Toverbal

Geintrigeerd kijk ik naar mijn ‘gezonde’ borst, die onder het coladopje oftewel de port-a-cath. Hij verandert als een toverbal van kleur. Van blauw, naar bruin en nu, nu is ie knalgeel. Robert dacht dat dat nog van de jodium was, maar ik heb me sinds donderdag echt wel goed gewassen, hoor. Op het oog ziet die gele borst er een stuk minder gezond uit dan die andere, waar dus echt niks aan te zien is. Schijn bedriegt.

Morgen ejectiefractie-onderzoek. Dan gaan ze eerst bloed aftappen, daar hangen ze dan wat radio-actieve Tsjernobyl-elementen aan en dan krijg ik het weer terug en dan gaan ze kijken hoe goed mijn hart pompt. En dan donderdag de eerste chemo. Maak je borst maar nat….

12 Reacties op “Toverbal

  1. Lieve Dees,
    Zoals vele blijf ik je ook volgen, elke dag lees ik even mee. En wat kan jij het toch allemaal mooi opschrijven!!! Geweldig, en ik hoop dat je dat sterke gevoel vast blijft houden!
    Jeetje wat heb ik ongelooflijk veel (heel veel) respect voor je!
    Heel erg veel sterkte, blijf zeker meelezen en meeduimen!
    Liefs,
    Anneke

  2. Dees, je derde tiet is wel een kleine AA. Dat geel is natuurlijk van de blauwe plek die wegtrekt. Naar mijn idee hoort het zo. En je hebt een gouden hart dus vandaag komt het zeker goed. En donderdag wens ik je alle sterkte van de melkweg. Groetjes Ursula.

  3. Lieve Dees,

    Héel veel sterkte! A.s. donderdag brand er weer een kaarsje voor je bij het klavertje!!

    xxxxxxxxxxxxxxx

  4. Hallo familie!
    Goed, morgen de grote dag om de strijd aan te gaan met die afschuwelijke ziekte! Heel, heel veel sterkte en draai ‘m zijn nek om!! Die rotkanker! Het gevecht is begonnen!! Het zal heel zwaar worden en je zal waarschijnlijk heel ziek worden, maar beat it Dees! We duimen voor jullie! Liefs Berbera en Job

  5. Lieve Dees,

    Tjonge je humor heb je nog, je bent een taalvirtuoos hoor.

    Ik geloof je zeker wel dat je nu de knop (dop..) hebt omgezet. Moest echt lachen om je verhaal over ondergoedjes, herken ik ook weer zo. Ik noemde het ziekenhuisboodschappies doen, ponnetjes, slipjes enzo kopen grinnik.

    Door de coladop denk ik ineens aan een goeie tip. Cola uit de koelkast met de ergste prik eraf helpt tegen misselijkheid, echt waar! En ook al bén je misselijk, elke paar uur iets kleins al is het een koekje of zo, helpt ook, ook al heb je er geen zin in. Ik ging de raarste dingen eten, augurken… heel gek als je baarmoeder en al eruit zijn hihi!
    Voor je mond, koop vast Kamillosan.

    Nou opoe te U houdt maar ’s op met haar tips, sorry maar er komt zoveel boven.
    Ik heb zondag naar Canvas gekeken waar Talitha het ook over had, was zeer aangrijpend want ik moest aldoor aan jou denken.

    Kus
    Ellen

  6. HOI DEES

    STERKTE MORGEN MEID DENK AAN JULLIE HOOR

    XXX ANNEMARIE

  7. Hee Girlie, ik lees nu al een paar dagen met je mee nadat we mekaar vorige week spraken en ik moet zeggen; je bent heerlijk vechtlustig, zo ken ik je ook. Laat je niet gekmaken als je je een keer een zwakke zuster voelt; dat mag, dat gebeurt en gaat vanzelf weer weg als je jezelf het maar gunt. Ben wel retebenieuwd naar de pruiken; je hebt een “schoffiekop” (is compliment) dus jou staat alles! Ik denk aan je donderdag; net als iedere dag. Kus.

  8. Ha zus! Met je zus…
    Even zo’n momentje op mijn werk, dat ik eigenlijk een verslag moet schrijven, maar me niet helemaal kan concentreren.. Ach, even iets anders, kijk even naar Dees haar website, en ja hoor daar gaan ze weer die waterlanders. O shit, komt er een collega binnen? Gauw tranen weg, en doen alsof ik heel hard aan het werk ben. En ondertussen denk ik aan jou en aan de komende tijd, en ga nog even verder met afdwalen. Weet je, ik ga geloof ik maar kappen met werken vandaag, lijkt me veel beter.
    Ik bel je straks! Hilde

  9. OK, omdat we morgen van 7 uur in de ochtend tot na middernacht weg zijn (op weg naar het altijd fijne Groningen!) ga ik nu je cellen in je lichaam dan maar aanspreken!

    Beste Tumor,
    Heb je je al ingelezen? Heb je jezelf er van kunnen overtuigen dat overdadige groei geen goed proces is? Vast niet he? Dus daarom zullen we je een handje helpen om dit te gaan begrijpen.
    Door al die mooie bloedvaatjes die jij zelf hebt aangelegd om je te voeden zullen we donderdag eens wat nieuwe voeding aan je toedienen! Maarliefst 3 voedingsmiddelen zul je gaan absorberen, en hoe harder je vecht, hoe meer je gaat delen, des te beter ze hun werk gaan doen!! Het einde nadert tumor, en wees maar niet blij als het over is en je nog leeft, want er komen er meer, elke keer weer, totdat je je gewonnen geeft!

    Best gezond weefsel,
    Ik heb gehoord dat jullie in goede conditie zijn. Jullie kunnen er per slot van rekening ook niets aan doen dat jullie van kleur veranderen als ze er een vreemd voorwerp instoppen. Het laat zien dat jullie in opperste stemming zijn! En dat jullie goed werken, en geen infecties toelaten. Donderdag krijgen jullie het even zwaar, probeer maar niet zo te delen met zijn allen, dan zijn jullie minder vatbaar. Maar jullie krijgen hulp, de medicijnkast van jullie host staat bomvol middelen die jullie gaan helpen en vrijdag komt er waarschijnlijk een mooie dame langs die ook nog wat injecteert zodat jullie weer op normaal peil kunnen komen. Een goed middel dat jullie host van haver tot gort kent. Zet hem op he? met zijn allen, laat Dees niet in de steek, ze heeft jullie nu meer dan ooit nodig!!!

    Dees, heel veel succes donderdag.
    Hanneke

  10. Hoi Dees,
    Ik kom hier via via. maar ik wil je heel veel sterkte wensen voor donderdag. Ik heb heel veel respect voor je hoe je je door deze ellende heen slaat!
    groetjes,
    Mo

  11. Als jij in de verkeerde film zat, ben ik het verkeerde boek aan het lezen.Maar ook al is het onderwerp niet aantrekkelijk, het leest als een thriller. Geweldig zoals je het vertelt. Met onze kaarsjes en energie steunen we je op afstand. Veel sterkte ook R. Dungense groetjes.

  12. Lieve Dees,

    WAt ben je toch een knappert dat je het zo kunt verwoorden,ik denk dat je daar heel veel mensen een grote steun mee verleend.In gedachten leef ik erg met je mee,en wens je voor morgen heel veel sterkte.Heel veel lieve groetjes,ook voor Robert.

Geef een reactie

