Spacecake

Het is als wachten op de effecten na het eten van spacecake (ook maar twee keer in mijn leven gedaan, hoor). Tot nu toe weinig bijzonders. Ik heb geslapen als een roos, werd wakker met een rode kleur, heb in de tuin gezeten. Nog bezoek gehad van Ank en Ton en dat was bere-gezellig. Ik mag eigenlijk niet in de zon, maarja,…. we hebben in de schaduw wel lekker buitengezeten. Ik kleurde erg snel, dus heb ik een sunblock opgedaan, een sjaal om en een hoed opgezet.

We hadden al eerder bedacht dat de ‘chemo-burka’ een ideale oplossing zou zijn, maar dat blijkt wel weer: Hoef je geen pruik of hoed, je hoeft je huid niet te beschermen tegen de zon en je ziet ook niet dat ik een dikke plofkop begin te krijgen. Al ze die dan uitvoeren in een leuke Pied-de-poule of in Burberry of Pink Ribbon…..??!!!*

Nu brandend maagzuur en ik ben wederom heel erg moe.

Gisteren heb ik de foute serie ook niet gehaald, dus ben benieuwd of dat nu gaat lukken….

* Iedereen die deze opmerking ontoelaatbaar vindt, wijs ik er op dat ik een chemobrain heb en derhalve mateloos ontoerekeningsvatbaar. Laat de fatwa maar achterwege… Ziek ben ik toch al….

7 Reacties op “Spacecake

  1. Meid, heb even je logje bijgelezen en ik wil alleen maar even zeggen dat ik bewondering voor je heb. Voor je vechtlust, je openheid, en je humor zo af en toe. Je schrijft prettig maar dat was ik al gewend van Freya.
    Ik ga je gewoon stalken tot je de ride-of-the roses hebt gereden, als je dat maar weet.
    Zit ik te klagen over mijzelf, het valt gewoon in het niet, met wat jij mee maakt nu.

    Hele dikke kus en ook voor je hub en voor Isis.

  2. hoi dees

    ben weer bij gelezen hoor meid ik heb respect voor jouw en vooral hoe jij met je lichaam om gaat meid. en dan vooral die r@t ziekte.

    hoop dat je nog veel in de tuin mag gaan zitten. met je hub en isis.

    xxx annemarie

  3. Lieve Dees, het lijkt nog zo kort geleden dat er ‘niets aan de hand’ was, en inmiddels al ben je de strijd volop aangegaan met alle mogelijke wapens die je je kunt toe-eigenen. Wapens vooral in de zin van informatie, een stukje controle terugwinnen over deze achtbaan, trachten grip te krijgen over deze lawine, het verwoorden van wat er allemaal met je gebeurt. Hoeveel mensen zijn in soorgelijke situatie niet (begrijpelijk) verlamd van angst? Dees ik vind het ZO knap dat jij de confrontatie keihard, en zo dapper, aangaat. Port-a-cath’s; pruiken, hoedjes, chemo-burka’s, een stukje medische know-how was er al maar jij vreet de informatie echt, en daarmee poets je je wapens op en gooit je in de strijd. Waarin die chemo aan jouw zijde staat, maar dat is misschien het moeilijkste en meest dubbele wapen van allemaal… Ik denk aan je, liefs van Mar

  4. Lieve Dees/Cecile,
    Ook in de donkere uren van de nacht ben je in mijn gedachten……thanks voor de pmmetjes vandaag.
    Wat ben je toch een kanjer van een schrijfwonder ook.
    Knap hoe je tussen de sores door een grijns en een glimlach er tussen door weet te breien. Het is nog niet zover hier maar ik zeg het maar vast, petje af 😉
    Knuf Edith

  5. Hee wijffie, ik heb nog wat Maaloxjes liggen, wil je die hebben? Ik heb ze niet meer nodig.
    De OK-mutsen zijn wel in Pink Ribbon… Lieve schat, ik vind je een dappere held! Ga zo door, je zal winnen! Kus Tal

  6. Lieve Dees,

    Zoals elke dag ben ik op je log…en zoals elke dag weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik je moet zeggen. Behalve dan dat ik veel aan je denk!

    X Esmée

  7. Dag Cees/Dees,

    meid wat versta jij de kunst om alles zo te vertellen dat ik na elk stukje met een grijns om mijn mond zit.

    Heerlijk dat je met humor en vechtlust zo de strijd aangaat (stiekem herken ik mezelf wel een beetje 😉 )

    Ik zit heel hard te duimen dat het allemaal aanslaat!

    Sterkte, kracht en hou die humor (daarnaast is zo nu en dan janken beslist ook niet uitgesloten, maar dat wist je al 😉 )

    Liefs, Mien (Harma Obgyn)

Geef een reactie

