Dag 5 zit erop

Dat bedenk je toch niet? Eerste chemokuur en dan wordt het warmterecord allertijden van April verbroken…. Kan het dan nooit eens normaal????

Nouja, eigenlijk gaat het wel. Ik heb een beetje oorpijn, oeh, angst voor infectie……, maar ik heb naast de Neulasta ook nog een antibioticum. Verder een dikke, witte tong. Voor het brandend maagzuur heb ik de huisarts geraadpleegd. In dit soort gevallen wacht ik dus niet af, he. Ik weet dat er een heel scala aan pillen is, dus waarom met klachten als het ook zonder kan? Pilletje meer of minder, dat maakt nu toch niks meer uit. Het zal mij niet gebeuren dat ze dan de volgende keer zeggen: "O gossie mevrouwtje, had u daar last van? Dan hebben we nu wel ditte of datte voor u….".

Ik sta een beetje brak op, val steeds in slaap maar door de bank genomen gaat het best. Ik heb soms ineens onverwachte piekmomenten en dan ga ik als een gek de was ophangen ofzo (Tuurlijk…. wat moet je anders met een onverwacht piekmoment?).

Ik was mijn haar elke dag twee keer (vast inhalen voor de komende tijd) en ik trek er ook steeds aan. Geen beweging in te krijgen maar ik vrees met grote vrezen dat dat snel komt. Tussen de 10 en 14 dagen zeggen ze. Daar zie ik echt enorm tegenop.  Word ik kaal, K*T-kanker, of zoals mijn broer beweert dat ze het in Amsterdam zouden zeggen: "Kankerkanker…."

6 Reacties op “Dag 5 zit erop

  1. hoi dees

    mooi taal is dat amsterdamse meid weet er alles van mijn broertje kan dat ook zo goed.

    en dat je van die piek momenten hebt dat je dingen gaat doen die je graag gedaan wilt hebben.

    meid dikke kus en knuffel annemarie

  2. Woo Wei, that’s the spirit.
    Let the chi flow!
    Met positieve energie is veel te bereiken. Ik denk volop aan je!

    Rob

  3. Tante!
    Ik kom deze week in de namiddag wel weer even langs om Isis op te vangen, zodat jij lekker je dingetjes kan doen (in een piek-bui) of een beetje uit kan rusten. Hou je taai wijffie, dikke kus!

  4. Gewoon even een berichtje om je te laten weten dat ik dagelijks even langs wip om te kijken hoe het met je gaat ……Je bent in mijn gedachten !!!

    Hang in there girl!

  5. hoi hoi,

    ff een kleine knuff om je te laten weten dat ik aan je denk.
    lijkt me vreselijk machteloos om af te wachten hoe je lichaam reageerd…poeh.. sterkte meid.. enne ik heb laatst van een vriendin meegemaakt dat dr haren bij de 2e chemo.dus ongeveer 3 weken na de eerste afvielen.. heb jij natuurlijk helemaal niks aan…maar hoef je misschien niet telkens aan je haar te trekken….

    dikke kuss lieverd!
    sabina(freya)

  6. Hey Meis,
    meestal stuur ik je smsjes, nu ook nog een keertje hier een cyberknuf voor je achter laten.
    Hier nog eentje die je iedere dag even leest en positieve fibes naar je toe stuurt.
    Accepteren? Dat kan hoor, stapje voor stapje….
    Hoe gaat het met de kralen? Is het al een mooie slinger?
    Mocht je effe helemaal iets anders dan die k*tkanker willen lezen, hier een link naar mijn reisverslag, vorig jaar. Ik lees nu zoveel persoonlijks van jou, mag je ook wel iets persoonlijks van mij lezen!
    http://ermalamine.waarbenjij.nu/
    Ik hoop voor je dat je haar blijft zitten, maar ik weet uit ervaring dat daar weinig kans op is. En het is een verdrietig gevoel als het je toch gebeurt. Het maakt het zo tastbaar hè.
    Ik vind het prachtig om te zien hoe ontzettend veel mensen op zo’n mooie manier jou steunen hier, wauw. Ik heb je altijd al gezegd dat ik je bijzonder vind, maar nu lees ik gelukkig dat ik niet de enige ben die dat is opgevallen. Ik ben erg blij dat ze met grote getalen met je meeleven en er zijn voor je.
    Hou je taai!
    warme knuf, erm

Geef een reactie

