Exotische havens en mooie chirurg

Hehe, rust uit een pilletje blijkt ook rust te zijn. Ik werd er knetterstoned van en heb beregoed geslapen, ware het niet dat onze spruit om half 5 wakker werd, "Mama, teevisie kijken…." Grrrr….. Robert is om 6 uur met haar opgestaan, en daarna heb ik nog doorgeslapen, tot kwart over 8. Yeah…. Eens meer slapen dan 4 uur doet echt wonderen.

Ik voel me goed vandaag, echt waar, nog niet 1 keer gehuild. Ik probeer stukje bij beetje te accepteren dat kanker vanaf nu bij mijn leven hoort en nooit meer echt weg gaat. De angst zal altijd blijven, maar ik weiger het mijn leven te laten beinvloeden. Het doet namelijk verder niets voor je en het kost bergen energie. K*tzooi, shitzooi, maar uiteindelijk weet helemaal niemand of ie volgende week nog leeft en dus doen we prognoses en statistieken in de ban.

Ik besluit vandaag de intensiteit te verhogen en er het beste van te maken. Het is zonde om je tijd te verpesten met kniezen, zeker als er een kans bestaat dat je leven korter wordt dan je steeds gehoopt hebt. Ik parkeer mijn angst voor de dood, bang zijn kan altijd nog, maar ik heb nu nog teveel kansen. Mijn mailmaatje Peet paste mijn lijfspreuk aan en schreef: "Je wordt beter totdat het tegendeel is bewezen." Dankje, Peet, het komt me bekend voor, maar hoe verdraaid lastig is het om zoiets tegen jezelf te zeggen…

Ik heb al een afspraak staan met Aico om volgend jaar de Ride for the Roses te fietsen, het liefst 100% op eigen krachten, desnoods op een tandem en als dat niet gaat, ga ik in de bakfiets. Ik heb M. uitgedaagd om met ons mee te fietsen. De tandemvrijwilliger charteren we dan nog wel. Er zijn ex-kankerpatienten die 7 keer de Tour-de-France kunnen winnen, dus een Ride for the roses, 30 km, moet haalbaar zijn.

I am on my way to fight back. Het stond 1-0 voor de kanker, maar na enige bezinning ben ik op volle oorlogssterkte en I will beat it.

Morgen mijn port-a-cath, waarvan een vriendin zei dat dat klonk als een haven in een exotisch oord….. Port-au-Prince, Port-a-Cath…. In elk geval is de chirurg een mooie man, doet verder helemaal niet terzake, maar een lelijke chirurg verhoogt de feestvreugde in elk geval niet…..

22 Reacties op “Exotische havens en mooie chirurg

  1. Ik wil je even heel veel succes/sterkte wensen voor morgen!
    En ik geniet van je manier van vertellen…..klinkt heel raar onder deze omstandigheden, maar ik lees echt de ouwe vertrouwde Cecile tussen je verdrietige stukjes. Een meid met humor, zelfkennis en zelfspot(op een humoristische manier ;-)), relativeringsvermogen en vooral een enorme wilskracht!

    Net wat Peet schreef; Je wordt beter tot het tegendeel bewezen is!!!

    Liefs Agnes

  2. Lieve Dees,

    Succes morgen met je port-a-cath! Weet dat ik aan je denk!!

    XXX Esmée

  3. Lieve Cecile / Dees,
    Heleboel sterkte morgen met het plaatsen van je exotische poort :-). Ik volg je elke dag en weet dat ik aan je denk en voor je duim duim duim!!!!

    Veel liefs, Joos

  4. Hoi Dees,

    Wat geweldig de badkamer, lieve mum & dad heb je!
    Voor morgen ook van mij veel sterkte. Wat kan je toch prachtig je gedachten verwoorden, en je vriendin ook, moest lachen hoor, exotische poort nou ja grinnik.
    Hmmm ride for the roses… als ik nog steeds geen kilo’s erbij heb tegen die tijd, mag ik dan mee in de bakfiets?? Moet het wel beter weer zijn he dan hier in U augustus jl., poeehhh!

    Dappere Deesje tot gauw op je log, waar zouden we zijn zonder internet!

