Hartslag en Billy Joel

Gatsiedarrie, dat bloedprikken en die infuusjes, dat vind ik echt naar. Ik ben ook echt lastig te prikken en als er dan eindelijk een ader gevonden is, dan gebeurt er ook steeds iets raars, "Zit er een klepje voor" of "Klapt zo’n infuusdingetje dubbel." Godzijdank heb ik een exotische Port-a-Cath in mijn knalgele borst…

Rond het middaguur eerst bloed laten prikken en aan het einde van de middag nog dat Ejectie Fractie onderzoek (moet me steeds concentreren als ik dat woord zeg, anders krijg je een totaal andersoortig onderzoek…….).

Eerst werd er dus bloed afgenomen (duurde even maar uiteindelijk lukte dat). Toen mochten we koffie gaan drinken, dat werd yoghurtijs, want ik vond dat ik dat wel verdiend had. Toen kwamen we terug en mocht ik gaan liggen in een enorme machine van Philips. Het apparaat had de prachtige naam Skylight (heel creatief van de marketingafdeling…). Kreeg mijn eigen bloed, inmiddels radioactief, weer terug van een jongeman, duidelijk weer een arts in opleiding, die zich weer alleen met zijn achternaam voorstelde….

Muziekje op de achtergrond, enorme machines om me heen. Robert zag op een scherm een soort sterrenwolk en dat bleek dus mijn hart te zijn. Hartslag kon ie ook volgen. Het lag zo rond de 85 hartslagen per minuut. We hebben nog even geprobeerd of ik mijn hartslag omlaag kon denken, meditatie enzo, maar dat lukte niet echt. Ik moest eigenlijk enorm lachen maar moest me ook inhouden. Je weet maar nooit, de diagnose ‘Schuddend hart’ is zo gesteld.

En ja,….. toen hoorde ik op de radio het lied She’s always a woman to me, van Billy Joel

Oh, she takes care of herself
She can wait if she wants
She’s ahead of her time
Oh, and she never gives out
And she never gives in
She just changes her mind

Ga ik huilen…… Prompt schiet mijn hartslag naar 100 slagen per minuut. Ojee….. Ik heb het wel even aangegeven, want ik geloof niet dat ‘Skylight’ corrigeert voor emotioneel beladen muziek en op een Schuddend hart met hartritmestoornissen zit ik al helemaal niet te wachten…..

16 Reacties op “Hartslag en Billy Joel

  1. Lieve Dees,

    meid, we zijn een paar dagen weg geweest en wat een ellende is er de afgelopen dagen weer over jullie heen gekomen. En wat beschrijf je je eigen gevoel weer prachtig (alhoewel dit niet het juiste woord is, misschien is “treffend” dat meer).

    Ook Billy Joël is hier een van de favo’s en zeker dit lied. Een mooie van hem is ook “everybody has a dream”
    While in these days of quiet desperation
    As I wander through the world in which I live
    I search everywhere for some new inspiration
    But it’s more than cold reality can give
    If I need a cause for celebration
    Or a comfort I can use to ease my mind
    I rely on my imagination
    And I dream of an imaginary time
    Oh oh, and I know that everybody has a dream

    Blijf ook dromen meis, je hebt nu samen een lange en moeilijke weg voor je en wat zal er een onzekerheid voor jullie zijn, maar 1 zekerheid heb ik wel… jullie komen uit deze strijd om het sprookje dat ergens voor jou en Robert begon ook te eindigen zoals een sprookje hoort te eindigen… “en ze leefden nog heel lang en gelukkig”.

    Meid, ik heb grote bewondering voor jullie!
    Als je van je af wilt praten of gewoon gezellig wilt keuvelen over de kids en over het Lingewaardse… je hebt mijn mail en telefoonnummer… gebruik het als je het nodig hebt!

    Dikke kus en knuffel voor jullie!
    Liefs Wilma

  2. Hey Dees,
    Eigenwijs is ook wijs, heb ik me ooit laten vertellen. Toch nog effe zitten lezen…

    Anyway, even terug komen op die pruiken, als we er een “sponsoren” mogen we hem dan ook zelf uitzoeken?

    gr,m

  3. Lieve Dees,

    Denk bij de volgende stomme-niet-communicabele co (grrr) maar aan het verhaal van je vader over de boomhut, wat mooi zucht.
    Ook je zus, traantjes hier hoor.

    Misprikken…, wat ben ik blij voor je dat je je exotische dop hebt morgen eeh strakjes. Klinkt raar in dezen maar je begrijpt me wel. Dan heb je die stress tenminste niet dat er wéér wordt misgeprikt.

    Muziek wordt zo beladen, het hoort er allemaal bij, heb daar lang niet tegen gekund omdat dan inderdaad bij zowat alles wat je hoort de tranen stromen, of je wilt of niet.
    Oh wat moet ik ook weer lachen om je, hoe dat onderzoek heet, ja daar moet je geen tikfouten in maken zeg.

    HEEL VEEL STERKTE, the fight begins, dat zal eng/emo maar ook een soort “bevrijding” zijn, na alle onderzoeken, gesprekken. Het gevoel, nu gaan we er tegenaan, kom maar op!!!

