Haren en roti

Gisteren had ik Isis al uitgelegd dat mijn haren uit gaan vallen en dat dat komt door de ‘pilletjes’ die ik in het ziekenhuis krijg van de dokter voor mijn zieke borst. Het woord Kaal mijden we, want ten eerste vind ik dat een naar woord en ik heb geen zin dat ze dat ineens in de winkel gaat roepen ("mama heeft geen haren" klinkt toch anders dan "mama is kaal"). Ze begreep het allemaal ontzettend goed en kon het zich vanmorgen ook nog precies herinneren.

Vanmorgen op de peuterspeelzaal vertelde ze het ook meteen tegen de juf: "Mama haren vallen uit." Ik verstijfde enigszins en de juf ook, maar ik stapte er luchtig overheen en de juf daarna ook.

Daarna vertrokken Robert en ik naar Amsterdam op een missie om leuke pruiken te gaan kopen bij Backstage, theaterwinkel op de Rozengracht. Geparkeerd in ons oude buurtje voorbij het Prinseneiland en zo door Amsterdam geslenterd. Was wel weer erg leuk om terug te zijn. Bij Backstage werden we echt waanzinnig goed geholpen. De verkoopster had duidelijk ervaring met mensen die door chemo hun haar verliezen. Ze hadden zeker 60 pruiken staan, voor elk wat wils. Ze had alle tijd en we probeerden de ene na de andere pruik. Wat ik in gedachten had, bleek voor geen meter te staan en andere waren juist erg leuk. We hebben drie pruiken gekocht, twee korte coupes, hetzelfde model, de ene een beetje blond, de andere wat donkerder en een langer model met mooi rood haar. Ze zijn alledrie echt heel gaaaaf, eigenlijk veel hipper dan ik ben, hahahaha…..

Na de lunch kochten we nog Surinaamse Roti, want dat hadden we beloofd aan Arend en Carla. Daarna naar huis, waar Carla op Isis aan het passen was. Ik showde mijn nieuwe coupes. Isis vond het in het begin interessant, maar ze was al snel gewend en keek er niet meer van op. Daarna maakten we gezamenlijk de Roti soldaat.

Prompt beginnen vanavond mijn haren uit te vallen, ze voelen blijkbaar dat ze vervangen gaan worden….. Confronterend, dat wel, maar aan de andere kant was ik er al dagen op aan het wachten. Ik vraag Hilde en Loes of ze het morgen af komen scheren……

13 Reacties op “Haren en roti

  1. hoi dees

    fijn dat je al drie pruiken hebt gevonden na jouw smaak meid. en fijn dat de roti lekker heeft gesmaakt meid.

    dikke knuffel annemarie

  2. Lieve Dees, ik lees dit stukje toch met een brok in mijn keel….het klinkt allemaal zo gezellig en luchtig, wat het ook was, daar twijfel ik niet aan. Maar hoe je berichtje eindigt stemt me een beetje triest…. ook al weet je dat het eraan zit te komen en wacht je er zo’n beetje op…. hoe confronterend moet het niet zijn als je haar ineens dan echt begint uit te vallen….. weer zo’n confrontatie met die klote ziekte… Naja, het is niet anders….. veel succes morgen met het afscheren van de rest van je coupe en op naar het dragen van je modieuze pruikjes!!!!

    Dikke knuffel Anja

  3. Lieve tante,
    Toch wel heel erg schrikken om te lezen dat je haar nu echt uit gaat vallen. En inderdaad ook heel erg toevallig dat dat uitgerekend vanavond gebeurt. Ik realiseer me net dat ik mijn tante voorlopig niet meer zie met haar ‘echte’ haar, hoe leuk ik de pruiken ook vind. Het liefst was ik om 10uur nog even naar je toe gecrosst, maar het hoort er nou eenmaal bij. Gossie, nu wordt het wel ineens allemaal heeeel erg echt. Maar je zag er TOP uit vandaag met die pruik, kon mn ogen haast niet van je hippe koppie afhouden, haha!
    Zie je snel Britney, heel veel succes morgen en ik kom snel weer langs!