    Kus
    Ellen

  5. Lieve Cecile/Dees,
    Wat krijgen je samen met je man en prachtmeid een boel te verstouwen.
    Ik denk heel veel aan je en wens je sterkte vandaag met je Port.
    Ik ga nog sneller beter worden dan ik al van plan was om je gauw op te kunnen zoeken.
    Mocht het met mij niet gaan zoals we nu hopen en er moet toch nog een luikje volgen dan kom ik ook met een hoedje!
    Dikke mega kus
    Edith

  6. Heel veel succes vandaag met het plaatsen van de poort naar beter worden. En daar gaan we voor 200% voor!!!. Ik denk aan je. Liefs Noor

  7. caroline sanders

    lieve Dees en natuurlijk Robbert en lieve kleine Isis
    Wat een bizar nieuws,zo dichtbij,zo niet voor te stellen.
    Ik ben gewoon shocked!!!!!
    Dat dit jullie moet gebeuren het is echt niet eerlijk!!
    Ik weet niet wat ik moet zeggen.
    Frits gaf me het adres van deze weblog.Heel goed van je om het zo van je af te schrijven!!Dapper ben je,een sterk wijfie!!!!
    Als er iets is wat we kunnen doen
    ,ook al zitten we in Den Haag,laat het asjeblieft weten!!!!…is altijd te regelen…al is het maar even samen janken of zo…altijd bellen etc…
    heel veel liefs kussen knuffels en veel meer, we blijven jullie volgen
    we houden contact!!!!!!!!!!!
    Caroline

  8. Lieve Desiree,
    Ik kreeg je weblogadres via je moeder.
    Ik heb met tranen in mijn ogen je weblog gelezen. Het lijkt mij zó moeilijk om dit allemaal mee te moeten maken. Ik zal zo voor je duimen. Ik wens je heel veel sterkte toe. Ook voor Robert.
    met heel veel groetjes, Jet.

  9. Lieve Dees,

    heel veel succes vandaag met het plaatsen van de port-a-cath. En nu volle sterkte ertegenaan!!!!
    Zet hem op……..

  10. Hoi lieverd,

    Met mijn tomtom probeer ik je op te sporen ik toets Dees port-a-catch in maar heb nog geen bereik.

    Hoop dat de ingreep niet al te pijnlijk was en dat je de chirurg goed diep in de ogen hebt kunnen kijken.

    Hé kanjer probeer vandaag de zonnestralen weer mee te krijgen.

    Liefs Peet

  11. Jaap van den Akker

    Hoi Desiree,

    Wat een verhaal, wat een emotie en wat een %&^*#-ziekte ! Maar vooral blijkt er een waanzinnige kracht uit je wijze van beleven en schrijven ! Daarmee kun je alleen maar winnen !

    Sterkte !

    Jaap van den Akker.

  12. Hoi Cecile/Dees,

    Ik ken je alleen van obgyn, maar ik volg je blog met stijgende bewondering. Voor je vechtlust, je energie, je nuchtere kijk en je humor! En wat kan jij schrijven!! Petje (hoedje) af!, zolang het kan. Ik hoop dat het vandaag is meegevallen. Hou je taai, liefs van gerda

  13. Hai Dees,

    ook ik ken je alleen van obgyn.
    Net als jij heb ik een dochter van 2 jaar. na 2 icsi/pesa behandelingen kwam ons wondertje.
    Ik zag de foto op de weblog– is dat jullie dochter.. mooi meisje. Net zo blond als mijn dochter.
    Ik wil alleen maar even zeggen dat ik je verhalen lees en via de cyberweg mijn steun aan jou geef. Ik hoop dat de reacties op jouw weblog van iedereen een beetje moed geven om door deze zware periode heen te komen. En ik hoop dat het jouw naasten ook wat steun geeft in deze moeilijk tijd.

  14. Lieve Desiree,
    Mijn gedachten worden (weer)volledig in beslag genomen door jou. Ik slaap onrustig, voortdurend komen mooie herinneringen boven, toen je als kind nog bij ons woonde. Je vraagt, net vroeger, veel van jezelf en van je omgeving. Maar je geeft ook altijd veel van jezelf.
    Als kind zei je altijd ik wil geen gewoon leven, ik wil iets betekenen. Ik zou liever hebben dat je wel een gewoon leven hebt. De manier waarop jij leeft is zo intens, als een fel brandende kachel waarmee je iedereen verwarmt. Misschien dat je nu begrijpt waarom ik ook altijd de kachel fel wil laten branden. Dat geeft zo’n lekker gevoel.
    Vaak zijn woorden niet nodig om duidelijk te maken dat we zoveel van je houden, een blik in de ogen is meestal voldoende.
    In Isis zie ik dezelfde passie, humor, woordenschat, straling in de ogen, aandacht vragen, overal spel in zien.

    Mijn vader zei vroeger altijd het huwelijk is een loterij, met heel veel nieten. Wat dat betreft, mag je met Robert spreken van de hoofdprijs. Hij is de enige enige man die bij jou past.
    Vorige week zijn Tiny en ik naar de St Jan gelopen om een kaars op te steken bij de Zoete Moeder. Dagelijks komen daar honderden mensen om een gunst vragen of vertroosting te vinden. Ik heb de vaste overtuiging dat je deze heftige rimpeling in je leven te boven zult komen en dat je wens om iets te betekenen voor de medemens uitkomt.
    Jouw weblog heeft iets van het programma Opsporing Verzocht. Heel spannend of het lukt, tranen bij de diepe emoties van het weerzien.
    En de tranen die komen soms vanzelf.
    je vader Wil

  15. Hoi Dees,

    ik zie nu van wie je het talent om zo te kunnen (be) schrijven hebt!

