Emotional breakdown

25 maart 2007:

Zaterdagochtend drong het nieuws pas echt tot me door,…. ik heb kanker, ik ga misschien dood. Het zijn toevallig ook de eerste zinnen uit het boekje Meisje met negen pruiken van Sophie van der Stap (boekje dat ik de afgelopen maanden als relatiegeschenk weggegeven heb…).

Ik wilde zo graag huilen, maar Isisje begon aan de dag zoals ze altijd aan de dag begint en ik vond geen moment om nu eens enorm te huilen zonder haar daarmee aan het schrikken te maken. We hebben Carla (zus van Robert) gebeld en die heeft Isis meegenomen naar de hockeywedstrijd van Ella. Ze waren de straat nog niet uit of we vielen elkaar huilend in de armen, we hebben echt zowat onze longen uit ons lijf gehuild. Daarna zijn we samen de stad in gegaan. We gingen voor een badjas, leuke nachthemden, maar we kochten helemaal niets. Het was wel echt lekker om even samen te zijn, in de stad waar voor iedereen het leven gewoon doorgaat en we even onze gedachten konden verzetten.

Isis had een erg leuke dag gehad en wij konden er ’s avonds wat beter tegen.

Vandaag stond ik beter op. Het was prachtig weer en de tuin was aanlokkelijk. Ik trok Isis haar tuinkleren aan en samen zijn we in de tuin gaan werken. Ik voelde me volmaakt gelukkig in die lekkere warme zon en ik was zo blij dat ik er zo van kon genieten en dat ik even niet die enorme knoop in mijn maag voelde.

Alles went, zelfs dit soort ellendig nieuws, het kan nooit dezelfde heftigheid houden als die je de eerste dagen ervaart. Alles gaat voorbij…..

8 Reacties op “Emotional breakdown

  1. Kippenvel en ook een knoop in mijn maag nu….
    Onze berichten kruisden elkaar en nu zag ik pas dit logje van je…
    Gelukkig had je vandaag een betere dag meid!
    Liefs Agnes

  2. Zelfs heel slecht nieuws moet je soms even parkeren in een laatje zodat je het even niet voelt hè?
    Simpel genieten van de lentezon wordt dan een gouden moment …

    Ik ga je volgen hier !

    Liefs van Jet

  3. Heel veel sterkte vandaag en wat ontzettend goed dat je zaterdag even zo hebt opgelost. Op mijn weblog bij pagina’s staat een stuk over borstkanker, mischien heb je er op termijn wat aan om dat te lezen. Nu is het overleven meis en het ga je lukken !
    Oja als je bij de Amazones kijkt ( jonge vrouwen met borstkamker) vind je veel steun en herkenning. Een aanrader !
    Kiek

  4. Onwijs veel sterkte toegewenst met alle onzekerheden die op jou pad liggen en onthou het onzichtbare netwerk wat er ook voor jou is!!!
    Probeer te genieten van de kleine momenten ook al zal dit niet meevallen met dit nare nieuws.
    Denk aan je en hierbij een digitale knuffff. Dian

  5. Hai meid,

    Toch even flink uitgehuild samen met je hub, even met zijn tweetjes zonder dat de kleine meid je raar aan staat te kijken, want mama’s die huilen, dat zijn maar rare wezens. Vindt Dion in ieder geval.
    En toch wel weer gelukkige momentjes gehad met Isis. Dees, daar gaan er nog heel veel van komen hoor, koppie op!!!!

    Dikke kus.

  6. Lieve Cecile(tja voor mij ben je Cecile;),

    Lees altijd je reacties op Freya en je hebt me ook wel eens persoonlijk gemaild. Ik schrok me rot net toen ik je berichtje las. Hou je taai, wat moet het een onwijze rottijd voor jullie zijn. HOu elkaar stevig vast, ik denk aan jullie x Eva

  7. Cecile,

    wat fijn dat jullie even samen hebben kunnen zijn, samen huilen….uit het diepst van je ziel…..Ik ga zo hard voor je hopen dat je hier doorheen komt, dat je nog jaren van die lieve Isis en je allerliefste man mag genieten…samen oud worden….
    Ik ga je volgen en steunen waar ik maar kan…….
    Sterkte

  8. Tjezis Dees,

    Het leven wordt niet altijd makkelijker als je ouder wordt, echter je mag nooit vergeten hoeveel leuke dingen je hebt meegemaakt, en er nog te komen! Blijf altijd van het positieve uitgaan, klinkt makkelijk, echter Carpe Diem klopt echt!

Geef een reactie

