, maar tegelijkertijd voelde ik me net een lammetje dat naar de slachtbank moest. Het is zo confronterend om je haar te verliezen. Alle dank voor Hilde en Loes. Meiden, jullie zijn fantastisch. Jullie hebben dit vreselijke moment een heel stuk minder erg gemaakt.

En nu…. moet ik zeggen dat ik het allemaal best cool vind. Ik heb er een hoop mogelijkheden bij gekregen. ’s Morgens vraag ik me niet alleen af wat ik aan ga trekken maar ook welke haren ik op ga zetten. Als ik geen zin heb, hang ik de haren aan de wilgen en zet een mutsje op en … als het zo warm is als vandaag, hang ik ook het mutsje aan de wilgen. Ik vind dat zelfs geen haar me best goed staat, dus voel me daar ook goed bij.

Robert vindt het ook cool, elke dag een nieuwe vrouw, dat is toch de droom van elke man?

10 Reacties op “Bald is beautiful

  1. Je bent super jij!!!!!!!!!!!!!!!
    Dikke kus Edith

  2. Hahaha die Robert 😉 Alhoewel het wel zo is natuurlijk…
    Het zal een een kwestie van tijd zijn om aan je nieuwe look te wennen. Dit heb ik zelfs al als ik weer eens doorgeslagen ben bij de kapper, dus moet dit voor jou al helemaal zo zijn 😉
    En idd ook zonder pruik en mutsje ben je prachtig! Dus kin omhoog en laat je prachtige ik maar zien! Want je mag gezien worden hoor!
    Liefs Agnes

  3. hoi dees

    dikke kus voor jullie allemaal

    xxx annemarie

  4. Dees,
    Je bent echt een topwijf! Ongelooflijk hoe jij hiermee omgaat, echt alleen maar respect!!!
    Meissie, heel veel sterkte blijf aan je denken!
    Reffel

  5. Beste Cécile/Dees,

    Bewondering alom. Elke ochtend het eerste wat ik doe is je log lezen. En hoe zwaar het onderwerp ook, ik krijg elke keer een glimlach op mijn gezicht. Omdat je zo waanzinnig goed kan schrijven en je enorm dapper bent. En ik vind ook dat kaal je prima staat. Die Robert van jou is een bofkant. Ga zo door!!!

  6. Zonder haar komt de sprankel in je ogen zelfs nog beter uit!

    Natuurlijk had ik gewenst dat de reden voor het verlies van je haren er niet was, maar ik vind dat je groot gelijk hebt met de opmerking dat je zonder haar ook mooi bent! (helemaal mee eens dus)

    Heerlijk dat je de humor door alles heen kunt houden, natuurlijk met de dagen erbij dat het allemaal even veel te veel is, moet kunnen, of nee, is zelfs onontbeerlijk!

    Sterkte he?

    Liefs, Mien

  7. Ha die Dees,

    Ja toen ik je foto’s zag, dacht ik zelf meteen: ik vind dat kale hoofd je eigenlijk heel goed staan – ECHT WAAR!! maar je schrijft het zelf nu ook. Die pruiken ook inderdaad, ze zijn mooie en staan je goed, maar zonder haar; werkerlijk – je hebt een mooi en fascinerend hoofd. Ik zou willen dat dat mij ook zo mooi zou staan, maar dan komt die neus er zo uit!!!!
    anyway; geniet van het weer, tot snel!!
    Hanneke

  8. hallo Dees/Cecile

    T lijkt wel of ik mijn verhaal zit te lezen!

    Ca. 10 maanden (12 -12 – 2005, een datum die je nooit meer vergeet) na de geboorte van mijn 1ste kind (zoon) kreeg ik ook de diagnose: borstkanker!
    Een tumor van 5 bij 7 cm.
    Ook eerst door de huisarts terug naar huis gestuurd omdat ik idd ook borstvoeding gaf. En achteraf zei ze: ja, die bult was toch toen eigenlijk al erg groot, khad je toen al moeten door sturen!
    Oke, dat veranderd niets aan de uitslag, maar toen was de tumor nog wel iets kleiner. T was nl een agresieve en snelgroeiende tumor.
    Ik heb ook eerst 6x chemo (Tac) gehad. 1 dag na de eerste voelde ik al dat de tumor kleiner was geworden (ja, echt waar). Na de 6 chemo’s was de tumor vanaf de buitenkant niet meer voelbaar en konden ze die alleen nog op de foto’s zien!
    Daarna geopereerd, amputatie. De lymfklieren bleken schoon.
    vervolgens nog 25 bestralingen, uit voorzorg!

    Nu, bijna 1 jaar na de operatie (4 mei 2006), gaat het prima met me. Ik werk weer 3 dagen en geniet volop van het leven!

    Ik ben altijd positief gebleven en ben dat nog. Mijn motto was en is;
    POSITIVITEIT is het HALVE WERK!

    En humor helpt je echt!
    Weet je wat het toppunt van chemo is: ’s ochtends wakker worden, hartstikke kaal zijn, in de spiegel kijken en denken: “Goh, wat ben ik toch kaal” Owww, wacht: ik heb geen oorbellen in!!!

    Dus meid: GA ZO DOOR! dan kom je er wel!
    En zorg dat er mensen zijn die je eruit kunnen trekken als t een dag wat minder gaat. ( maar zo te lezen zijn die er wel)
    Sterkte!

    Groeten van Wendy

  9. Heej Dees,

    ik volg je de afgelopen dagen een beetje in stilte…… sta versteld van je ongelofelijk positieve instelling en energie. En wat een ongelofelijk lieve vriendinnen heb je toch, die je zo helpen en bijstaan!!!! Erbij zijn en je helpen om je bolletje helemaal kaal te scheren, echt petje af (pruikje op….oef…. de flauwigheid druipt eraf…)En het kale koppie staat je écht helemaal zo slecht nog niet!!!! Het is gewoon even wennen allemaal. En je pruiken zijn echt helemaal goed!!! Vooral dat rooie kapsel, echt te stoer!!! Dus… met een beetje open mond, een lach en een traan….. zo heb ik afgelopen week je verhalen gelezen!!! je bent een topper en slaat je hier met al je positiviteit en humor echt doorheen…. je moet gewoon!!!!
    Fijn weekend nog!!!!
    Groetjes Anja

  10. Hallo Desiree,
    We hebben van je moeder en vader gehoord, wat je allemaal hebt meegemaakt en nog moet doormaken.
    We hebben ook gelezen op je website.Kranig hoor!
    Probeert je optimisme vast te houden:optimisme bevordert je genezing.
    We wensen je veel sterkte,
    doorzettingsvermogen,alle
    goeds,ook voor je man,en
    genezig.
    We hebben een kaarsje voor je opgestoken bij Maria in de St.Jan.
    We leven met jullie mee.

    Doortje en Gerard Bakker.

Geef een reactie