    It runs in the family!

    Wat een ontroerende woorden van je vader, wat een ontroerende verhalen van jouzelf..

    Je kracht, je humor, je kwetsbaarheid en angsten, je durft het allemaal te schrijven, petje af!

    Ik hoop dat het jouzelf ook veel helpt! Schrijven… Ik zou niet weten hoe ik de afgelopen jaren door zou zijn gekomen als ik niet had kunnen schrijven en délen.

    Lotgenoten, herkenning en het met halve woorden al weten wat bedoeld wordt…

    Hoewel je natuurlijk het allerliefst niet die halve woorden had begrepen..

    Wens je sterkte, ondanks dat ik je al zo sterk vind, je kunt er nooit genoeg van toegewenst krijgen!

    Groetjes, Mien (Harma Obgyn)

  16. Lieve Dees en Mandy,

    Met tranen in mijn ogen denk ik aan jullie. Ik weet dat jullie beiden al zoveel hebben meegemaakt in het verleden en dan nu dit. Ik wil jullie heel veel sterkte wensen en ik lees trouw deze weblog om jullie te volgen. Heel veel liefs van jullie oud-collega Maaike.

  17. Lieve Dees,

    Tranen met tuiten moet ik huilen bij het lezen van je verhalen.
    Ik bewonder je openheid en ben trots op je vechtlust.

    Wel bellen!

    Dikke kus en knuffel voor jou, Robert en Isis.

    Tessa

  18. Hoi Dees,

    Via Jannie heb ik je site gevonden, wat een verhaal. Het is bijna niet te bevatten dat het echt is, hoe moet dat voor jou en je dierbaren wel niet zijn. Ik kan je alleen maar heel veel sterkte en kracht toe wensen.

    Liefs Rianne Raijmakers

  19. Vandaag Goede vrijdag en de lente is in aantocht. Onderweg kom ik al de eerste lammetjes tegen die in de wei springen. Vanochtend liet ik de honden uit en loop ik langs het water, daar zitten 2 ganzenpaartjes en net als vorig jaar zie ik daar een aantal kuikentjes omheen lopen, papa en mama gans houden de wacht en beschermen de kleintjes. Een Carpe Diem moment. Lieve Dees, dit zijn kleine dingen die het leven zo mooi maken en hoe het ook gaat lopen, elke dag zou zo’n moment moeten hebben. tot zover B

  20. Ha die Dees,
    Wat een mooie vader heb jij!!!!
    Mijn vader zei ooit tegen mij: als ze je willen vermoorden doen ze het toch, dus je kan maar beter zonder angst door het leven gaan. Ze; kunnen net zo goed die debiele kankercelletjes in je lijf zijn. Waar halen ze toch het idee vandaan om ook in je klieren te gaan zitten. Dat was toch wel echt een schok (wat geeft een wit normaal puntje toch een hoop he?).
    Dat is ook de reden dat ik na de inbraken toch gewoon lekker slaap, ik wijger ook mijn leven aan te passen voor randfiguren (net zoals die kankercellen) die geen gewoon werk zoeken. Ik weet dat het moeilijk is; maar inderdaad, er is een plaats voor angst; ergens in het rechter onderlaatje van de verste kast die je kunt vinden.
    Ik hoop dat je woensdag nog even je weblog leest want dan zal ik die kankercellen nog eens goed toespreken; de eerste dag des oordeels wordt dat. Pak je Carpe Diem zoals Bas zegt, want het is belangrijk dat je in goede vorm aan de donderdag begint. Wellicht toch een keertje gaan sporten??? (flauw he?). Ik wens je een hele fijne pasen toe!!! geniet van het mooie weer en elkaar. ff geen kanker.
    Hanneke

  21. Hoi Dees,

    Wat een verschrikking zeg! We leven volop met jullie mee. Pure klasse zoals je het wegschrijft. Denk dat je beleving de enige juiste is. Knokken, uithuilen, waar mogelijk relativeren en ook kracht putten uit je levenswijsheid/kennis en de mensen om je heen. Laat je niet klein krijgen. Je kan, moet en zal overwinnen. Alle sterkte van de hele wereld!!!
    Liefs, Michel van Enckevort

  22. Hai Dees, ik blijf het bijzonder vinden om een kijkje in je leven te hebben en een venster in je ziel. Ik leef heel erg met je mee en voel (kleine stukjes) met je mee).Maar heb verder wel het gevoel weinig voor je te kunen doen. Mocht je je bedenken en toch een pruik willen.. MIJN HAAR KAN JE KRIJGEN!! Ursula.

Geef een reactie