    Heeeele dikke kus, je nichtje x

  4. Slik…. Moeilijk hoor, ik wens je erg veel sterkte met het scheren. Pffft, wat zal dat confronterend zijn zeg. Ik ben erg benieuwd naar Rooie Dees. Echt een naam voor een soort’verwenmeisje’. Nou weinig verwennen bij…
    Lieverd, ik ben zooo trots op je, je bent een kanjer, echt waar!
    Liefs Talitha

  5. Oh Dees, wat ben je toch een kanjer! Maar het moet ongetwijfeld ook érg confronterend zijn, dat nu je haren beginnen uit te vallen!
    De timing voor je pruiken-tocht blijkt dat wel perfect, en ben heel blij dat je hebt kunnen slagen..
    Maar blijft gewoon k*t om straks die plukken haar op je kussen te moeten vinden!
    Lieve Dees, je bent een súperwijf….om trots op te zijn!!

    Dikke kus Esmée

  6. Dees, 2 klavertjes waren me al voor, je bent zeker een superwijf en een kanjer, zooo dapper. Ook Anja schreef iets wat ik ook dacht hoor, het klinkt zo luchtig maar oef, een dagje A’dam maar toch anders, slik.
    Je timing is wel ongelooflijk trouwens, en ook dat je roti hebt gegeten, amazing Dees!
    Drie pruiken wauw zeg, een top adres dus van Sophie.

    Jullie maken er met Hilde en Loes ongetwijfeld een speciale dag van, met een traan maar jou kennende ook wel weer een lach.
    Doe maar een extra mooie kraal aan de slinger meissie, dit is weer zo’n “moment” wat je nooit zult vergeten.

    Dikke knuf
    Ellen

  7. He Dees,

    Je site is een beetje verslavend aan het worden. Ik had even geen internet en ik baalde echt even dat je site niet kon lezen. Aleksei wil zich alvast aanmelden voor de volgende TT. De lijst met flauwe grappen over onze achternaam kan worden uitgebreidt met Desiree Hairloos, Hairuitval en Desiree Hairstukje. Misschien moeten we een prijsvraag uitschrijven. Zoen van Je broer, Aleksei en Andie

  8. He dees,

    Even een tijdje niets van mij laten horen, maar dat betekent niet dat je uit mijn gedachten bent geweest. Elke morgen lees ik trouw jouw web-log en leef ik met je mee. Toch is het besef er wel dat eigenlijk niemand weet wat je meemaakt, het klinkt zo ongelovelijk. Ik heb ontzettend veel respect voor hoe jij je gevoelens etc blootgeeft via het internet. Heel veel succes met de volgende fase en we denken aan je!
    Dikke knuffel Ellen

  9. Waarschijnlijk interesseert het je niet. Maar wat bij jou nu gebeurt, je haar verleizen en dan straks een glad bolletje. Heb ik altijd willen doen maar nooit gedurfd en bij jou gaat het (jammer genoeg) vanzelf. Alleen als jij mijn haar wil hebben dan zou ik het dus ook hebben….. raar om er zo over te praten maar het past wel bij jou. Toch? Enne dat van geen verplichtingen…idem!
    Be strong.
    U

  10. Sterkte bij het eraf halen, is een hele stap !
    Kiek

  11. hoi was ik ook even weer.

    pff de volgende stap… je haren er af halen! poeh..maar weet je elke stap is er 1 richting jouw genezing… en dat is iets wat je voor ogen moet houden!
    mijn surogaat mama heeft nu ook een pruik. vanwege chemo..en die noemt het haar cavia…hihi…
    ik denk dat je straks er nog sterker uit komt meid..en ik heb ontzettend veel bewondering voor je!
    jij komt er wel..en ik denk dat je straks met een opgeheven hooft hier allemaal op terug kijkt!!en zegt, zie mij es hoe sterk ik nu ben!! dat ga je denken!!

    lieverd, succes en sterkte.
    kus sabina

  12. hooi Cecile/desiree,
    met dik kippenvel heb ik je berichtje gelezen op freya..
    ik heb er geen woorden voor, maar wil je( en je man en kindje) wel ontzettend veel sterkte en kracht toewensen..

    KNUFFFFF sannie

  13. Hi Dees en Robert,

    Weet je Dees, we hebben het er al zo vaak over gehad en nu is het dan zover. Je hebt ander haar. Jullie hebben een mooie keus gemaakt, vind dat rooie koppie eigenlijk wel heel “kek” staan!Natuurlijk zal je er verdriet van hebben, en niet alleen jij. Vind het ongelofelijk mooi en goed hoe jij je weblog schrijft. Wist je al dat je zo leuk kon schrijven of ontdek je dit in deze situatie? Wil snel bij je langs komen, maar de dagen zijn zo kort. We bellen gewoon weer snel en ik heb op Marktplaats een 2e hands tandem gezien. Je gaat niet in de bakfiets! Groetjes, Aico

Geef een reactie