    Big huggie
    Ellen

  4. Lieve Dees,

    Elke dag lees ik mee op deze weblog.
    Ik heb veel bewondering voor je kracht en doorzettingsvermogen.
    Ondanks alle narigheid moet ik vaak ook om je lachen, want je hebt veel gevoel voor humor.
    Heel veel sterkte met alles en ik denk aan jullie

    Liefs Lisa

  5. Hoi Dees,

    Ik leef zo hard mee dat ik een dag vooruit loop…
    Hoop dat jullie vandaag nog een relatief rustig dagje hebben.

    Liefs,
    Ellen

  6. hoi Cecile/dees

    Elke dag kijk ik even op je site.En jeetje war een sterke vrouw ben je.Ik heb zoveel bewondering voor je hoe je alles doet en hoe je er mee omgaat.ik hoop voor je dat de eerste chemo een beetje meevalt en je niet al te ziek zult worden.Vandaag voel ik me een beetje klote ben ongesteld geworden en dan kijk ik hier en dan schaam ik me en denk stel je niet aan .ik blijf je volgen hoor heel veel sterkte en succes morgen ik weet zeker dat als er ook maar iets van een god bestaat hij jou hier doorheen gaat helpen Liefs gonnie

  7. Ook een dag te vroeg dus! Heel veel sterkte morgen! Berbera

  8. Hoi dees, je hebt er weer een supporter bij. Heel veel sterkte en succes donderdag. Bedenk dat de dagen voor de eerste kuur slopender zijn dan de kuur zelf.

    Ze komen allemaal zeven kleuren schijtend binnen. Maar ik hoor je nu al donderdagavond zeggen: als dit alles is valt zo’n kuur wel mee. Ga ervoor, je doet het nooit voor niets. Je kunt alleen maar winnen!

  9. Dees/Cécile,

    Ik blijf je ook ‘volgen’ iedere dag op deze log. toi, toi, toi morgen!

  10. Lieve Dees,

    Zo herkenbaar, dat muziek veel mét je kan doen in ruige tijden! Ook kan het veel vóór je doen!!

    Zoals elke dag lees ik je weblog en zoals elke dag kan ik om je lachen, maar krijg ik ook kippenvel of echte tranen!
    Je bent echt een heerlijk wijfie en daarbij ook een enorm schrijfwonder. Zoals anderen ook al zeiden; je moet hier een boek van maken!!

    Lieve dappere Dees, heel veel sterkte morgen. In gedachte ben ik zeker bij je!!

    Dikke kus Esmée

  11. hoi dees

    heel veel sterkte morgen ik denk aan je meid en hou je brieven bus maar in de gaten hoor?

    xxxx annemarie

  12. Dees, ik wil je alvast heel veel sterkte wensen voor morgen en alle dagen die nu gaan komen!!!! Laat het echte gevecht nu maar beginnen!!!! Meis, je kunt het!!!

    Groetjes!!!!!

  13. Lieve Desiree.

    Bij alles wat ik doe zit je in mijn hoofd. Ik had vergeet-me-nietjes in een bak gezet en dacht meteen: och, dat kan ik voor jou ook wel doen. We zullen mekaar echt niet vergeten, maar zo’n bloemetje is toch mooi meegenomen. Ik ben met vriendinnen heerlijk gaan wandelen rondom het dorp Esch en de wind deed me goed. `Dadelijk rijd ik naar Huissen en morgen mag ik lekker voor Isis zorgen. Blij dat ik dat kan en mag. Zo’n heerlijke babbeltante, zoals jij vroeger(en nog steeds) was.
    Ooit gaf je me een gedichtenboek dat je zelf geschreven had. Ik citeer er eentje uit.

    Jij bent als de zee
    Helder.
    Maar niet doorzichtig
    Verraderlijk
    Maar toch
    maak je me niet bang.
    Dus
    ik laat me drijven
    op de golven
    en zie vanzelf wel
    waar ik strand.

    Liefs je moeder.

  14. lieve Cecile/Desiree,

    Je kent mij niet maar ik heb je reacties op het Freya forum altijd gevolgd omdat ik ze zo sterk vond. Het raakt me dan ook dat juist jij die zoveel vrouwen een hart onder de riem heeft gestoken nu zo moet vechten voor jezelf. Ik wilde je hierbij het allerbeste wensen, alle kracht, moed en geluk om hier zo goed mogelijk doorheen te komen !

    ” take care ”

    ariaan

  15. Lieve Cecile/Dees,

    Ik lees regelmatig je weblog en leef met je mee. Ik wil je heel veel sterkte en kracht toe wensen voor de komende dagen!

    Liefs,

    Kirsten

  16. Lieve Cecile/Dees,

    Ik weet niet of je mij nog kent maar ik ‘ken’ jou van het vruchtbaarheidsforum. Ik las daar dat je dit overkomen was en volg je weblog nu. Ongelovelijk dat juist jou dit moet overkomen. Jij die altijd zo sterk was/bent voor iedereen. En nu moet je sterk zijn voor jezelf. En je man en Isis. Maar ook af en toe tijd voor een traan of meer.

    Lieve Cecile, heeeel veel sterkte de komende tijd. Ook ik blijf je volgen. Net als op het forum destijds. Gek eigenlijk. Maar ik ga nu tegen je zeggen wat jij altijd tegen iedereen zei: je bent/blijft gezond, tot het tegendeel bewezen is.

    Sterkte, dappere meid.

    Liefs van Suus (mv Jolie)

Geef een reactie

