De vuurdoop

"Mama heeft een mutsje op", zei Isis, toen ik vanmorgen haar kamer binnen kwam. Het is ’s nachts best fris zonder haar, dus droeg ik inderdaad een mutsje. Ik vroeg of ze er onder wilde kijken en dat wilde ze wel. "Mama haren zijn eraf", zei ze. Ik vroeg of ze even wilde voelen. "Hmm,.. lekker zacht". Ik nam haar mee naar onze slaapkamer en daar wilde ze nog een paar keer aan mijn hoofd voelen en toen zei ze: "Mama, teevisie kijken?"

Na het douchen zette ik mijn rode pruik op. Ik vond het wel cool staan, dus zette ik mijn makeup wat extra aan en ging naar beneden. Isis en Robert zaten net een boterham te eten. Ik kwam met veel bombarie binnen….. Tatatadaaaa….. Mijn entree maakte op Isis weinig indruk. Ze keek me aan en dacht volgens mij alleen maar: "o, daar heb je mama, die komt ook een boterham eten." Ze keek niet eens naar mijn nieuwe haren.

Ik moest haasten, want ik had om 9 uur een afspraak met de acupuncturiste. Ik sprong op de fiets. Voelde de wind door mijn haren (echt waar) en vond het allemaal wel prima. Ik kwam voorbij het huis van Arend en Carla en Arend stond toevallig op de oprit. Ik riep en zwaaide. Hij zwaaide terug maar ik hoorde hem denken: "Wie is in vredesnaam die enthousiaste rooie ???" (toen ik thuiskwam, bleek dat ie even bij Robert gecheckt had of ik thuis was. Nee? O, dan was het Dees…)

Dorine (acupuncturiste) zei meteen dat het goed stond en ik had dat gevoel zelf eigenlijk ook wel. Schroom overwonnen. Na de behandeling fietste ik terug naar huis en werd zowaar nagekeken door een stel bouwvakkers. Hahaha, dat gaat goed, dacht ik.

Even later kwamen mijn ouders. De emoties zaten hoog, maar ook zij moesten toegeven dat het erg gaaf uitzag allemaal.

Daarna gingen Robert en ik op de fiets naar Poli Zuid, een dependance van het ziekenhuis in Arnhem. We hadden een afspraak met de oncoloog. Gewoon om te checken of de kuur goed was verlopen en om verdere plannen te maken. In de wachtkamer kwam ik een concurrente tegen van een ander farmaceutisch bedrijf, maar ik geloof niet dat ze me herkende. Weer een voordeel van zo’n pruik….

Het was een leuk gesprek met de oncoloog. Hij vond de pruik ook erg leuk en was blij te horen dat het allemaal zo goed was verlopen. Het plan is nu om na de 3e kuur, in de eerste week van juni, een MRI te laten maken om te evalueren wat de kuur tot dan toe heeft gedaan. Als dat naar wens is, gaan de andere drie kuren gewoon door en als het effect minder is dan gehoopt, dan moeten we het beleid wijzigen. 12 juni hebben we daar een evaluatiegesprek over.

Terug naar huis gefietst en daarna met mijn moeder weer het hele huis gepoetst. Ik heb mijn haren wel even aan de kapstok gehangen, want met poetsen is het niet heel handig. Mutsje op, handschoenen aan (ja, Aico…) en de tornado’s konden weer van start.

Vuurdoop gehad…..

9 Reacties op “De vuurdoop

  1. He Cecile,

    jeetje meis wat ben jij dapper en sterk zeg en idd ik vindt die pruiken je ook heel goed staan alsof het je eigen haar gewoon is echt heel mooi.
    Verder weet ik niet zo goed wat ik zeggen moet maar een ding is zeker jij bent een hele sterke vrouw.

    dikke knuf en liefs van tam(obb)

  2. Lieve Dees/Cecile,
    Ik heb met bewondering, verwondering, een lach en een traan de afgelopen dagen bijgelezen.
    Je foto’s hebben een enorme indruk gemaakt.
    Dat zouden ze zowiezo gedaan hebben maar net vandaag heb ik gehoord dat mijn haren zullen volgen. Ik had er al een grapje over gemaakt laatst en gelukkig kreeg ik de petjes en hoedjes site van jou. Ik kan dus ook gaan bestellen nu. Ik mag ook nog kiezen om een deel van mijn haar te houden maar dat schijnt zo’n raar model te worden en ze hebben het met opereren makkelijker zonder mijn haar dus ik heb stoer gezegd dan moet alles er maar af.
    Maar zo stoer voel me inmiddels niet meer…………
    Dikke kus Edith

  3. Je bent echt een hele bijzondere vrouw!

  4. goedemorgen dees/cecile

    in een woord je bent een kanjer meid meer kan ik niet zeggen op dit moment

    xxx annemarie

  5. Een diepe buiging speciaal voor jou.

  6. Hee moedige Girlie,

    ik lees iedere dag mee en heb net als alle andere mensen die met jou meeleven (en wat zijn dat er veel!)enorme bewondering voor de manier waarop jij ermee omgaat. Ik leef mee en denk veel aan je.
    Zal je binnenkort weer eens bellen.

    Dit gaat gewoon goed komen…
    X

  7. He dees, je maakt me zo aan het lachen met je laatste zinnen. Net vreselijk nieuws gehoord van een goede vriendin van mij, ook zij is een weblog gestart, heb die van jou laten zien, deed aar goed te zien hoeveel reacties etc erop komen en dat er wat rust telefonisch komt. Echt die K. hangt in the air ofzo.
    Hele lieve groet en ik vind je mooi.
    Tineke Oostijen

  8. Lieve Desirée,
    Door al ons zeer drukke leventje en mijn eigen voetproblemen heb ik een poos niet op je site gekeken, ik kon er de moed even niet voor opbrengen. Ik zie dat je inmiddels met de chemokuur bent begonnen (op de verjaardag van onze dochter). Ik heb reuze veel bewondering voor de manier waarop jij hiermee omgaat! Je hebt nog een lange weg te gaan en ik hoop dat de positieve gedachten altijd zullen blijven overheersen.
    Veel liefs van ons beiden, Joke

  9. hee dees/cecile

    ik lees, net als velen met veel bewondering mee op je weblog..
    ik bewonder je doorzettingsvermogen en enorme dosis humor..
    je haren zijn er tijdelijk af, je hebt een paar prachtige nieuwe kapsels aangeschaft..
    en je humor….die pakt niemand je af…
    DIKKE KNUFFFFF van Sannie en gezin..

Geef een reactie

